Notino láme rekordy: Ročný obrat spoločnosti presiahol 560 miliónov EUR

Najväčší európsky on-line predajca parfumov a kozmetiky dosiahol v roku 2020 rekordný ročný obrat cez 560 miliónov EUR. Ide o viac ako 190 miliónov EUR navýšenie oproti predchádzajúcemu roku a 42 % medziročný nárast.

18.02.2021 00:00
Notino, PR článok, reklama, nepoužívať

Viac ako 12 miliónov odoslaných balíčkov do celej Európy, rekord bol 140 000 zásielok za jeden deň


Rok 2020 bol pre Notino v mnohých ohľadoch rekordný. Spoločnosť odoslala viac než 12 miliónov balíčkov do celej Európy a v najväčšej predvianočnej špičke, počas akcie Black Friday, odbavila neuveriteľných 140 000 zásielok za jeden jediný deň. Denný priemer odbavených balíčkov v roku bol pritom okolo 30 000.

Vzhľadom na obrat sú tradične najsilnejšou kategóriou Notina parfumy a inak to nebolo ani v roku 2020. Napriek tomu bol rast tejto kategórie o poznanie pomalší v porovnaní s kozmetikou. Zatiaľ čo obrat parfumov medziročne stúpol o 22 %, u make-upu išlo takmer o 50 %. Obrat segmentu vlasovej kozmetiky a starostlivosti o pleť vzrástol dokonca o 70 %. „Parfumy predstavujú polovicu výkonu celej firmy a sú dlhodobo ťahúňom nášho obratu. V uplynulom roku sme však zaznamenali extrémny rast kozmetických kategórií. Uvedomujeme si, že práve kozmetika je to, čo naši zákazníci chcú a potrebujú. A preto sa teraz zameriavame na ďalšie rozšírenie ponuky make-upu, vlasovej kozmetiky a starostlivosti o pleť,“ uviedol Zbyněk Kocián, generálny riaditeľ Notina. Spolu predal líder na poli krásy a e-commerce viac než 55 miliónov produktov.

16,5 milióna zákazníkov a významná expanzia na zahraničné trhy


Notino momentálne pôsobí na 24 trhoch, na ktorých len v uplynulom roku získalo 3,5 milióna nových zákazníkov. Ich celkový počet sa tak prehupol cez 16,5 milióna. Spoločnosť svojich zákazníkov doteraz obsluhovala z jediného distribučného centra v Českej republike, v priebehu roku 2020 však v Rumunsku otvorila svoje druhé logistické stredisko. „V súvislosti s pandémiou koronavírusu sme si uvedomili, že hranice, ktoré doteraz v rámci Európskej únie nikdy neboli problémom, sa problémom stali. Záleží nám na tom, aby naši zákazníci dostávali svoje balíčky nielen včas, ale dokonca ešte rýchlejšie než predtým,“ povedal Kocián s tým, že práve tomu má nové distribučné centrum v Bukurešti pomôcť. Firma z Rumunska odbavuje napríklad zásielky pre Grécko alebo Bulharsko, čo ju dostáva bližšie aj ku klientom zo vzdialenejších krajín. „Veríme, že vďaka tomuto kroku posunieme zážitok z nakupovania opäť o úroveň vyššie. Decentralizácia riadenia a skladov Notina zároveň predstavuje významnú expanziu spoločnosti na zahraničné trhy,“ dodal Kocián.

Napriek pandémii spoločnosť rozširuje a modernizuje sieť kamenných predajní


V roku 2020 spoločnosť rozšírila aj sieť svojich kamenných predajní a otvorila svoju doteraz najväčšiu a najmodernejšiu predajňu vo varšavskom nákupnom centre Westfield Arkadia. V najnovšej pobočke predstavilo Notino úplne nový koncept predajní, vylepšený interiérový dizajn a inovatívny prístup k predaju kozmetiky. Hlavný dôraz pritom Notino kládlo na implementáciu moderných technológií, ktoré zákazníkovi maximálne uľahčujú nákup. Priamo v predajni tak možno urobiť diagnostiku pleti alebo objaviť ten najvhodnejší odtieň make-upu vďaka technológiám Youth Finder a Shade Finder od Lancôme. Úplným unikátom je potom fragrance finder AirParfum, jediný svojho druhu v celom Poľsku. Kamenné pobočky Notino prevádzkuje spolu v 9 krajinách, vrátane Slovenska, Českej republiky, Rakúska a Poľska.


O spoločnosti

Notino je najväčší internetový obchod s parfumami a kozmetikou v Európe. Jeho cesta sa začala v Českej republike už v roku 2004. Firma sa rýchlo začala meniť na jedného z najsilnejších európskych hráčov na poli krásy a e-commerce. K dnešnému dňu Notino pôsobí na 24 európskych trhoch, kde okrem iného prevádzkuje 26 predajní. Je autorizovaným partnerom najväčších svetových beauty spoločností ako sú L'Oréal, Estée Lauder Companies, Coty, Puig a ďalších. Vo svojom portfóliu má neuveriteľných 55 tisíc produktov od viac než 1 150 značiek.

Ročný obrat Notina presiahol v roku 2020 560 miliónov EUR. Notino ročne predá viac než 55 miliónov produktov a odbaví 12 miliónov objednávok. Počas vianočnej sezóny Notino odosiela až 140 000 balíkov v jediný deň.

Cieľom spoločnosti je robiť krásu dostupnejšiu. To dosahuje nielen vďaka bezkonkurenčne najširšiemu výberu, ale aj skvelým cenám a jedinečným službám. Spoločnosť vyniká excelentným zákazníckym servisom, rýchlym a spoľahlivým doručením balíčkov, bezpečnými a modernými platobnými metódami a prehľadným webom orientovaným na zákazníka. Práve tieto služby oceňuje viac než 16 miliónov zákazníkov po celej Európe.

chyba