UNIQA preznačuje pobočky AXA, preberá aj dôchodkové fondy

16.12.2020 00:00
UNIQA hlavna foto, pr clanok, reklama, nepouzivat

Vlastníkom AXA na Slovensku sa stala poisťovňa UNIQA, ktorá aktuálne preznačuje všetky pobočky AXA svojim logom. Pre klientov sa však nič nemení.

Kontaktné miesta AXA by mali prejsť pod značku UNIQA najneskôr do 15. januára budúceho roka a sú klientom aj počas procesu preznačenia plne k dispozícii. Na pôvodných pobočkách AXA teda klienti dostanú všetky informácie o svojich poistných zmluvách a môžu tam uzavrieť aj nové poistenie.

Pôvodné pobočky AXA, ktoré už sú alebo ešte len budú preznačené na UNIQA, však budú zatiaľ k dispozícii iba klientom AXA. Klienti UNIQA budú mať k dispozícii servis okolo svojho poistenia na všetkých doterajších UNIQA pobočkách. V priebehu budúceho roka sa už začnú pripravovať všetky pobočky na servis pre klientov oboch spoločností. Prvou oblasťou dostupnou pre všetkých klientov bude dôchodkové sporenie, ostatné oblasti budú postupne nasledovať.

„Budeme sa snažiť rozšíriť pobočkovú sieť tak, aby v priebehu budúceho roka mohli klienti oboch spoločností plnohodnotne využívať služby všetkých kontaktných miest označených UNIQA – teda tak našich ako aj pôvodných AXA pobočiek,“ hovorí generálny riaditeľ UNIQA Martin Žáček.

Pre klientov sa nemení nič, iba značka

Okrem poistenia preberá UNIQA aj fondy II. a III. dôchodkového piliera a podielové fondy, ktoré na Slovensku úspešne spravuje AXA. V januári budúceho roka sa dôchodkové a investičné spoločnosti AXA premenujú na UNIQA a produkty dôchodkového a investičného poistenia AXA sa budú pod hlavičkou UNIQA predávať od 15.1.2021. Pri týchto nedochádza k fúzii, tie UNIQA rovno prevezme. A tak klientom penzijných a podielových fondov príde informácia, že sa zmenil majiteľ, ktorým bude UNIQA. Úspory klientov vo fondoch však budú rovnako v bezpečí, ako boli doteraz.

„Pri každej fúzii preberá nástupnická spoločnosť všetky záväzky pôvodnej spoločnosti. Zmluvy teda budú ďalej pokračovať bez akejkoľvek zmeny so všetkými povinnosťami a právami, ktoré z nej vyplývajú. Nebudú sa meniť ani účty, na ktoré je potrebné hradiť poistné. Iba v okamihu, keď sa obe spoločnosti spoja do jednej, bude záväzky voči klientom plniť UNIQA,“ vysvetľuje generálny riaditeľ UNIQA poisťovne Martin Žáček.

Týka sa to samozrejme aj vyplatenia poistného plnenia. Ak nebude likvidácia poistnej udalosti z AXA dokončená v okamihu zlúčenia oboch spoločností, tak poistné plnenie vyplatí UNIQA.

UNIQA sa bude rovnako ako predtým AXA starať aj o tzv. podkladové aktíva klientov, ktoré slúžia na určenie dosiahnutého zhodnotenia na zmluvách životného poistenia. „Okrem iného sme aj preto v rámci celej transakcie prevzali investičnú spoločnosť, ktorá sa o tieto aktíva starala,“ hovorí Martin Žáček.

Úspory klientov v dôchodkových fondoch sú v bezpečí

Okrem poistenia preberá UNIQA aj fondy II. a III. dôchodkového piliera a podielové fondy, ktoré na Slovensku úspešne spravuje AXA. V januári budúceho roka sa dôchodkové a investičné spoločnosti AXA premenujú na UNIQA. Pri týchto nedochádza k fúzii, tie UNIQA rovno prevezme. A tak klientom penzijných a podielových fondov príde informácia, že sa zmenil majiteľ, ktorým bude UNIQA. Úspory klientov vo fondoch však budú rovnako v bezpečí, ako boli doteraz.

„Obe dôchodkové spoločnosti budú zaradené do skupiny UNIQA vrátane ich existujúcich licencií a celého súčasného teamu, ktorý sa o zmluvy DDS a DSS staral. UNIQA rovnakým spôsobom preberá aj investičnú spoločnosť ako celok vrátane všetkého existujúceho know-how,“ vysvetľuje generálny riaditeľ UNIQA Martin Žáček. „Skupina UNIQA má v oblasti investícii dlhodobé skúsenosti, o čom svedčí aj objem aktív spravovaných materskou spoločnosťou UNIQA v Rakúsku.“

Jedinou reálnou zmenou pre klientov AXA tak bude zmena značky na UNIQA, pod ktorou bude ich dôchodkové sporenie pokračovať. Potvrdzuje to predseda predstavenstva DDS a DSS AXA Peter Socha, ktorý viac ako 10 rokov pôsobí v asociáciách pre II. a III. pilier dôchodkového sporenia. O dôchodky a investície sa bude starať aj v UNIQA.

„V UNIQA budeme pri spravovaní dôchodkových fondov pracovať s tým istým odborným tímom. Či už ide o samotné investovanie, administratívu, prípadne podporu na call centre a pobočkách, ktorý to vykonáva aj teraz. Preto sa veľmi tešíme, že budeme môcť klientov v sporení podporovať aj v budúcnosti,“ hovorí P. Socha.

0 debata debata