Inovatívne bytové dekorácie, ktoré ohromujú celú Európu! Trendy, ktoré musíte vidieť!

DUBLEZ je jedinečnou značkou na slovenskom trhu, ktorej začiatky trochu pripomínajú príbeh z filmu. Konateľ firmy Filip Zavarský pomáhal otcovi s výberom lasera a pritom mu hlavou prebleslo, či by sa tak nedali vyrábať dekorácie z dreva.

31.05.2023 00:00
bytove dekoracie Foto:

Vyskúšal to a po niekoľkých mesiacoch zanechal doterajšiu kariéru a vybudoval firmu, ktorá zožala úspech aj v súťaži Shop roka, ktorú organizuje nákupný poradca Heureka. V rozhovore sa dozviete:

  • o ktoré výrobky majú Slováci najväčší záujem,
  • aký je rozdiel medzi Slovákmi a Čechmi,
  • koľko trvá výroba drevených dekorácií.

Ako to bolo so začiatkom vašej firmy?

Nápad vznikol pred piatimi rokmi, keď som býval a pracoval v Bratislave. Otec mi oznámil, že by chcel kúpiť laser na vyrezávanie, ja som vtedy počul o tejto technológii prvýkrát. Pôvodne pre neho zamýšľal iné využitie, no dal mi chrobáka do hlavy, na čo všetko sa dá taký laser využiť. Potom mi napadlo, že by sa na laseri dali vyrábať aj rôzne predmety z dreva. A tu sa začína príbeh DUBLEZ, keď som do niekoľkých mesiacov nechal kariéru v Bratislave a s pár našetrenými eurami sa vrátil domov. Vložil som sto percent energie a peňazí do budovania firmy. Na tom laseri do dnešného dňa vyrábame, avšak už vo väčších priestoroch. Otcovi som potom kúpil dvakrát výkonnejší do jeho dielne ako poďakovanie za podporu v začiatkoch podnikania.

Foto: Archív DUBLEZ
01 Heureka, pr, nepouzivat

Sú dekorácie z prírodných materiálov trendom?

Áno, určite je veľký záujem o prírodné materiály a postupne sa k nim vraciame. Predpokladám, že tento trend bude naďalej pokračovať a vzťah k prírode sa bude ešte viac prehlbovať.

Ukázali ste Slovákom, že aj takéto dekorácie môžu byť vkusné.

Firmu som založil, lebo som videl potenciál vo výrobe jedinečných dekorácií, ktoré na trhu v tom čase chýbali. Vtedy bol biznis model nastavený celkom inak. Jedno však stále platí, a to je, že sa dá s portfóliom expandovať aj mimo Slovenska a vybudovať etablovanú firmu. Spočiatku sme nemali dáta, takže všetko vzniklo metódou pokus – omyl. Ak nám to vyšlo, tak sme to ďalej rozvíjali. Napríklad keď sa nám výrobok uchytil a predával, spravili sme ďalšie obdobné a rozširovali ponuku. Takto sa časom vykryštalizovalo dnešné portfólio, ktoré plánujeme tento rok vo veľkom rozširovať.

O tom, či sú dekorácie vkusné alebo nie, nerozhodujeme len my, ale aj zákazníci. Vždy sa pri návrhu snažíme, aby naše dekorácie boli vkusné. Vkus je veľmi široký pojem, keďže každý jeden z nás je jedinečný a môže mať odlišné vnímanie, čo je a naopak, čo nie je pekné. Umenie nemá hraníc a pretože sa venujeme hlavne dekoráciám, toto pravidlo platí dvojnásobne. Preto sa snažíme priniesť široké portfólio, aby si zákazník u nás vybral bez ohľadu na to, či zariaďuje svoju domácnosť napríklad v škandinávskom alebo industriálnom štýle alebo hľadá dekoráciu do kuchyne či obývačky.

Firma DUBLEZ získala v súťaži Shop roka až dve ceny – Cenu Heureky a prvé miesto v kategórii „Bývanie a design“.

Aké sú najväčšie výhody vašej spolupráce s Heurekou?

Heureka ponúka pre e-shopy službu „Overené zákazníkmi“. Pomocou tejto služby môžu zákazníci, ktorí u nás nakúpia, hodnotiť skúsenosti s naším obchodom. Pridané recenzie sú vždy skutočné, transparentné a od reálnych zákazníkov. Vďaka Heureke zbierame recenzie, respektíve skúsenosti zákazníkov s naším obchodom, čo je pre nás nesmierne dôležitý zdroj získavania spätnej väzby. Vďaka nej sa vieme zlepšovať alebo utvrdiť v tom, že to, čo robíme, robíme správne. Všetky recenzie zobrazí Heureka v našom profile na ich portáli, takže sú verejne dostupné pre každého. Vo využívaní tejto služby budeme určite pokračovať.

O ktoré výrobky je medzi Slovákmi najväčší záujem?

Nakoľko rozvíjame a sme zameraní hlavne na drevené dekorácie, tak je o ne prirodzene najväčší záujem. V rámci dekorácií sú veľmi obľúbené stromy života, mandaly, nálepky rôznych motívov, mapy a rôzne obrazy.

Je rozdiel medzi Slovákmi a Čechmi?

