Najväčší slovenský výrobca okien a dverí je od septembra súčasťou skupiny DOVISTA

Od 1. septembra 2021 je SLOVAKTUAL súčasťou skupiny DOVISTA. Orgány hospodárskej súťaže schválili akvizíciu švajčiarskej spoločnosti Arbonia Windows AG, do ktorej doteraz patril aj SLOVAKTUAL a nemeckej spoločnosti WERU Group dánskou spoločnosťou DOVISTA.

10.09.2021 00:00
Slovaktual, PR, nepoužívať

Týmito akvizíciami DOVISTA pokračuje v rozširovaní svojho pôsobenia v Európe. DOVISTA stojí za niekoľkými poprednými značkami vertikálnych okien v Škandinávii a je významným hráčom na britskom a írskom trhu. Arbonia Windows je aktívna hlavne v strednej Európe, so silnou pozíciou vo Švajčiarsku, na Slovensku, v Poľsku a Nemecku. Skupina WERU má vedúce postavenie na nemeckom trhu.

„Dnes je v DOVISTE deň na oslavu. Tešíme sa, že môžeme privítať našich nových kolegov z Arbonia Windows a WERU Group. Spoločne sme silnejší a dnešok znamená začiatok posilňovania našej pozície v Európe. Teraz využijeme kombinované know-how a kompetencie v rámci celej skupiny, a tak budeme môcť naplno využiť náš potenciál.“, hovorí Allan Lindhard Jørgensen, CEO a Prezident DOVISTA A/S.

SO STRATÉGIOU V JADRE

DOVISTA, Arbonia Windows a WERU Group sa k sebe vynikajúco hodia. Všetky tri spoločnosti sa navzájom dopĺňajú z hľadiska technológií, produktov, výrobných závodov aj postavenia na trhoch. To znamená, že tieto spoločnosti budú spoločne schopné uspokojiť akúkoľvek potrebu európskych trhov s vertikálnymi oknami a vchodovými dverami prostredníctvom svojich silných značiek a širokej škály portfólia produktov.

S akvizíciami sa rozšíril personál na viac ako 7.500 spolupra­covníkov v 11 krajinách.

Portfólio spoločností DOVISTA sa rozširuje o 6 nových silných značiek: Dobroplast, EgoKiefer, SLOVAKTUAL, Unilux, WERU a WERTBAU.

DOVISTA má teda v súčasnosti 15 značiek, pričom všetky majú silné lokálne korene a pôsobia na trhoch, kde je pri výbere okien a dverí zákazníkmi rozhodujúcim faktorom úspechu porozumenie miestnemu stavebnému štýlu a tradíciám. Akvizície budú teda pre zákazníkov prínosom, pretože DOVISTA dokáže splniť rôzne národné a kultúrne preferencie na všetkých trhoch a vytvárať tak jedinečný zákaznícky prístup.

Synergia sa očakáva v oblasti efektívnosti výrobných kapacít, výmeny odborných znalostí aj poznatkov o miestnych trhoch. Spoločný rast na nových aj existujúcich trhoch je základným cieľom akvizície.

„Cieľom nie je byť nevyhnutne najväčší, ale spoločne investovať do rozvoja a inovácií, aby sme ponúkli našim zákazníkom pri nákupe tak jedinečné skúsenosti, že stanovíme nové štandardy v našom odvetví. Veľkosť a škálovanie sú len prostriedkom na dosiahnutie našich cieľov. Spolu máme pevný základ pre uskutočnenie nášho spoločného cieľa, ktorým je pomôcť viac ľuďom v Európe vnášať denné svetlo a čerstvý vzduch do ich každodenného života“, hovorí Allan Lindhard Jørgensen.

Všetky značky rodiny DOVISTA budú pokračovať ako samostatné značky v súlade s obchodným modelom DOVISTA: Distinctive Brands – Shared Excellence. Produkty budú naďalej vyvíjané, vyrábané a predávané pod súčasnými značkami a prostredníctvom miestnych predajných jednotiek.

O spoločnosti DOVISTA

  • Založenie: V roku 2004 – pre prevádzku a vývoj neustále sa rozširujúcej skupiny značiek vertikálnych okien, ktoré spolu reprezentujú približne 600 rokov skúseností s výrobou vertikálnych okien a vonkajších dverí.
  • Centrála: Horsens, Dánsko
  • Počet zamestnancov: > 4,000, z toho cca. 600 v Dánsku (2020)
  • Produkty: vertikálne okná a vonkajšie dvere vyrobené z dreva a drevo-hliníka
  • Značky: VELFAC, Rationel, SP Fönster, Traryd Fönster, Mockfjärds, OH Industri, Natre, Lian a KRONE
  • Hlavné trhy: Dánsko, Írsko, Nórsko, Veľká Británia a Švédsko
  • Výrobné závody: Dánsko, Litva, Nórsko, Poľsko a Švédsko
  • Vlastníctvo: Vlastnené spoločnosťou VKR Holding A/S, spoločnosť s ručením obmedzeným s neziskovou charitatívnou nadáciou ako najväčším akcionárom

O ARBONIA WINDOWS

  • Centrála: Diepoldsau, v kantóne St. Gallen, Švajčiarsko
  • Tržby: 358 miliónov CHF (2019)
  • Počet zamestnancov: > 2,500 (2019)
  • Produkty: vertikálne okná a vchodové dvere vyrábané z dreva, drevo-hliníka, z plastu, plast-hliníka a hliníka
  • Značky: EgoKiefer, Slovaktual, Dobroplast a WERTBAU
  • Hlavné trhy: Nemecko, Poľsko, Slovensko a Švajčiarsko
  • Výrobné závody: Nemecko, Poľsko a Slovensko

O WERU GROUP

  • Centrála: Rudersberg, Nemecko
  • Tržby: 157,2 miliónov EUR (2019)
  • Počet zamestnancov: > 1,000
  • Produkty: vertikálne okná a vchodové dvere vyrábané z dreva, drevo-hliníka, z plastu, plast-hliníka
  • a hliníka
  • Značky: Weru a Unilux
  • Hlavné trhy: Nemecko
  • Výrobný závod: Nemecko
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
chyba