Ktorý elektromobil z ponuky VW si vybrať?

Ponuka elektrických modelov Volkswagen rastie, možnosti pohonov pribúdajú. Poďme si v tom spraviť poriadok. Poradíme vám, ktorý je pre vás vhodný.

15.06.2021 00:00
VW5, PR článok, reklama, nepoužívať

Rodina Volkswagen ID sa rozrastá. Momentálne ponúka modely ID.3 a ID.4, avšak už aj tie ukazujú možnosti platformy MEB, takže keď neskôr prídu na trh ďalšie modely (predstavenie ID.5 sa už blíži!), budete mať výber o to ľahší.

Dnešné elektromobily už nie sú striktne určené len do dokonalých mestských podmienok. Predĺžený dojazd, pohodlie a zvýšená úžitková hodnota z nich postupne spravili autá použiteľné na každý jeden deň a do širokého spektra podmienok. Predstavme si teda troch záujemcov o elektromobil s troma rôznymi životnými štýlmi. Našou úlohou bude nájsť im vhodný elektromobil z dielne VW.

VW3, PR článok, reklama, nepoužívať

Jazdím okolo 50 km denne

Pre takéhoto zákazníka je elektromobil doslova ideálny a väčšina vodičov denne skutočne viac nenajazdí. Pre spaľovacie motory (najmä tie vznetové) to často znamená, že sa ani poriadne nezohrejú na svoju prevádzkovú teplotu. V prípade denného nájazdu okolo tých 50 kilometrov je absolútne postačujúci model ID.3 Pure.

Predstavuje vstupnú bránu do sveta elektromobility značky Volkswagen. Výkon 110 kW/150 koní je porovnateľný až totožný s najvýkonnejšími benzínovými motorizáciami bežných modelov so spaľovacími motormi danej veľkostnej kategórie. Dojazd základného modelu sa pohybuje v intervale od 316 do 352 kilometrov. To znamená, že pokiaľ by sme aj zaokrúhlili dojazd smerom dole na 300 kilometrov, nabíjate každý približne šiesty deň v týždni. Model ID.3 Pure je vybavený základnými palubnými nabíjačkami. Vysokorýchlostná jednosmerná má výkon 50 kW a batériu nabije za hodinu, tá striedavá pre domáce použitie má 7,2 kW, čo znamená 7,5 hodiny nabíjania (dĺžka nočného spánku). Pre organizovaného jednotlivca alebo trojčlennú rodinu situovanú v meste je takýto elektromobil maximálne postačujúci.

VW2, PR článok, reklama, nepoužívať

Pokiaľ však máte priestorové nároky, no absolvujete podobné trasy, na zopár drobných výnimiek platí celý tento odsek aj pre model ID.4 Pure. Ten však ponúkne v základnej podobe trošku nižší výkon (109 kW/148 koní), mierne nižší dojazd (od 299 do 344 km), no výrazne viac osobného a úžitkového priestoru.

Denne jazdím okolo 100 km, aj po diaľnici

V tomto prípade sa oplatí myslieť na rýchlejšie nabíjanie a aj väčšiu batériu. V prípade ID.3 Pro má batéria využiteľnú kapacitu 58 kWh. ID.4 Pro dokonca 77 kWh. ID.3 dokáže s touto batériou zájsť do vzdialenosti 385 až 427 kilometrov, no v prípade ID.4 je nárast dojazdu dramatický. Celkovo máte k dispozícii na jedno nabitie rádius od 438 do 522 kilometrov. Pri rozumnom mixe jazdných podmienok a s vedomím, že máte po ceste dostatočné množstvo rýchlonabíjacích staníc, máte doslova auto na každý deň. ID.3 Pro je totiž k dispozícii aj s rýchlonabíjačkou s výkonom 100 kW, v prípade ID.4 Pro je to dokonca 125 kW, čo dovoľuje autu absorbovať energiu na dojazd 320 kilometrov za približne 30 minút. To je priemerná prestávka na obed.

Môj život je divočina a potrebujem to najlepšie

Prvým modelom, ktorý vyslovene trčí z radu rodiny ID. je model ID.3 Pro S – menší z dvojice modelov ID. s najväčšou 77 kWh batériou, výkonom 150 kW/204 koní a zrýchlením na 100 km/h za 8 sekúnd. Dosahuje zatiaľ najvyšší dojazd spomedzi všetkých elektrických variantov rodiny ID, konkrétne 512 až 549 km. S prívlastkom Pro S prichádza do ID.3 palubná nabíjačka s podporou nabíjania výkonom 125 kW.

VW6, PR článok, reklama, nepoužívať

Radi športujete? Model ID.4 GTX zastáva aktuálne vrchol ponuky rodiny elektrických modelov ID. a je aktuálne jediným modelom s pohonom všetkých kolies. Vďaka nemu dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h v priebehu 6,2 sekundy, a zájde do vzdialenosti okolo 480 kilometrov. Navyše ponúka športovo ladený podvozok a interiér, ako aj schopnosť ťahať príves s hmotnosťou až 1 200 kg.

+4
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
chyba