Poštová banka plánuje posilniť svoju pozíciu v regiónoch.

S cieľom lepšie reflektovať potreby svojich klientov sa banka plánuje viac zamerať na služby na poštách. Viac v rozhovore s jej výkonnou riaditeľkou.

09.06.2021 00:00
365banka, PR článok, reklama, nepoužívať

Poštová banka na Slovensku má na trhu svoje stabilné miesto už 28 rokov. Model banky na pošte je známy a funguje v celej Európe. V čom sa líši od toho slovenského?

Bankové služby historicky patria na poštu a vidíme to aj na príkladoch v zahraničí – v Taliansku, Nemecku či vo Francúzsku. Ich výhodou je dostupnosť, ale aj fakt, že tu klient nájde všetko pod jednou strechou. Nielen poštové, ale aj bankové služby. Trendom vo svete je, že banky, ktoré sa nachádzajú na poštách, nemajú svoje kamenné pobočky mimo nich. To znamená, že sa sústreďujú len na zákazníkov pošty. Toto je trend, ktorým sa chceme uberať aj my v Poštovej banke. Našou ambíciou je fungovať ako banka na pošte a byť tak svojim klientom ešte bližšie.

Niektoré zahraničné banky fungujúce na poštách dokonca poskytujú aj poštové služby v rámci svojho portfólia. Ako bude fungovať banka na pošte v ponímaní Poštovej banky?

Naším cieľom je zameriavať sa na bankové služby, ich dostupnosť, blízkosť ku klientovi, ako aj na jednoduchosť produktov. Tie chceme čo najviac prispôsobiť zákazníkovi pošty. Poštové služby sú a naďalej budú súčasťou ponuky Slovenskej pošty.

Väčšina našich klientov vníma Poštovú banku historicky ako banku na pošte, nie prostredníctvom jej bankových pobočiek. Na toto chceme nadviazať a priblížiť banku aktuálnym, ale aj novým cieľovým skupinám klientov. Hlavne pokiaľ ide o ľudí z regiónov.

A čo klienti, ktorí chcú chodiť do pobočiek mimo pôšt?

Bankové pobočky Poštovej banky mimo pôšt prejdú už v priebehu júla pod značku 365.bank. Ide o banku, ktorá je súčasťou našej bankovej skupiny. Klienti, ktorí tieto obchodné miesta doteraz využívali, ich budú môcť navštevovať aj naďalej, ale už pod touto novou značkou. Čiže ich terajšie produkty im budeme obsluhovať naďalej v pobočkách. Nové produkty, ktoré pripravuje Poštová banka, si naši klienti založia už len na poštách. Obe banky však pripravujú pre svojich klientov atraktívnu ponuku.

365banka2, PR článok, reklama, nepoužívať

Pre Poštovú banku je bezpochyby rozhodujúca jej dostupnosť. V čom ďalšom je výhoda banky na pošte oproti klasickej kamennej banke, ktorá nepôsobí na pošte?

V prvom rade pošty sa nachádzajú aj v obciach, kde sa niektorým bankám ekonomicky neoplatí mať pobočku. Dokonca tam nenájdeme ani žiaden bankomat. V tomto smere je Poštová banka lídrom na trhu. Každému klientovi je na blízku, a to nielen na poštách, ale aj prostredníctvom doručovateľov.

Dostupnosť preto vnímame ako rozhodujúcu a rovnako dôležitá je aj pre našich klientov. Okrem toho im chceme dať férovú ponuku bankových služieb, založenú na jednoduchosti a úzkom osobnom kontakte. Hlavne v malých obciach sa ľudia navzájom poznajú, tento vzťah je založený na dôvere, ktorá je kľúčová tak pre banku, ako pre klienta. Sme presvedčení, že vieme konkurovať aj cenou a výhodnosťou svojej ponuky. Samozrejmosťou je a naďalej bude služba doručovania dôchodku, ktorú poskytujeme ako jediná banka na našom trhu.

Konkurencia bánk v regiónoch je pomerne silná. Aké sú rastové ambície Poštovej banky a čím chcete v rámci posilnenia pozície osloviť nových klientov?

Našou ambíciou je stať sa bankou prvej voľby pre ľudí z regiónov a menších miest. Preto na jeseň plánujeme rozšíriť doterajšie produkty o sporenie s veľmi atraktívnym úrokom. Pôjde o najvýhodnejšiu ponuku v tejto kategórii produktov na trhu.

Budú v Poštovej banke naďalej dostupné aj online služby? Vidíte v nich potenciál?

Áno, dostupnosť je pre nás rozhodujúca nielen vo fyzickom ponímaní, ale aj v rámci online služieb. Preto sme už začiatkom mája spustili možnosť čerpať pôžičku cez svoje call centrum a od júla plánujeme spustiť online pôžičku, o ktorú budú môcť klienti požiadať cez svoj internet banking. V oboch prípadoch nebudú musieť navštíviť poštu fyzicky, všetko vybavia cez telefón alebo online. V regiónoch chceme osloviť aj mladšie ročníky, preto popri fyzickom bankovníctve postupne rozširujeme aj online kanály.

Do akej miery je digitálny kanál pre klienta Poštovej banky rozhodujúci? Viaceré banky avizujú, že pandémia koronavírusu zmenila správanie ich klientov a presunula ho do online prostredia. Sledujete aj vy tento trend?

Určite áno, aj keď pre klienta Poštovej banky je rozhodujúcim kanálom ten fyzický – na pošte. Digitálne bankovníctvo síce využívajú najmä mladšie ročníky, no pandémia doviedla aj seniorov k využívaniu základných online služieb. Hlavne pokiaľ ide o platobné príkazy cez internet banking. Ako banka vidíme aj mierny pokles používania hotovosti, pričom výbery z bankomatov klesli takmer o pätinu. Zároveň prirodzene rástli online nákupy na internete, a to približne o tretinu. Cítime, že každá generácia klientov je digitálne zručnejšia, preto môžu u nás využívať aj mobilnú aplikáciu, internetové bankovníctvo či platby mobilom a hodinkami. Toto sú však kanály, ktoré sú pre nich skôr doplnkové.

Kto je Melinda Burdanová?

V bankovníctve sa pohybuje takmer 20 rokov. Do Poštovej banky nastúpila v roku 2016 ako vedúca oddelenia úverov. Neskôr pôsobila na pozícii riaditeľky odboru produktov, kde bola zodpovedná za produktovú ponuku úverov, bežných účtov, depozitných produktov a platobných kariet. Aktuálne zastáva funkciu výkonnej riaditeľky Poštovej banky. Pod jej vedením má Poštová banka ambíciu stavať na svojej tradícii vnímania ako najdostupnejšej banky na pošte.

chyba