VENHEL: Slovenský obchod s potravinami pre budúcnosť

Slovenská firma pomáha Stredoeurópanom objavovať samých seba. Malý e-shop zo Slovenska má ambíciu stať sa miestom potravín pre budúcnosť.

10.05.2022 00:00

Čo sú to potraviny pre budúcnosť?

Vraví sa, že na to, aby človek mohol pomáhať svetu, mal by najprv začať sám od seba. A jednou z prvých vecí, ktoré môže v živote urobiť pre seba, je jesť kvalitné potraviny a postarať sa o svoje zdravie. Ako sa však zorientovať v obrovskom mori nových, zdravo vyzerajúcich výrobkov v bio obchodoch a supermarketoch? Zdravie a chuť je ale len jeden aspekt, na ktorý sa treba v obchodoch pozerať. Na druhej strane pri nákupe človek rieši aj ďalšie faktory, ako sú lokálnosť, kvalita výroby a celkovo, ekologický rozmer potravín v regáloch našich obchodov.

Sušené hovädzie mäso vs. Jedlý hmyz
Venhel, pr, nepouzivat Sušené hovädzie mäso vs. Jedlý hmyz

Potraviny pre budúcnosť by mali byť odpoveďou na obidva tieto rozmery – zdravotný, aj ekologický. Takéto potraviny by nám mali pomáhať zlepšiť seba a zároveň pomáhať riešiť aktuálne spoločenské problémy. Avšak bez toho, aby sme sa nejako zbytočne obmedzovali a výrazne znižovali svoj životný štandard.

Zdravo, chutne, rýchlo a udržateľne

Odpoveďou na tieto problémy má ambíciu stať sa nový projekt s názvom VENHEL, ktorý prináša partia Slovákov a Čechov pôsobiacich na Slovensku. Táto e-commerce platforma nie je len obyčajným e-shopom, kde nakúpite rôzne produkty. Je tiež priestorom na vzdelávanie a inšpiráciu. Veci, ktoré nájdete na VENHEL presahujú rozmer zdravých a chutných potravín. Tie sa vyberajú prísnym spôsobom, tak aby spĺňali niektorú z požiadaviek na chuť, prínos pre zdravie, ale zároveň aj rýchlosť využitia a udržateľnosť v kuchyni.

„Našim cieľom je robiť veci lepšie, chutnejšie, zdravšie, no takým spôsobom, ktorý je udržateľný, ale zároveň dovoľuje napredovať. Náš zákazník nemá čas sa zaoberať tým, čo je dobré, chutné, zdravé a ešte aj tým, či svojim nákupom zbytočne neničí planétu. Nechceme byť bezobalovým obchodom, i keď sme fanúšikmi aj takejto menej komfortnej formy nakupovania. Naopak, snažíme sa čo najviac zjednodušiť prístup a proces k zdravým, chutným a zároveň udržateľným alternatívam. Rovnako sa snažíme ľudí edukovať, aby tieto obaly recyklovali, prípadne upcyklovali.“, vysvetľuje myšlienku CEO spoločnosti, Maroš.

Rastlinné nátierky bez konzervantov
Venhel, pr, nepouzivat Rastlinné nátierky bez konzervantov

A pri obaloch aj ostaneme. Vo VENHEL si totiž práve na dizajne balení produktov, ale aj na online komunikácii a na vizuále webu dali záležať, a z vizuálnej stránky urobili jednu z priorít projektu s európskymi ambíciami.

„Zodpovednosť v podnikaní berieme nielen smerom k zákazníkovi, ale aj k partnerom, ktorí pre nás produkty vyrábajú a ďalším lokálnym dodávateľom. Jeden z problémov, ktorý chceme riešiť je aj to, že malí výrobcovia si častokrát nemôžu dovoliť agentúru, ktorá im spraví design a už vôbec nemajú prostriedky dostať sa ďalej za hranice svojho regiónu a legislatívne si veci ošetriť. Druhým silným pilierom firmy sa preto stala akási dodávateľská pomoc, kedy my dokážeme produkty malých výrobcov zabaliť a dostať na ďalšie trhy. A to tak, aby ich obal neodrádzal od nákupu a dokázali sme produkty naozaj predať, nielen vystaviť do regálov, kde, aj napriek vysokej kvalite , zaniknú.“ dopĺňa COO Igor.