Každý národ má svoje odlišnosti. Napriek tomu, že sme kedysi tvorili spoločnú republiku a sme si veľmi podobní, tie rozdiely sa medzi nami ako národmi podľa mňa mierne zväčšujú a vidíme to aj na portfóliu, ktoré sa predáva v Česku, a ktoré na Slovensku. Na Slovensku sa nám napríklad výrobky s kresťanským motívom predávajú viac ako v Česku, ktoré je omnoho viac ateistické. Pre Slovensko máme spustenú aj kolekciu so slovenskými pamiatkami či prírodou. Samozrejme, tieto výrobky sú regionálneho charakteru, preto ich v Česku ani nepredávame. Podobnú kolekciu však plánujeme spustiť aj pre Čechov.

Foto: Archív DUBLEZ
02 heureka, pr, nepouzivat

Ponúkate možnosť výroby dekorácií alebo citátov na mieru. Aká skupina zákazníkov preferuje tento druh darčeka?

Áno, ponúkame možnosť vyrobiť si citát, respektíve nápis, dokonca aj logo na mieru. Zákazníci tieto služby veľmi obľubujú. Máme širokú ponuku citátov, no ak má klient osobitný vzťah k nejakému vlastnému textu, tak sa radi tejto myšlienky chopíme.

Ako vznikajú dekorácie, koľko trvá výroba a kde sa vyrábajú?

Všetky výrobky vyrábame v našej prevádzke v Seredi. Momentálne žiaden výrobok nie je vyrobený alebo zakúpený u externého výrobcu. Snažíme sa podporovať lokálnu výrobu. Takto nielen pomáhame v regionálnej zamestnanosti a ekonomike, ale taktiež vieme ustrážiť kvalitu výroby, keďže sme aj výrobca.

Výroba produktu závisí od jeho veľkosti, náročnosti, počtu častí a technológie, ktorú potrebujeme pri výrobe použiť. To znamená, že výroba produktu môže trvať dve minúty, ale aj tri hodiny. Niektoré výrobky majú po vyrobení ešte povýrobné procesy ako napríklad lepenie penovej pásky na jednoduché nalepenie na stenu, pribíjanie háčikov, lepenie rôznych častí dohromady a podobne.

Vaša firma sídli v Seredi. Koľko ľudí zamestnávate?

V súčasnosti je nás spolu s brigádnikmi sedemnásť a sme predovšetkým z okolia, no zamestnávame aj ľudí, ktorí nie sú z mesta a dedín okolo Serede. Napríklad kolegyňa zo zákazníckej podpory je z Bratislavy. Firma sa jej natoľko páčila, že aj napriek vzdialenosti sa rozhodla u nás pracovať. Myslím, že svoje rozhodnutie neľutuje. (Úsmev.) Myslím si, že sme sa ako tím našli. Som nesmierne vďačný za pozitívnu firemnú kultúru, pretože atmosféru vo firme považujem za veľmi dôležitú. Pri výbere nových kolegov preto dbáme na to, aby sa hodili do kolektívu.

Foto: Archív DUBLEZ
03 heureka, pr, nepouzivat

Kto je „tvorivou dušou firmy“? Kto má na starosti tvorbu dizajnu nových výrobkov?

Na novom portfóliu sa podieľajú v súčasnosti hlavne traja ľudia. S marketingovou manažérkou vyberám smerovanie firmy a jej stratégiu rastu. Od toho sa potom odvíjajú nové produkty a portfólio. Tam už spolupracujeme aj s grafikom a začíname pripravovať nové produkty. Potom sa vyrábajú prototypy, testujú prvé kusy a až na konci prejdú do produkcie, keď splnia všetky štandardy kvality. Veľa dobrých nápadov prinášajú aj kolegovia z iných oddelení a často nás inšpirujú samotní zákazníci.

Aké sú vaše plány do budúcna, ako by ste chceli rozšíriť ponuku?

V súčasnosti plánujeme expanziu do Rumunska, ktorú sme odštartovali vo februári 2023. Náš plán je dosiahnuť na trhu úroveň minimálne ako na Slovensku. Okrem toho rozširujeme kolekciu drevených hodín, kde si zákazník vie vybrať nielen dizajnový kúsok, ale aj rozmer, čím ich vie ešte viac zladiť s interiérom.

Tento rok plánujeme rozširovať výrobu na dvojnásobnú kapacitu. Disponujeme už novými priestormi, ktoré v súčasnosti rekonštruujeme. Plánujeme investovať do nových výrobných zariadení s odlišnou technológiou, ktorá nám pomôže vyrábať nové typy produktov.

Ako pomáha vášmu biznisu to, že ľudia nájdu DUBLEZ na Heureke?

Heureka je náš stabilný a spoľahlivý partner pravdepodobne od začiatku fungovania, teda približne päť rokov. Keďže vyrábame vlastné výrobky a na internete je ich v súčasnosti na slovenskom trhu možné zakúpiť len priamo u nás cez e-shop, Heureku nevyužívame ako porovnávací cenový nástroj. Naše výrobky však vedia ľudia nájsť priamo v kategóriách bytových dekorácií, kde niektoré produkty z našej dielne obsadzujú top pozície z hľadiska trendovosti výrobkov. Samozrejme nás veľmi teší, že výrobky sú medzi ľuďmi obľúbené.

Sme nadšení, že nám zákazníci odovzdali v kategórii „Bývanie a design“ najviac hlasov spomedzi všetkých slovenských e-shopov. Za to im nesmierne ďakujeme. Zároveň nám odborný tím zostavený Heurekou udelil prvé miesto v cene Heureky, čo sme vôbec nečakali. Z výhier sa veľmi tešíme a ešte viac nás to nakoplo a dodalo nám chuť tvrdo makať na nových výzvach.

chyba