Milovníci lokálnych potravín pozor. Výrobky typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande

V januári 2017 inicioval tento obchodný reťazec projekt podpory regionálneho sortimentu, ktorý už žne svoje prvé úspechy. Do dvadsiatich prevádzok Kauflandu dodáva svoje výrobky už šesť regionálnych výrobcov. Týmto počtom to však nekončí.

19.09.2017 08:00
kaufland inzercia

Cieľom tohto projektu je ponúknuť zákazníkom čerstvosť a kvalitu pochádzajúcu priamo z ich regiónu, od lokálnych výrobcov, ktorí sa opierajú o osvedčené receptúry a výrobné postupy. Dáva tak príležitosť producentom regionálneho významu, ktorí dokážu obohatiť ponuku produktov typickými výrobkami vo svojom domovskom regióne. O tejto výzve sa dozvedeli z informačných kanálov spoločnosti, no pomohlo aj Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, ktoré poskytlo databázu vhodných kandidátov na proaktívne oslovenie. „Našou snahou je, aby zákazníci našli v našich regáloch všetko, čo potrebujú. Preto sme radi, že okrem štandardného nákupu nájdu u nás aj známe a obľúbené regionálne produkty,“ vysvetľuje pozadie projektu Richard Bendík, riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland.

kaufland inzercia

Spoločnosť Kaufland je dlhodobo silným a stabilným partnerom pre slovenských dodávateľov. Momentálne sú otvorené rokovania s viac ako 80 dodávateľmi a 6 výrobcov už dodáva svoje výrobky na dvadsiatich prevádzkach. V spolupráci s dodávateľmi boli na prevádzkach Kauflandu regionálne výrobky prezentované zákazníkom prostredníctvom ochutnávok a hneď od začiatku sa tešili veľkej obľube.

Napríklad firma FROMAX, pestovateľ zemiakov a výrobca zemiakových lupienkov, dodáva svoje produkty na prevádzku v Nitre. Po prvom týždni spolupráce sa stali tieto lupienky tými najpredávanejšími na predajni a ich výrobu dodávateľ strojnásobil. „O výzve sme sa dozvedeli priamo od obchodného reťazca a motiváciou na zapojenie bola v prvom rade ďalšia možnosť propagácie našich výrobkov. Spoluprácu so spoločnosťou Kaufland hodnotíme pozitívne, naše výrobky Farmárske lupienky majú dobrú predajnosť. Zemiakové lupienky dodávame do nitrianskej predajne Kaufland a plánujeme postupne dodávať aj do ďalších miest. Rokujeme aj o uvedení ďalších našich výrobkov do predaja,“ vysvetľuje Ľubomíra Sárazová, konateľka spoločnosti.

Ďalším príkladom úspešnej spolupráce je aj pivo z pivovaru Sessler. Za 2 mesiace sa ho na predajni v Trnave predalo viac ako 300 litrov, čo ho radí medzi špičku v predaji špeciálnych pív. „Do projektu sme sa zapojili hlavne preto, aby si zákazník mohol kúpiť pri bežnom nákupe aj craft beer. Ide o to, že ľudia začali viac vyhľadávať nefiltrované a nepasterizované pivá a my im ich aj touto cestou vieme poskytnúť,“ dopĺňa Dagmar Klassová za pivovar Sessler.

Ambíciou obchodného reťazca je, aby sa mu postupne podarilo rozšíriť spoluprácu o ďalších 15–20 dodávateľov v horizonte najbližších 4 mesiacov. Všetko však záleží najmä od toho, ako sa potenciálni dodávatelia popasujú s rôznymi legislatívnymi náležitosťami. Medzi ne patria napríklad povolenia na dodávky do maloobchodnej siete, povinností vyplývajúcich zo zákona o odpadoch, EAN kódy na daných výrobkoch, vhodné distribučné obaly, počty výrobkov v kartónoch či ich samotné rozmery.

Už teraz sa však zákazníci môžu tešiť na overenú kvalitu z regiónov najmä z oblasti mliečnych výrobkov, údenín, vína či cestovín.

chyba