Zariaďte si kanceláriu tak, aby ste sa v nej cítili ako doma

Kancelárske priestory sú predovšetkým tvárou spoločnosti, podľa ktorej si jej návštevníci, klienti alebo obchodní partneri vytvárajú určitý obraz. Priestor vybavený vhodným kancelárskym nábytkom ale pôsobí aj na výkon samotných zamestnancov. Preto je nutné v tomto prípade urobiť akýsi kompromis, ktorého miera závisí od počtu zamestnancov v danom priestore.

20.08.2018 08:00
shutterstock 123936604

Nábytok pre všetkých zamestnancov

V prípade, že chce manažér dosiahnuť vzájomného porozumenia so svojimi zamestnancami a poskytnúť im ideálne pracovné podmienky, ktoré zároveň prispejú k produktívnej práci, mal by zvoliť vysoko kvalitný nábytok, s prihliadnutím na spoločné normy a požiadavky.

Kreslo

Jeho výška by mala byť taká, aby nohy v kolenách tvorili hladký uhol 90 stupňov. To samozrejme závisí od konštrukcie a možnosti nastavenia polôh a spomínanej výšky. V tomto prípade by sme vám odporučili vyskúšať špeciálne kancelárske kreslá, vďaka ktorými vám pôjde práca naozaj od ruky, pretože bude mať vaša chrbtica pevný základ. Nezabudnite ani na správny sklon operadla, ktorý by mal byť pokiaľ možno čo najviac prispôsobený tvaru spomínanej chrbtice, pre ktorú je sedenie neprirodzenou polohou.

Pracovný stôl a priestor

Keď sa predlaktie dotýka povrchu stola, malo by byť rovnobežné s podlahou. Vieme, že realita je iná a človek, ktorý tvrdo pracuje a obsluhuje napríklad presné počítacie váhy, nemá čas na dodržiavanie správnych spôsobov sedenia a práce. Výber nábytku do kancelárie môže niektoré z týchto vecí uľahčiť. Navyše vám dodržiavanie spomínaných bodov zabezpečuje minimálny tlak na telo a umožňuje sa po dlhú dobu cítiť pohodlne a nie na úkor zdravia.

Ergonómia

Pre každú firmu je ergonómia zameraná hlavne na rast produktivity práce, teda investície do ľudského kapitálu spoločnosti. Zdravý človek pracuje produktívnejšie a dlhšie ako pacient, ktorý je rozptýlený bolestivými pocitmi a vonkajšími podráždeniami.

Pre zaujímavosť:

Podľa európskej štúdie sa zistilo, že:

• ročne je v pracovnom procese stratených až 3,6 milióna pracovných dní, ktoré boli spôsobené bolesťou chrbta;

• až 33 dní je priemerná dĺžka trvania absencie v práci, za ktorú môže opäť bolesť chrbtice;

500 miliónov eur – to sú náklady na liečbu problémov s chrbtom.

Zároveň až 63 % zamestnancov pracujúcich v kancelárii sa domnieva, že komfortné a príjemné pracovné prostredie je hlavným faktorom pre produktívnejši­u prácu.

Z toho všetkého môže vyplývať, že pre pohodlnú prácu je dôležité:

pohodlie pracovnej stoličky;

príslušenstvo pre pracovisko ;

akustika, nízka hlučnosti;

osvetlenie vybavené univerzálnymi výsuvnými zásuvkami;

• optimálna teplota;

• a pohodlie farieb.

Ukazuje sa tak, že pokiaľ chcete byť na tom v práci lepšie, nestačí sa motivovať literatúrou, piť dobrú kávu a pravidelne sa stravovať. Je to aj miesto a osobný priestor, ktorý si môžete podľa našich odporúčaní zariadiť k vlastnej spokojnosti veľmi rýchlo. Tak sa presvedčte.

chyba