Volkswagen Taigo prekvapuje priestorom aj cenou!

Kto by to bol povedal, že štýlové SUV-kupé môže byť také dostupné? Zoznámili sme sa s ním v Nemecku a máme samé dobré správy!

07.12.2021 00:00
VW Taigo, PR, nepouzivat

Dizajn predáva, avšak je dobré, keď so sebou nenesie zbytočné kompromisy. Karoséria SUV-kupé je dnes veľmi populárna: vyššia pozícia sedenia pre lepší výhľad na cestu, pohodlnejšie nastupovanie a vyššia svetlá výška sa spája s postupne klesajúcou líniou strechy, čo autu dodáva dynamický šmrnc.

Taigo patrí medzi kompaktné autá, aj keď jeho reč tela hovorí o niečom úplne inom. Masívna predná časť, vysoký pontón karosérie a LED pásom prepojené zadné svetlá ho opticky zväčšujú. Volkswagen Taigo je síco o 146 mm dlhší než T-Cross, ale meria stále prijateľných 4,26 metra, takže sa nemusíte strachovať o to, že by sa vám zužoval výber miest, kde si môžete dovoliť zaparkovať. V porovnaní s T-Crossom je však Taigo o 44 mm nižší. Šírka aj rázvor sú podobné. Batožinový priestor má objem 438 litrov. T-Cross síce ponúka až 455 litrov, avšak tento údaj platí pre zadnú lavicu posunutú úplne dopredu, čo obmedzuje priestor pre nohy zadných pasažierov. So sedadlami posunutými dozadu má T-Cross objem kufra 385 litrov, čo je o 53 menej, než ponúka Taigo. A ak sa v tomto momente pýtate na priestor nad hlavou na zadných sedadlách, máme pre vás dobré správy. Aj s výškou 188 cm sme si za seba sadli úplne bez problémov a obmedzení v oblasti hlavy a ešte sme zostali zaskočení tým, ako veľa priestoru nám zostalo na kolená.

VW Taigo, PR, nepouzivat

A teraz technické vychytávky: v oblasti možností konektivity nečakajte nič iné, než najvyššiu úroveň. Apple CarPlay aj Android Auto dokážu fungovať aj bez káblov a to isté platí o nabíjaní telefónu. Je len na vás, aby ste si vybrali správny mix príplatkových prvkov. Z nich by sme radi upriamili vašu pozornosť na svetlomety IQ.Light, ktoré využívajú Matrix LED technológiou. Svietia božsky a ani v diaľkovom režime neoslňujú okolitú premávku. Skrátka ju „vyrežú“ zo svetelného lúča. Je to skvelý prvok ktorý prispieva nielen k bezpečnosti počas nočných jázd, ale aj k pohode za volantom, a to je dôležité.

Prvé dojmy z jazdy sme nazbierali v okolí priemyselného a predsa malebného mestečka Ilsede. Taigo jazdí uhladene. Tak ako každý Volkswagen. To znamená dobré odhlučnenie kabíny od podvozka a aerodynamického hluku, príjemný zvuk motora (skúšali sme verziu s motorom 1.5 TSI) a teraz už aj veľmi živé reakcie automatickej prevodovky DSG na pokyny pádlami. Odpruženie Taiga je veľmi príjemné: pohodlné, dobre utlmené, na vlnách sa zbytočne nerozhojdá a napriek komfortnému naladeniu vás prekvapí dobrou kontrolou pohybov karosérie v zákrutách a skvelou priľnavosťou.
VW Taigo, PR, nepouzivat
Najväčšou zaujímavosťou modelu Taigo je jeho cena. Začína sa na úrovni 17 990 €. Na prvý pohľad sa zdá, že Taigo je o 1 000 € drahšie než T-Cross, ktorý s motorom 1.0 TSI 70 kW (95 k) začína na úrovni 16 990 €. Lenže základná motorizácia pre Taigo je 1.0 TSI 81 kW (110 k). Ak na túto úroveň dorovnáme T-Cross, zistíme, že Taigo je v skutočnosti o 100 € lacnejšie.

Už viete, čo chcete pod stromček?

Pre viac informácií kliknite na www.volkswagenblog.sk.

+3
chyba