Bezpečný systém pre doručenie tovaru

Geis je na slovenskom trhu jednou z popredných prepravných a logistických firiem. Možno že práve vy ste už dostali zásielku, ktorú Vám priviezlo biele auto so žltou kockou a nápisom Geis. Ako funguje doručovanie v sieti Geis a ako sa spoločnosť rozvíja, sme sa opýtali obchodného riaditeľa Ing. Dušana Vilhana.

11.04.2018 08:00
geis inzercia
Zdroj: Geis SK s.r.o.

Ako funguje váš prepravný systém a ako ho rozvíjate?

Ing. Dušan Vilhan, obchodný riaditeľ skupiny...
vilhan-dusan-2017 Ing. Dušan Vilhan, obchodný riaditeľ skupiny Geis na Slovensku, zdroj: archív Geis SK s.r.o.

Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že systém doručovania zásielok je stále rovnaký: Základná informácia pre doručenie zásielky je, samozrejme, správna adresa. Ale v dnešnej dobe už neplatí to, že adresu „len“ napíšete na balík. Zásadný je správny, sofistikovaný tok informácií o zásielke. Naši klienti majú k dispozícii niekoľko softvérových riešení, ktoré im umožňujú okrem iného odbavovať zásielky priamo z ich počítača, vrátane tlače adresných štítkov a zostáv pre expedíciu. Informácie o zásielkach máme teda k dispozícii okamžite a môžeme naplánovať optimálny zvoz. Zásielky vydvihneme a prevezieme na našu najbližšiu pobočku. Z pobočky ich potom prevezieme do centrálneho prekladiska. Automatický sorter vytriedi vďaka „prečítaniu“ informácií z adresného štítku všetky zásielky tak, aby sa dostali do kamióna, ktorý ich dovezie do správnej doručujúcej pobočky. Na doručujúcej pobočke sa balíky triedia už na konkrétne doručovacie linky, kuriéri si ich naložia k rozvozu a doručia ich. O pohybe zásielky a každej manipulácii s ňou máme v našom systéme informácie v reálnom čase, a to vďaka skenovaniu čiarových kódov, ako v pobočkách a distribučných centrách, tak priamo z trasy.

V súčasnosti sa zvyšuje záujem o e-commerce. Ako zareagovala vaša spoločnosť na tento trend?

E-commerce je segment, ktorý rastie skutočne veľmi rýchlo. Doručovanie na súkromné adresy vyžaduje omnoho väčší rozsah služieb, než u zásielok na firemné adresy, a to ako pre odosielateľa, tak pre príjemcu. Náš servis v tejto oblasti zahrňuje rôzne druhy avíz, možnosť platby dobierok platobnou kartou, alebo napríklad možnosť presmerovania zásielky. Jednou zo služieb, ktorá je naviazaná priamo na e-commerce, je naša sieť výdajných miest pre balíky z e-shopov, ktorú prevádzkujeme pod názvom Geis Point. Príjemca zásielky si môže zvoliť doručenie do najvhodnejšieho Geis Pointu buď priamo v procese nákupu v niektorých e-shopoch, alebo si zásielku môže presmerovať počas prepravy. Vo výdajnom mieste je zásielka uložená sedem dní. Aktuálne prevádzkujeme v rámci česko-slovensko-poľskej sieti viac než 700 výdajných mi­est.

Zdroj: Geis SK s.r.o.
geis inzercia Zdroj: Geis SK s.r.o.

Čím ste schopní zaručiť vysokú kvalitu vašich prepravných služieb?

Ponúkame klientom jeden z najväčších distribučných systémov, čo v kombinácii s komplexnou ponukou našich logistických služieb znamená spojenie riešenia, efektívnosti a kvality.

Ako teda môže logistika vyzerať?

Vyzdvihneme tovar priamo u výrobcu alebo dodávateľa v podstate na celom svete a dopravíme ho do Európy. Pri dôraze na rýchlosť využívame leteckú prepravu, ak čas nehrá hlavnú úlohu, zvolíme námornú prepravu. Z prístavu alebo letiska dopravíme tovar na Slovensko, vyclíme a uskladníme vo svojich skladoch. Tovar pripravíme k distribúcii tak, ako zákazník potrebuje: upravíme a prebalíme, olepíme etiketami, pridáme letáky, zoskupíme do prepravného balenia. Ak má zákazník problém s balením, navrhneme obal a dodáme všetky potrebné obalové materiály. Na základe objednávok potom tovar dodáme konečnému príjemcovi. Na prepravu zvolíme najefektívnejší spôsob podľa objemu a charakteristiky tovaru. Pri veľkom množstve tovaru využívame celovozovú prepravu, pre menšie zásielky volíme našu systémovú prepravu paletových zásielok a malé zásielky, vrátane tých na súkromné adresy, putujú prepravným systémom pre balíkové zásielky. A čo je dôležité, vždy vieme, kde, v akom množstve a v akom stave sa tovar v rámci logistického reťazca pohybuje. Náš klient dostáva report o všetkých činnostiach a pohybe tovaru tak, ako potrebuje. Samostatnou a veľmi sofistikovanou kapitolou je doprava a skladovanie výrobných komponentov a ich dodávka priamo do výroby zákazníkov presne na čas alebo odber hotových výrobkov z výrobných pásov klienta a zabezpečenie všetkých skladových operácií, balenie a distribúcia výrobkov do destinácií na Slovensku, ale napríklad aj do zámoria.

chyba