Tvorba web stránok - ako vám kvalitný web pritiahne viac zákazníkov?

Na slovenskom internete sú tisícky firemných web stránok. Mať iba web stránku už nestačí. Aby vás klienti našli a odlíšili od konkurencie, potrebné je mať modernú a správne optimalizovanú web stránku.

09.04.2019 13:27

V článku sa budeme venovať oblastiam: dizajn, funkcie, optimalizácia pre vyhľadávače, legislatíva a samotná tvorba web stránok.

1. Dizajn web stránok

Kľúčovým faktorom je dnes tzv. responzívnosť, teda to aby sa web stránka prispôsobovala zariadeniu, cez ktoré si ju návštevník prehliada. Kedysi sa robila samostatná verzia web stránky, na ktorú bol návštevník presmerovaný. Toto dnes už nestačí.

Responzívny dizajn je naprogramovaný pre viacero mobilných rozlíšení tak, aby mal návštevník čo najlepšie prispôsobené ovládanie a aby nemusel posúvať stránku do strán.

Google penalizuje web stránky, ktoré nie sú responzívne. Ak máte teda zastaralú web stránku (zhotovenú napr. pred piatimi rokmi), Google vás bude oproti konkurencii s responzívnou web stránkou umiestňovať na horšie priečky vo vyhľadávaní.

Google momentálne indexuje (zaraďuje do vyhľadávania) web stránky na základe obsahu dostupného v responzívnej verzii.

Teda ak responzívna verzia skrýva text, ktorý obsahuje dôležité informácie (najmä kľúčové slová), tak sa na uvedené kľúčové slová nebudete zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania.

Tvorba web stránok Foto: pixabay.com
foto-sita-webstranky, PR článok, nepoužívať Tvorba web stránok

2. Funkcie web stránok

Funkcie web stránok samozrejme závisia od ich určenia a od požiadaviek majiteľa. Medzi často realizované funkcie prezentačných web stránok patrí napríklad:

  • SSL certifikát, ktorý pomáha aj pre lepšie hodnotenie od Googlu,
  • prepojenie web stránky so sociálnymi sieťami,
  • prepojenie na newsletter systém pre vytváranie databázy emailov,
  • zobrazovanie chatovacieho okna, cez ktoré môžete komunikovať v reálnom čase s klientom,
  • fotogaléria referencií,
  • kontaktný alebo objednávkový formulár,
  • katalóg produktov + nadstavba eshopu.

Web stránka kombinovaná s eshopom môže mať nespočetné variácie funkcií, napríklad: prepojenie na porovnávače cien, platobné brány, splátkové systémy, skladové hospodárstvo, prepravcov a desiatky, resp. stovky ďalších dôležitých funkcií.

3. Optimalizácia web stránok pre vyhľadávače

Na to aby vás zákazníci ľahko našli a nemuseli pri tom prejsť 10 stránok vo vyhľadávači je potrebné venovať sa optimalizácii web stránky na správne kľúčové slová.

Kľúčové slová je možné získať na základe analýzy vyhľadávania cez príslušnú službu. Výstupom takejto analýzy býva zoznam kľúčových slov, ktoré súvisia s Vašim podnikaním a ktoré ľudia vyhľadávajú + ich priemerná mesačná hľadanosť.

Získané kľúčové slová je následne potrebné používať v textoch uvedených na web stránke na správnych miestach (nadpisy, popisy obrázkov, odkazy a pod.).

Okrem práce s textom je potrebné priebežne získavať spätné odkazy z iných tematicky relevantných web stránok + zabezpečiť správne technické nastavenia web stránky. Na prvé priečky vo vyhľadávaní sa viete dostať aj za pomoci tzv. „ppc reklamných kampaní“, pri PPC reklame platíte za kliknutia na Vašu reklamu (eng. pay per click).

Obecne sa dá povedať, čím viac peňazí za kliknutie ponúkate tým vyššie sa bude Vaša reklama zobrazovať.

4. Legislatíva

Aj bežná prezentačná web stránka musí spĺňať legislatívu. Napríklad, pokiaľ prezentujete svoju firmu, musíte mať zverejnené kontaktné údaje, odkaz na obchodný register a príslušný úrad soi.

Ak na web stránke aj zbierate emailové kontakty zákazníkov pre rozosielanie newslettera, musíte mať zverejnené zásady ochrany osobných údajov, nezabudnite na zmeny v súvislosti s gdpr.

Ak prevádzkujete internetový obchod, musíte mať zverejnené napríklad obchodné podmienky, reklamačný poriadok, podmienky pre odstúpenie od kúpnej zmluvy. Objednávkový proces musí obsahovať zákonom stanovené náležitosti (napr. formulácia tlačidla pre odoslanie objednávky), potvrdzovacie emaily musia obsahovať správne prílohy.

5. Tvorba web stránok – kde a ako?

Najlacnejšie riešenie je prenajímaná web stránka. Tu však platí, že si web budete vytvárať vo vlastnej réžii. Od grafiky cez marketing až po zvládnutie prísnej legislatívy.

Ak hľadáte komplexné riešenie, obráťte sa na firmu, ktorá sa danej tematike venuje a všetky informácie z článku prenesie do Vašej novej web stránky, prípadne zmodernizuje tú aktuálnu.

Modernú web stránku vám zabezpečí napríklad spoločnosť NajReklama s.r.o., ktorá sa tvorbe web stránok venuje už od roku 2012.

Viac inoformácii nájdete na ich web stránke.

Ku web stránke dostanete aj potrebné vzory legislatívnych dokumentov, možnosť osobného školenia, technickú podporu, záručnú a pozáručnú starostlivosť, samozrejme aj pomoc so správnym nastavením marketingovej stratégie.

Ak stále prevádzkujete zastaralú web stránku, je na čase modernizovať aby ste získali náskok pred konkurenciou.

chyba