Menej prehnane spracovaných potravín

Cieľom potravín pre budúcnosť nie je nahradiť bežnú stravu, na ktorú sú ľudia zvyknutí, ale skôr dopomôcť objaviť tých 20 až 30% potravín a potrieb do udržateľnej domácnosti, ku ktorým by sa v bežných reťazcoch nedostali. Potraviny pre budúcnosť by mali byť do veľkej miery rastlinného pôvodu, no vo VENHEL fanúšikmi prehnane procesovaných vegánskych produktov nie sú.

„Pre naše zdravie a zároveň budúcnosť planéty je síce potrebné, aby sme obmedzili konzumáciu mäsa a živočíšnych produktov, no určite si nemyslíme, že cesta vegánskych „náhrad mäsa“ s nie úplne najkvalitnejším zložením, je tou správnou cestou. Aj tie síce môžu byť, ako spestrenie, súčasťou rozumného životného štýlu budúcnosti. Naša filozofia však stojí na tom, že by základom jedálnička mali byť len minimálne spracované rastlinné produkty s dobrým zložením, ktoré pokojne môžu byť dopĺňané kvalitnými živočíšnymi potravinami, avšak z ekologických hospodárstiev. To je kompromis, ktorý dokáže zvládnuť každý“, hovorí Maroš Krivosudský.

Jedlý hmyz s vysokým obsahom bielkovín
Venhel, pr, nepouzivat Jedlý hmyz s vysokým obsahom bielkovín

Jedlý hmyz, zeleninové nátierky bez konzervantov, lokálne bylinkové pestá, ale aj superpotraviny, chilli omáčky, či lokálne pražená káva vždy z aktuálnej úrody. To sú všetko veci, ktoré viete už teraz vo VENHEL nakúpiť. „Potraviny pre budúcnosť nie sú o tom, že nahradíme celý jedálny lístok niečím novým a neobvyklým, ako sú jedlé červy, ale skôr o tom, že sa zlepšíme vo výbere a doprajeme si niečo lepšie“, dopĺňa Maroš.

Projekt sa stáva obľúbeným už aj pre firmy

Keďže VENHEL ponúka niečo inovatívne, čo zároveň zlepšuje kvalitu života ľudí, získal si za posledné mesiace veľkú pozornosť aj v segmente firemných benefitov pre zamestnancov a zároveň chutných darčekových balíčkov. V rámci vzdelávania sa, v spolupráci s výživovými poradcami a odborníkmi na environmentalis­tiku, pravidelne organizujú prednášky v coworkingoch, alebo na dňoch zdravia v spoločnostiach.

Catering vo firmách
Venhel, pr, nepouzivat Catering vo firmách

Pre niektoré veľké spoločnosti vo VENHEL už dnes dokonca pravidelne pripravujú zdravé sezónne balíčky na mieru, podľa ročných období. Tie sú vyskladané z produktov, ktoré nájdete na e-shope, ale aj ďalších lokálnych potravín, ako sú domáce medy, vína a podobne.

Darčeky pre zamestnancov
Venhel, pr, nepouzivat Darčeky pre zamestnancov

Slovensko ako logistické srdce Európy

Vďaka vynikajúcej polohe a silnej prítomnosti iných e-commerce projektov v regióne sa obchodu darí distribuovať z jedného spoločného skladu do viacerých krajín, za prijateľné ceny. Vďaka spolupráci s veľkými logistickými centrami sa darí už od spustenia projektu extra šetriť náklady na zvoz aj vývoz produktov. Dodávatelia zo Slovenska, Česka, Maďarska, Poľska, Švajčiarska, ale aj Chorvátska tak dokážu relatívne lacno doručiť svoje produkty na sklad a VENHEL ich už následne distribuuje ďalej do všetkých krajín V4, respektíve ďalej aj do Západnej EU. Práve táto poloha a neustále sa zlepšujúca logistická sieť stojí za ambíciou VENHEL stať sa európskou značkou potravín pre budúcnosť.

chyba