TETRA PAK napĺňa environmentálne ciele

Lausanne, Švajčiarsko (31.3.2014) – Spoločnosť Tetra Pak, svetový líder v oblasti spracovania potravín a obalových riešení, urobila v roku 2013 významný krok smerom k naplneniu environmentálnych cieľov, ku ktorým sa zaviazala do roku 2020. Ide o ciele zamerané na vývoj výrobkov z obnoviteľných zdrojov, znižovanie ekologickej stopy a zvýšenie objemu recyklácie.

01.04.2014 00:00

Produkty z obnoviteľných zdrojov
Spoločnosť Tetra Pak sa pri výrobe kartónov zamerala na využívanie materiálov z obnoviteľných prírodných zdrojov, ktoré sa pri správnom zaobchádzaní znova spracujú, ako je drevo a cukrová trstina. V priemere až 75 % z obalu Tetra Pak je lepenka, vyrobená z dreva. Ako spoločnosť s certifikátom Forest Stewardship Council (FSC) sa Tetra Pak zaviazala k využívaniu materiálov zo zodpovedne spravovaných lesov a iných kontrolovaných zdrojov s cieľom dosiahnuť používanie 100 % FSC certifikovanej lepenky. Tento podiel sa zvýšil z 38 % v roku 2012 na 41 % v roku 2013 . V minulom roku spotrebitelia kúpili 32 miliárd kartónov Tetra Pak s logom FSC, čo predstavuje nárast o viac ako 5 miliárd oproti roku 2012. Dlhodobou ambíciou spoločnosti Tetra Pak je vytvoriť plne obnoviteľný kartón. Jedným z významných krokov v roku 2013 bol biologický uzáver na kartónové obaly LightCap 30™ z polyetylénu s vysokou hustotou (HDPE) vyrobený z cukrovej trstiny, ktorý bol uvedený na celosvetový trh.

strom tetrapak inzercia

Zníženie ekologickej stopy
Tetra Pak si dal za cieľ udržať úroveň vplyvu svojej činnosti na klímu z roku 2010 až do roku 2020 aj pri náraste objemu výroby. Na dosiahnutie tohto cieľa zaviedol niekoľko iniciatív v celom hodnotovom reťazci, všetky v súlade s Protokolom o skleníkových plynoch. Oproti roku 2010 znížila spoločnosť v roku 2013 emisie uhlíka o 2-tisíc ton ekvivalentu CO2 pri súbežnom náraste predaných kartónov o 12 %. Pokrok v programe na ochranu klímy prezentuje Tetra Pak verejne prostredníctvom CDP (Carbon Disclosure Project). V rebríčku dosiahol v roku 2013 77 až 91 bodov, čo je považované za veľmi vysokú úroveň v porovnaní s priemerom 49 v odvetví. CDP (Carbon Disclosure Project) je uznávaná nezávislá organizácia, ktorá podporuje spoločnosti v zverejňovaní, spravovaní a zdieľaní zásadných informácií o životnom prostredí.

Nárast recyklácie
Tetra Pak sa zaviazal k rastu recyklácie použitých nápojových kartónov, ktorého cieľom je navýšiť globálnu mieru recyklácie do roku 2020 o 40 %. Zároveň sa spoločnosť zameriava na zvyšovanie informovanosti spotrebiteľov, zdieľanie vedomostí a skúseností, uľahčuje infraštruktúru zberu a podporuje vývoj technológií na recyklácie.

V roku 2013 miera globálnej recyklácie kartónov Tetra Pak dosiahla 24,5 %, pričom bolo recyklovaných asi 43 miliárd kartónov, o 4 miliardy viac ako v predchádzajúcom roku. Veľký pokrok v infraštruktúre zberu nastal v Spojených štátoch, kde prístup spotrebiteľov k recyklácii vzrástol z 41 % na 48 % medzi rokmi 2012 a 2013, čo sa rovná približne 7,9 milióna nových domácností.

V roku 2013 spoločnosť uviedla na trh výrobok Tetra Ever ® Aseptic 1000, ktorý spotrebiteľom umožňuje ručne oddeliť plastovú časť z kartónu, ktorá si vyžaduje oddelenú recykláciu.

"Dosiahnutie výborných výsledkov vplyvu na životné prostredie je súčasťou stratégie spoločnosti do roku 2020, pretože sme presvedčení, že je to veľmi dôležité pre budúcnosť spoločnosti a našich zákazníkov. Pri každom našom procesnom kroku od výroby, cez systémové riešenia až k podpore služieb zákazníkom berieme ohľad v prvom rade na vplyv na životné prostredie. Len tak môžeme byť naďalej úspešní pri dosahovaní ambicióznych cieľov,“ povedal Claes Du Rietz, viceprezident pre životné prostredie v spoločnosti Tetra Pak.

O SPOLOČNOSTI TETRA PAK
Spoločnosť Tetra Pak je svetová jednotka v oblasti spracovania a balenia potravín. V úzkej spolupráci s našimi zákazníkmi a dodávateľmi dodávame bezpečné, progresívne a ekologické výrobky, ktoré každý deň uspokojujú potreby stoviek miliónov ľudí vo viac než 170 krajinách celého sveta. Máme takmer 22.000 zamestnancov vo viac než 85 krajinách. Veríme v zodpovedné vodcovské postavenie v našom odvetví a udržateľný prístup k podnikaniu. Naše motto CHRÁNIME DOBRÉ (PROTECTS WHAT’S GOOD™) odráža našu víziu zaisťovať bezpečnosť a dostupnosť potravín na celom svete. www.tetrapak.sk.

chyba