Manažér alebo šofér? Nový Volkswagen Passat Variant myslí oboma smermi

Nový VW Passat Variant prekvapil mimoriadne širokou ponukou motorizácií. Prichádza s výborným plug-in hybridom, ale ponúkne aj klasické naftové a benzínové motory.

06.12.2023 00:00
The all-new Volkswagen Passat,  pr, nepouzivat

Po 30 miliónoch predaných kusov po celom svete môžeme model Volkswagen Passat považovať za jednoznačný úspech. Jeho nová generácia prichádza už iba ako žiadanejšie kombi s prívlastkom Variant, pričom jej záber je skutočne široký. Chce potešiť tradičných šoférov, fanúšikov modernej techniky, ale aj tých, ktorí si chcú šoférovanie užiť. Napriek rôznym špekuláciám pokračuje tento bestseller v plnej sile a ponúka všetky druhy pohonu pozostávajúce z najmodernejších, najúspornejších a najčistejších pohonných jednotiek vo svojej triede.

Rozmery nového Passatu Variant vzrástli v mene väčšieho priestoru aj väčšej bezpečnosti na 4 917 × 1 852 × 1 506 mm, s rázvorom 2 841 mm. Viac priestoru má posádka vzadu ako aj batožina v kufri. Nie, že by ho doteraz bolo málo.

The all-new Volkswagen Passat, pr, nepouzivat

Inžinieri si dali obzvlášť záležať na kvalite interiéru. Už prvý pohľad naň vytvára pocit pohody, pričom oči rýchlo padnú na zaujímavo riešené ambientné osvetlenie s presvitajúcimi svetielkami (ich grafika sa líši v závislosti od výbavy). Pocit uvoľnenia zas navodia nové masážne sedadlá s 10 tlakovými bodmi, vyhrievaním a odvetrávaním.

Ústredným prvkom kabíny je celkom nový informačno-zábavný systém MIB4, ktorý vznikol na základe spätnej väzby od zákazníkov a obsahuje kompletne prepracovaný 10,25-palcový digitálny kokpit s nastaviteľnou grafikou a špeciálnou úpravou znižujúcou odlesky. Základný centrálny displej má uhlopriečku až 12,9 palca, pričom za príplatok je k dispozícii 15-palcový displej. K dispozícii je aj nový, veľkoplošný head-up displej. Logika ovládania infotainmentu je teraz oveľa jednoduchšia, s množstvom priamych prístupových bodov a širokou možnosťou prispôsobenia, takže vodič si všetky svoje obľúbené funkcie umiestni tam, kde ich chce mať. Klimatizácia má na displeji vždy svoje pevné miesto a dá sa ovládať kedykoľvek.

The all-new Volkswagen Passat. pr, nepouzivat

Logika ovládania auta kladie väčší dôraz na využiteľnosť. Volič prevodovky sa presťahoval za volant, takže radiaca páka ustúpila veľkým odkladacím priestorom v stredovom tuneli, kde sú aj 15 W bezdrôtové nabíjačky pre smartfóny, prípadne si môžete zariadenie nabíjať cez USB-C výkonom až 45 W!

The all-new Volkswagen Passat, pr, nepouzivat

Aj doteraz ponúkal Volkswagen Passat naozaj široký zástup asistenčných systémov, no nová generácia aj tu našla priestor na ďalšie zlepšenie. Najzaujímavejšou novinkou je Park Assist Plus a Park Assist Pro. Sú to aktívne asistenčné systémy pri parkovaní. Prvý menovaný je schopný autonómne zaparkovať a vyparkovať vozidlo. Verzia Pro navyše obsahuje tzv. „pamäť parkovacieho manévera“. Pamätá si presne trajektóriu počas posledných 50 metrov jazdy a dokáže ju dokonale zreplikovať pri cúvaní. To sa hodí ak máte do dvora komplikovanú cestu.

Passat Variant prichádza so všetkými relevantnými druhmi pohonu vrátane benzínových a naftových verzií. Základnou motorizáciou je motor 1.5 TSI evo2 s novou generáciou odpájania valcov a mild-hybridom. K dispozícii sú aj dve verzie benzínového preplňovaného motora 2.0 TSI s výkonom buď 150 kW (204 k) alebo 195 kW (265 k). Šoférov pravidelne jazdiacich dlhé trasy poteší, že v ponuke je stále aj spoľahlivý turbodiesel 2.0 TDI s výkonom 90 kW (122 k), 110 kW (150 k) alebo 142 kW (193 k). Novinkou sú plug-in hybridné verzie eHybrid s výkonom 150 kW (204 k) alebo 200 kW (272 k). Všetky motory sa štandardne dodávajú so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Najvýkonnejšie verzie 2.0 TSI a 2.0 TDI majú v základe pohon 4Motion.

The all-new Volkswagen Passat pr, nepouzivat

Veľmi dôležitou novinkou je nový plug-in hybridný pohon eHybrid. Teraz ponúka rýchle nabíjanie a skvelý dojazd. Verzie eHybrid majú výrazne vylepšené schopnosti nabíjania. Kým doteraz zvládli maximálne 3,6 kW pri nabíjaní striedavým prúdom, tento údaj stúpol až na 11 kW, vďaka čomu nabijete novú 19,7 kWh batériu AC nabíjačkou za približne 2 hodiny. Prvýkrát je k dispozícii aj rýchle nabíjanie výkonom až 50 kW, s ktorým nabijete batériu z 10 na 80 % za cca 25 minút. Čisto elektrický dojazd predstavuje až 100 km!

A aby to celé bolo aj potešenie šoférovať, k dispozícii je nový podvozok DCC, ktorý poskytne vyššiu úroveň komfortu a potešenia z jazdy. Prvýkrát sa do modelu tejto triedy dostala nová generácia adaptívnych tlmičov DCC, ktoré využívajú dva nezávisle nastaviteľné ventily pre kompresiu a odskok miesto jedného kombinovaného. To znamená ešte lepšie možnosti nastaviť tlmiče pre maximálny komfort alebo maximálny jazdný zážitok. Prepracované zavesenia kolies poskytujú väčšiu stabilitu odklonov a precíznejšie jazdné vlastnosti.

The all-new Volkswagen Passat, pr, nepouzivat

Nový Volkswagen Passat Variant sa dostane na náš trh v prvom kvartáli roka 2024.

Pre viac informácií zo sveta značky Volkswagen kliknite na www.volkswagenblog.sk.

chyba