Cieľom kampane, v spolupráci s Essilor Vision Foundation, je poukázať na výrazné socioekonomické dopady súvisiace so zlým videním v porovnaní s relatívne jednoduchou korekciou a prevenciou pred problémami so zrakom.
Zdravé videnie je nevyhnutné pre plnohodnotný život. Až 2,5 miliardy ľudí na celom svete má problémy so zrakom a nemá prístup ku korekcii zraku. V ekonomickom ponímaní, až 33% pracujúcich ľudí z celosvetovej populácie trpí nekorigovaným videním, ktoré spôsobuje pokles v produktivite práce, čo predstavuje stratu až 1 miliardy USD denne.
Zrakové postihnutie má tiež významné sociálne dopady. Až 80% informácií vnímajú deti v škole prostredníctvom zraku a teda zhoršené videnie môže výrazne ovplyvniť nielen ich prospech v škole ale aj spôsob, akým sa začlenia do spoločnosti.
Veľa ľudí nevie, aké dôležité je pravidelné očné vyšetrenie a návštevu očného lekára alebo očného špecialistu vyhľadávajú len vtedy, keď začnú mať problémy s očami. Napriek tomu až 80-tim percentám očných problémov sa dá predísť včasným vyšetrením.
Nenechajte návštevu očného špecialistu na poslednú chvíľu. Nájdete ho aj na www.najdioptiku.sk .