V prvom rade je potrebné zvoliť si jednu z dvoch ciest: samopredaj alebo predaj prostredníctvom realitnej kancelárie. Kľúčom k úspešnému predaju v oboch prípadoch je nepodceniť prípravu a vhodne zvoliť kombináciu marketingu v nadväznosti na analýzu trhu, vedenia obhliadok, vyjednávacích zručností, prípravy zmluvnej dokumentácie, podmienok financovania a všetkých detailov, súvisiacich s predajom a aktivitami po predaji.
Ak ste sa rozhodli zveriť do starostlivosti realitnej kancelárie, vyberajte si ju dôkladne. Pozrite si referencie, aktívne ponuky, zavolajte maklérovi, ktorý sa vám pozdáva. Stretnite sa aj s viacerými, kým si vyberiete toho svojho. Uistite sa, že bude pri predaji ochotne spolupracovať s inými, aj konkurenčnými kanceláriami, a podelí sa s nimi o svoju províziu, ak privedú kupujúceho.
To, že to nie sú iba prázdne marketingové reči, si pokojne overte. Stačí jednoduchý telefonát. Jedine vtedy máte istotu, že skutočne háji vaše záujmy a nejde mu iba o províziu. Nech sa rozhodnete pre ktorúkoľvek z ciest, prvým a najdôležitejším krokom bude správne nastavená inzerovaná cena. A to je hotová veda. Treba mať dostatok skúseností, poznať situáciu na realitnom trhu a hlavne neprestreliť. Máte pocit, že ste zvládli prezentáciu svojej nehnuteľnosti na výbornú? Prvé dva týždne inzercie vám dajú odpoveď a budú zväčša rozhodujúce.
Ak sa v ich priebehu kopia iba pozretia inzercie, no nevzišla z toho žiadna obhliadka, zrejme máte problém. Krásne fotky možno prilákali záujemcov pozrieť si inzerát, no zjavne sa im nepozdávala cena. Uistite sa, či náhodou sused neponúka porovnateľný, alebo aj lepší byt za lepšiu cenu. V takom prípade mu pomáhate predávať ten jeho.
Nikdy hromadne neposielajte fotky a informácie o svojej nehnuteľnosti realitným kanceláriám a ani nesúhlaste so zaradením vašej ponuky do ich inzercie. Vaša nehnuteľnosť sa ihneď objaví všade a v očiach záujemcov sa stane nedôveryhodnou a ťažko predajnou. Snažte sa mať unikátnu a neopakujúcu sa ponuku.