Celých 79% Slovákov si myslí, že žiadny šport sa nezaobíde bez fanúšikov

Podľa výskumu* značky Snickers z minulého februára považuje 79% Slovákov rolu fanúšikov za kľúčovú pre úspech daného športového odvetvia aj konkrétneho tímu. Dokazujú aj, že svoju rolu berú naozaj vážne.

02.04.2015 08:00
Snickers MShokej inzercia

Celých 68 % športové dianie aspoň nejakým spôsobom sleduje, 39 % sa za fanúšikov priamo považuje. Do fandenia navyše Slováci vkladajú emócie, čo pripúšťa viac ako 33 % opýtaných priaznivcov športu. Za hlavný benefit fandenia, okrem možnosti vyjadriť podporu svojmu tímu, považujú celkový záujem o ten konkrétny šport. Vnímajú ho aj ako spôsob, ako sa baviť a stretávať s priateľmi. Športové fandenie je pre mnohých Slovákov jednoducho príjemnou povinnosťou, koníčkom aj vášňou zároveň.

Fandenie je teda pre Slovákov okrem športovej roviny aj spoločenská udalosť, s ktorou súvisí správna spoločnosť a dobrá nálada. Väčšina opýtaných potvrdzuje, že jedna z vecí negatívne ovplyvňujúcich ich naladenie a chuť fandiť, je hlad. Vďaka nemu nie sú vo svojej koži – menej sa sústredia na hru (86 %) a nefandia tak intenzívne (74 %). Okrem rôznych slaných pochúťok sa takmer polovica Slovákov pri fandení posilňuje aj čokoládovými tyčinkami, napríklad Snickers.

Snickers-Logo inzercia
Práve Snickers je ideálnym riešením, ako sa dostať naspäť do svojej kože, a poriadne tak podporiť svoj tím. Názorne to ukazuje ďalšie pokračovanie dlhodobej kampane značky „Keď si hladný, nie si to ty“. Nepriaznivý vplyv hladu potvrdzuje napríklad aj Richard Lintner, veľký hokejista a zároveň populárny hokejový expert počas športových prenosov. „Hokej sa tiahne celým mojim životom. Či už počas mojej hráčskej kariéry, alebo spoza komentátorského pultu. Keď sledujem hokej často sa do zápasu vžijem a stávam sa fanúšikom. Vtedy je dôležité aby som sa cítil dobre a vo svojej koži. O to viac ak zápas komentujem. Je pre mňa dôležité, aby som zvládal rôzne situácie podľa svojich očakávaní a tiež očakávaní publika. Pocit hladu pri komentovaní komentátorovi neprospieva, občas vznikne vtipná hláška, ale občas to pre diváka nie je jednoducho ono. Preto sa snažím mať vždy po ruke niečo rýchle na občerstvenie.“ Lahodná kombinácia arašidov, karamelu a nugátu zaliata v čokoládovej tyčinke Snickers správne naladí každého hladoša. Navyše je vďaka praktickému obalu a veľkosti okamžite po ruke a výborne sa je na štadióne aj doma na gauči.

Slováci sú nepochybne národ športových fanúšikov a zajímajú sa o šport takmer bez rozdielu veku a pohlavia. Okrem toho, že viac ako 70 % respondentov šport sleduje v tlači alebo televízii, mnoho Slovákov sa pravidelne schádza v kluboch alebo reštauráciách a samozrejme chodia priamo na štadión. Najčastejšie vyrážajú von za futbalom, a to asi jedna tretina respondentov. Ďalším najviac navštevovaným kolektívnym športom je hokej. Najpravidelnejších návštevníkov zápasov predstavujú futbaloví priaznivci, 36 % z nich navštívi štadión aspoň 1× týždenne. U hokejových nadšencov sa týždenne pride pozrieť na zápas o niečo viac ako 20%. Takmer 76 % opýtaných si ale myslí, že zápas si človek môže plnohodnotne užiť aj doma pri televízii a v dobrej partii. Slovenskí fanúšikovia navyše podľa výskumu nie sú priaznivci formálnych štruktúr, oficiálne členstvo vo fanklube potvrdili iba 3 %. Celá jedna tretina sa ale cíti byť s konkrétnym športovým klubom spriaznená a fandí mu.

Viac informácií nájdete na www.snickers.sk

Keď si hladný, nie si to ty
Kampaň využíva známe osobnosti a postavy, prostredníctvom ktorých ukazuje, že keď je človek hladný, nie je doslova vo svojej koži. Celosvetovo sa v kampani objavuje rad známych osobností, napr. Aretha Franklin, Liza Minnelli alebo Robin Williams. Pre Slovenskú republiku bola najskôr vybratá Joan Collins, Gremlin a teraz ich vystriedal hladný fanúšik, ktorý vznikol v lokálnej produkcii.

Richard Lintner
Zapojením sa do kampane „Keď si hladný, nie si to ty“ Richard Lintner podporí detské autistické centrum Proautis v Trenčíne.

chyba