Ako písať newslettre, ktoré nazapadnú do spamu?

E-mail marketing je po pár rokoch útlmu opäť na výslní. A aj malá firma, ktorá ešte nemá svoj newsletter, akoby v záplave pravidelného prívalu e-mailov ani neexistovala. Ako si teda pripraviť svoj vlastný newsletter a ako sa popri tom vyhnúť dvom najväčším nástrahám: filtrom Googlu a stále podozrievavejšiemu oku zákazníkov?

18.01.2023 13:04
6-newslettre, pr nepouzivat

Nepriateľ č. 1: Google

Pocit, že newslettrov v e-mailových schránkach v poslednom období akosi pribúda, nemáte len vy. Má ho aj Google, ktorý čím ďalej, tým viac newslettrov označuje za spam. A to je z pohľadu vášho marketingu problém, ktorému sa rozhodne chcete vyhnúť. Ako?

Základom je vypýtať si od ľudí, ktorým svoje e-maily posielate, súhlas. Ideálnym a aj právne najčistejším spôsobom je špeciálny formulár na vašom webe. Doň návštevník zadá svoju e-mailovú adresu, na ktorú mu potom budete posielať svoj newsletter.

Google je podobne háklivý aj na opačné prípady – ak zákazníkom v newslettri neumožníte sa čo najjednoduchšie z ich odberu odhlásiť. Súčasťou vášho newsletteru preto musí byť aj jednoduchý odkaz (textový či obrázkový), ktorým sa dá z odberu noviniek jediným kliknutím odhlásiť.

Vymýšľanie si nechajte na neskôr

Druhou vecou, ktorú sa oplatí pri tvorbe newsletterov vedieť, je, že Google príliš nemusí rôzne programátorské špeciality. Google – tak ako aj väčšina vašich zákazníkov – má rád jednoduchosť, a preto presmerováva do spamu newslettre s dlhými html kódmi, množstvom obrázkov či nebodaj iných príloh.

Tretím dôležitým prvkom sú vaše údaje. Svoju dôveryhodnosť v očiach Googlu aj zákazníkov zvýšite tým, keď okrem vyplnenia všetkých údajov o sebe ako odosielateľovi svoj newsletter odošlete z firemnej e-mailovej adresy – takzvaného webmailu. Neuľavíte tým len Googlu, ale najmä vlastným zákazníkom, na ktorých e-mail z profi adresy zapôsobí oveľa dôveryhodnejšie, než správa z neznámeho gmailu.

Nepriateľ č. 2: Vycibrený vkus zákazníkov

Okrem Googlu sa čím ďalej tým viac, zlepšujú aj filtrovacie schopnosti samotných zákazníkov. Inými slovami, ich schopnosť rozpoznať už na prvý pohľad čisto marketingový e-mail od takého, ktorý by im mohol aj niečo užitočnejšie priniesť. Ako teda dosiahnuť zlatý stred a doručiť zo svojej marketingovej správy zákazníkom čo najviac?

Aj tu treba začať už spomínanou adresou odosielateľa. Nielen, že – ako sme už spomenuli – by mala mať za zavináčom názov vašej domény. Dôležité je aj to, aký text zákazník uvidí pred zavináčom. Na e-maily z adries začínajúcich sa na „info“ alebo „marketing“ je už imúnna väčšina z nás.

Predmet: Miesto, kde sa môžete vyblázniť

Druhou a možno najdôležitejšou časťou je predmet vášho newsletteru. Práve ten najčastejšie rozhoduje o tom, či dá prijímateľ šancu aj zvyšku e-mailu alebo ho rovno presunie do koša a už sa k nemu nikdy nevráti.

Opäť je základom klamať telom a marketingovú správu zabaliť tak, aby vyzerala ako mail od kamaráta.

Ako na to?

Ako teda zabaliť biznisovú správu do sexy oblečenia? Zamerať by ste si mali na tieto oblasti:

  • adresu odosielateľa
  • predmet newsletteru
  • prvú vetu

Prvým krokom je odoslať váš newsletter z prirodzene pôsobiacej e-mailovej adresy – začínajúcej sa napríklad vaším krstným menom.

Pri vymýšľaní predmetu newsletteru pokojne prejavte svoju kreativitu. Nebojte sa rôznych emotikonov, výkričníkov či neformálneho jazyka. Samozrejme, všetkého z mierou, no základný cieľ je jasný – zaujať. Či sa to podarilo, si môžete overiť aj jednoduchým A/B testingom. Odošlite newsletter dvom menším skupinám ľudí s odlišným predmetom.

Minimálne rovnakú mieru pozornosti však venujte aj prvej vete newsletteru, ktorá to často dotiahne do náhľadu e-mailu v schránke prijímateľa. Väčšina e-mailových klientov zobrazí v náhľade 35 až 90 znakov, ktoré môžu tiež rozhodnúť o tom, či si človek váš e-mail vôbec otvorí.

Zaobstarajte si profesionálny biznis webmail, s ktorým budú vaše newslettre vyzerať profesionálne. Vo Webglobe ho teraz dostanete za super cenu.

chyba