Cieľom tohto projektu je ponúknuť zákazníkom čerstvosť a kvalitu pochádzajúcu priamo z ich regiónu, od lokálnych výrobcov, ktorí sa opierajú o osvedčené receptúry a výrobné postupy. Dáva tak príležitosť producentom regionálneho významu, ktorí dokážu obohatiť ponuku produktov typickými výrobkami vo svojom domovskom regióne. O tejto výzve sa dozvedeli z informačných kanálov spoločnosti, no pomohlo aj Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, ktoré poskytlo databázu vhodných kandidátov na proaktívne oslovenie. „Našou snahou je, aby zákazníci našli v našich regáloch všetko, čo potrebujú. Preto sme radi, že okrem štandardného nákupu nájdu u nás aj známe a obľúbené regionálne produkty,“ vysvetľuje pozadie projektu Richard Bendík, riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland.
Spoločnosť Kaufland je dlhodobo silným a stabilným partnerom pre slovenských dodávateľov. Momentálne sú otvorené rokovania s viac ako 80 dodávateľmi a 6 výrobcov už dodáva svoje výrobky na dvadsiatich prevádzkach. V spolupráci s dodávateľmi boli na prevádzkach Kauflandu regionálne výrobky prezentované zákazníkom prostredníctvom ochutnávok a hneď od začiatku sa tešili veľkej obľube.
Napríklad firma FROMAX, pestovateľ zemiakov a výrobca zemiakových lupienkov, dodáva svoje produkty na prevádzku v Nitre. Po prvom týždni spolupráce sa stali tieto lupienky tými najpredávanejšími na predajni a ich výrobu dodávateľ strojnásobil. „O výzve sme sa dozvedeli priamo od obchodného reťazca a motiváciou na zapojenie bola v prvom rade ďalšia možnosť propagácie našich výrobkov. Spoluprácu so spoločnosťou Kaufland hodnotíme pozitívne, naše výrobky Farmárske lupienky majú dobrú predajnosť. Zemiakové lupienky dodávame do nitrianskej predajne Kaufland a plánujeme postupne dodávať aj do ďalších miest. Rokujeme aj o uvedení ďalších našich výrobkov do predaja,“ vysvetľuje Ľubomíra Sárazová, konateľka spoločnosti.
Ďalším príkladom úspešnej spolupráce je aj pivo z pivovaru Sessler. Za 2 mesiace sa ho na predajni v Trnave predalo viac ako 300 litrov, čo ho radí medzi špičku v predaji špeciálnych pív. „Do projektu sme sa zapojili hlavne preto, aby si zákazník mohol kúpiť pri bežnom nákupe aj craft beer. Ide o to, že ľudia začali viac vyhľadávať nefiltrované a nepasterizované pivá a my im ich aj touto cestou vieme poskytnúť,“ dopĺňa Dagmar Klassová za pivovar Sessler.
Ambíciou obchodného reťazca je, aby sa mu postupne podarilo rozšíriť spoluprácu o ďalších 15–20 dodávateľov v horizonte najbližších 4 mesiacov. Všetko však záleží najmä od toho, ako sa potenciálni dodávatelia popasujú s rôznymi legislatívnymi náležitosťami. Medzi ne patria napríklad povolenia na dodávky do maloobchodnej siete, povinností vyplývajúcich zo zákona o odpadoch, EAN kódy na daných výrobkoch, vhodné distribučné obaly, počty výrobkov v kartónoch či ich samotné rozmery.
Už teraz sa však zákazníci môžu tešiť na overenú kvalitu z regiónov najmä z oblasti mliečnych výrobkov, údenín, vína či cestovín.