Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping

Prehľadnosť a zariadenie predajne či rýchlosť vybavenia nákupu. Aj toto, okrem čerstvosti a šírky sortimentu, sú dôležité atribúty, ktoré si spotrebiteľ v rámci svojej návštevy obchodu všíma. Spoločnosť Kaufland veľmi citlivo pracuje s informáciami získanými na základe dlhodobého sledovania správania svojich zákazníkov a postupne zavádza tieto získané poznatky do praxe. Prišla s novým konceptom svojich prevádzok a za rok 2017 postupne prerobila do nového dizajnu spolu viac ako jednu tretinu z existujúcich predajní. Bližšie nám predstavil nový koncept spoločnosti Ivan Chernev, riaditeľ oblasti centrálnych služieb.

15.11.2017 08:00
20171102 064615

Už nejaký čas sa vaše prevádzky postupne prestavujú podľa nových štandardov. Snáď najviditeľnejšou zmenou pre zákazníka je odstránenie stredovej regálovej steny a väčšia voľnosť pohybu. Čo je za týmito zmenami a prečo teraz?

Vnímame, že naši zákazníci preferujú pri nákupe nielen čerstvosť, pohodlie a široký sortiment, ale aj možnosť rýchleho a efektívneho nákupu. Preto sme sa rozhodli vyjsť v ústrety aj ich novým prianiam. Meníme prítomnosť a tým tvoríme budúcnosť a prinášame tzv. otvorený koncept, čo znamená, že zákazník sa po vstupe do predajne ocitá rovno v oddelení ovocia a zeleniny, za ktorým nasleduje pekáreň. Takto si vie nielen vizuálne ale aj vnímaním vône potvrdiť, že daná predajňa poskytuje naozaj nielen kvalitu ale aj absolútnu čerstvosť potravín. Rozšírili sme uličky, znížili regále a odstránili stredovú regálovú stenu – tým sa celá predajná plocha stala prehľadnejšia, otvorenejšia a pohyb v nej voľnejší a zákazník sa už vie po predajni prechádzať krížom krážom. Okrem odstránenia spomínanej stredovej regálovej steny, sme pridali samoobslužné pokladne, malé nákupné košíky a regále s rýchlym občerstvením a s mrazenými potravinami pri pokladniach. Sme hrdí na naše nové pekné predajne, ktorými sa snažíme vyhovieť dnešným želaniam a požiadavkám zákazníkov. Naši zákazníci sa môžu tešiť na úplné nový zážitok z nakupovania.

Prečo sú súčasné regále nižšie?

Nižšia výška regálov 1,8m umožňuje väčší prehľad a zjednodušenú orientáciu. To však nie je všetko. Jednotlivý sortiment potravín sme po novom farebne a graficky odlíšili a tieto prvky a farby zobrazujúce daný tovar sú použité aj v našich prospektoch, aby zákazník hneď vedel, kde svoj akciový tovar môže hľadať. Špeciálne sú označené a umiestnené v oddelenenom regále BIO/ bezlaktózové a vegánske produkty. Dávame dôraz taktiež na regionálnych dodávateľov, ktorí majú špeciálne čelá regálov označené osobitným dizajnom s nadpisom „ Z lásky k našim regiónom“. Celkovo sa v novom koncepte usilujeme o transparentnosť a čo najlepší prehľad na predajni.

+2

Zákazník bol zvyknutý na drobné obchody, ktoré nachádzal u vás na prevádzke. Ako je to v súčasnosti?

Na každej našej predajni sa nachádzajú koncesionári, ktorí ponúkajú doplnkové služby pre našich zákazníkov. Ich dizajn sme zjednotili, aby to nielen lahodilo oku, ale bolo aj viac prehľadné. Každý z nás vždy ocení to, že môže všetky svoje nákupy a potreby vybaviť na jednom mieste a ušetrí tým množstvo času – či už je to kúpa liekov, podanie stávky, či kúpenie kytice pre svoju manželku. Okrem toho by sme chceli, aby si naši zákazníci u nás nielen nakúpili, ale strávili aj prijemný čas pri káve alebo si dali u nás chutný obed, preto sme zaviedli na našich zmodernizovaných predajniach koncept „food court“. Výsledok – One-stop-shopping – jeden nákup – všetko vybavené.

Vráťme sa ešte k dizajnu. Obchody sa postupne snažia ladiť svoje predajne do teplých farieb a prírodných materiálov. Akú rolu zohráva farba či materiál regálov a stien?

Každý z nás sa rád vracia na miesta, kde sa cítil príjemne. Preto aj my v Kauflande sa snažíme, aby sa náš zákazník k nám vždy rád vrátil a počas nakupovania sa cítil pohodlne. Materiály a farby použité na našich najnovších predajniach sú vybrané tak, aby toto našim zákazníkom priniesli. Riadime sa najnovšími trendami a tiež, ako hovoríte, spomínanými prieskumami o vnímaní materiálov a farieb. .

Ako sú Vaše nové zmodernizované predajne priateľské k životnému prostrediu?

Životné prostredie je pre nás veľmi dôležité a veľký dôraz kladieme pri tomto vysokomodernom koncepte filialky na udržateľnosť. Na predajniach máme LED osvetlenie a chladiarenský nábytok je s dverami, ktoré zabezpečujú úsporu energii. Na našich predajniach od roku 2013 používame systém rekuperácie, vďaka ktorej vyhrievame a chladíme predajňu cez výmenu tepla v procese chladiarenskeho zariadenia. Takto sa môžeme zriecť fossilných palív a prispievame k zníženiu produkcii CO2. V oddelení ovocia a zeleniny používame elektronické cenovky a tým šetríme papier. Do budúcna rozmýšľame nad viacerými projektmi ako sú solárne panely či rýchlo nabíjacie stanice per e-bicykle a e-autá.

chyba