Každý z nás niekedy mal alebo stále má svoj vzor. Pre niekoho je to obľúbený herec, speváčka alebo športovec, no s pribúdajúcimi životnými skúsenosťami si všímame aj iných ľudí a ich osudy, nielen osobnosti z titulných stránok novín či influencerov zo sociálnych sietí. Dokážeme oceniť zaujímavý životný príbeh, úspech v práci, alebo keď niekto vlastným úsilím a šikovnosťou dosiahne viac. Inšpiratívne sú aj príklady z oblasti podnikania, najmä ak sa budujú dlhoročnou poctivou robotou. Taký dnes píše už druhá generácia rodiny, ktorá pôsobí v reklamnej oblasti a špecializuje sa na darčekové predmety.
Začalo to v roku 1992, keď sa Eugen Hauerland rozhodol rozbehnúť vlastný biznis. Spočiatku ako živnostník s jedným zamestnancom, bez počítačov a technológií, ale s víziou a chuťou presadiť sa. Postupom času sa služby rozširovali a spoločnosť investovala do nákupu technológií na branding i do ľudských zdrojov. Okrem importu darčekových predmetov tak ponúkala aj ich potlač a služby grafického štúdia. Neskôr pribudla vlastná polygrafická výroba a kniháreň. Nárast klientely, počtu zamestnancov a podnikateľských aktivít vyústil do zmeny právnej formy a od roku 1999 sa mení na spoločnosť s ručením obmedzeným s názvom Hauerland.
Poradenská a konzultačná činnosť, výroba interiérových i exteriérových reklamných prvkov, prenájom plôch na budovách a fasádach, či prenájom informačno-navigačných tabúľ na stĺpoch verejného osvetlenia rozšírili portfólio ponúkaných služieb. Z malej rodinnej firmy sa stala úspešná a renomovaná reklamná spoločnosť. Odhodlanie, súdržnosť, poctivosť a vytrvalosť sa preniesli aj na zamestnancov, ktorých je dnes takmer päťdesiat. Predstavujú zohratý a perfektne fungujúci tím. Aj vďaka profesionalite týchto ľudí patrí Hauerlandu v danom segmente popredné miesto na trhu.
Vedenie spoločnosti postupne preberá druhá generácia, ktorá chce v rodinnej podnikateľskej tradícii pokračovať. Rozvoj počítačových a výrobných technológií či zmena spotrebiteľského správania sa aj vplyvom sociálnych médií a neobmedzeného prístupu k informáciám podpisuje na dynamickom vývoji trhu, spôsobe prezentácie, komunikácie s klientmi a reagovaní na jeho požiadavky. „Mladá krv“ zachytila tento trend, zároveň však nepoľavuje z hodnôt, vďaka ktorým patrí Hauerland k lídrom vo svojej oblasti.