Celých 68 % športové dianie aspoň nejakým spôsobom sleduje, 39 % sa za fanúšikov priamo považuje. Do fandenia navyše Slováci vkladajú emócie, čo pripúšťa viac ako 33 % opýtaných priaznivcov športu. Za hlavný benefit fandenia, okrem možnosti vyjadriť podporu svojmu tímu, považujú celkový záujem o ten konkrétny šport. Vnímajú ho aj ako spôsob, ako sa baviť a stretávať s priateľmi. Športové fandenie je pre mnohých Slovákov jednoducho príjemnou povinnosťou, koníčkom aj vášňou zároveň.
Fandenie je teda pre Slovákov okrem športovej roviny aj spoločenská udalosť, s ktorou súvisí správna spoločnosť a dobrá nálada. Väčšina opýtaných potvrdzuje, že jedna z vecí negatívne ovplyvňujúcich ich naladenie a chuť fandiť, je hlad. Vďaka nemu nie sú vo svojej koži – menej sa sústredia na hru (86 %) a nefandia tak intenzívne (74 %). Okrem rôznych slaných pochúťok sa takmer polovica Slovákov pri fandení posilňuje aj čokoládovými tyčinkami, napríklad Snickers.
Slováci sú nepochybne národ športových fanúšikov a zajímajú sa o šport takmer bez rozdielu veku a pohlavia. Okrem toho, že viac ako 70 % respondentov šport sleduje v tlači alebo televízii, mnoho Slovákov sa pravidelne schádza v kluboch alebo reštauráciách a samozrejme chodia priamo na štadión. Najčastejšie vyrážajú von za futbalom, a to asi jedna tretina respondentov. Ďalším najviac navštevovaným kolektívnym športom je hokej. Najpravidelnejších návštevníkov zápasov predstavujú futbaloví priaznivci, 36 % z nich navštívi štadión aspoň 1× týždenne. U hokejových nadšencov sa týždenne pride pozrieť na zápas o niečo viac ako 20%. Takmer 76 % opýtaných si ale myslí, že zápas si človek môže plnohodnotne užiť aj doma pri televízii a v dobrej partii. Slovenskí fanúšikovia navyše podľa výskumu nie sú priaznivci formálnych štruktúr, oficiálne členstvo vo fanklube potvrdili iba 3 %. Celá jedna tretina sa ale cíti byť s konkrétnym športovým klubom spriaznená a fandí mu.
Viac informácií nájdete na www.snickers.sk
Keď si hladný, nie si to ty
Kampaň využíva známe osobnosti a postavy, prostredníctvom ktorých ukazuje, že keď je človek hladný, nie je doslova vo svojej koži. Celosvetovo sa v kampani objavuje rad známych osobností, napr. Aretha Franklin, Liza Minnelli alebo Robin Williams. Pre Slovenskú republiku bola najskôr vybratá Joan Collins, Gremlin a teraz ich vystriedal hladný fanúšik, ktorý vznikol v lokálnej produkcii.
Richard Lintner
Zapojením sa do kampane „Keď si hladný, nie si to ty“ Richard Lintner podporí detské autistické centrum Proautis v Trenčíne.