Rastlinné nápoje sú čoraz viac populárnejšie. Majú širokú škálu použitia, vrátane populárneho latte art

Podľa nedávneho prieskumu spoločnosti Danone spotrebitelia čoraz viac preferujú rastlinnú stravu a prechádzajú na flexitariánsky spôsob výživy. To znamená, že vedome obmedzujú množstvo konzumovaných živočíšnych produktov a tam, kde majú možnosť, prechádzajú na rastlinné alternatívy. Robia tak najčastejšie kvôli zdravotným benefitom, ale aj kvôli chuti alebo ohľadu na planétu. Potvrdzujú to aj skúsenosti kaviarenského reťazca Starbucks – v tomto roku bol podiel nápojov s rastlinnou alternatívou 7 %.

14.11.2023 00:00
Alpro, pr, nepouzivat

Rastlinné kávy na vzostupe

„Používanie rastlinných alternatív pri príprave kávy nie je len odrazom dopytu našich návštevníkov, ale aj súčasťou nášho dlhodobého snaženia sa o udržateľnosť životného prostredia. V súlade s tým, sme od tohto roku zaviedli rovnakú cenu pre klasické nápoje s mliekom a aj pre tie s jeho alternatívami. Medziročne sa preferencie rastlinnej alternatívy zvýšili o 7 %,“ vysvetľuje Michal Holotík, Marketing Senior Manager Starbucks CZ/SK.

Z údajov Starbucks vyplýva, že tento rok je na Slovensku najpopulárnejší ovsený rastlinný nápoj (32 %), ktorý predbehol mandľový nápoj (28 %). Na treťom mieste sú v obľúbenosti sójové nápoje (22 %) a štvrté kokosové (18 %).

Brand manažérka značky Alpro spoločnosti Danone, Barbora Horníková, dodáva: „Značka Alpro zareagovala na očakávania milovníkov kávy, ktorí si z rôznych dôvodov chcú vychutnať svoju kávu s rastlinným nápojom, a uviedla na trh špeciálne upravené rastlinné nápoje v rade Alpro Barista. Vďaka nej sa “kávičkári” nemusia vzdať svojho obľúbeného nápoja a ani spôsobov jeho servírovania, ako je napríklad latte art.“

Latte art v kaviarni aj doma

Alpro Barista je vyrobené tak, aby ho bolo možné behom chvíľky našľahať do krémovej peny, s ktorou možno ďalej kúzliť. Možnosti sú dve – buď si dať svoju obľúbenú kávu s Alpro Barista v niektorej z kaviarní Starbucks, alebo sa tí šikovnejší môžu pustiť do domáceho čarovania s penou, ktorá má rovnakú textúru ako tá z klasického mlieka.

Alpro Barista je dostupné v 4 príchutiach: mandľa, kokosový orech, ovos a sója. Suroviny pre jeho výrobu, u ktorých je to možné, sú získavané čo najbližšie miestu výroby a spotreby, to znamená v Európe. Obaly sú vyrobené z aktuálne najudržateľnejšej dostupnej kombinácie materiálov, ktorá zároveň zaručí, že obsah zostane čerstvý.

Ako na domáce latte art

Hoci sa to môže zdať komplikované, latte art v domácich podmienkach nie je vôbec ťažké na prípravu. Ak je pre vás a vašich blízkych káva srdcovou záležitosťou, pripomeňte si to aj vizuálne obrázkom srdca! Postup je nasledovný:

  1. Pripravte si espresso.
  2. Naplňte džbánik studeným nápojom Alpro.
  3. Nápoj prevzdušnite šľahačom tesne nad hladinou 3 sekundy.
  4. Šľahač ponorte na dno, aby nápoj začal víriť a peniť.
  5. Ohrejte penu približne na 65 stupňov.
  6. Džbánikom pobúchajte, aby praskli veľké bubliny.
  7. Penu začnite nalievať zvysoka, do stredu šálky s espressom, prúdom v hrúbke ceruzky. Šálku nakloňte.
  8. Keď je šálka do polovice plná, začnite nalievať penu nízko a trochu rýchlejšie.
  9. Ak začína odpadať pena, vytvorte v strede koliesko.
  10. Srdce vytvoríte tak, že džbán pomaly nakloníte dozadu a prúd prevediete stredom. A je hotovo.

Teraz si môžete vychutnať svoju obľúbenú kávu v kombinácii s láskou k rastlinným nápojom, ku svojmu zdraviu aj planéte.

O spoločnosti

Danone je popredná svetová potravinárska spoločnosť pôsobiaca v troch oblastiach zameraných na zdravie: čerstvé mliečne a rastlinné výrobky, balené vody a špeciálna výživa pre deti a dospelých. V súčasnosti vlastní najrozsiahlejšiu zbierku fermentačných baktérií na svete a jej dlhoročným poslaním je prinášať zdravie čo najväčšiemu počtu ľudí prostredníctvom potravín.  

Cieľom Danone je inšpirovať ľudí k zdravšiemu a udržateľnejšiemu stravovaniu a dodržiavať pitný režim. Zároveň sa zaviazala dosiahnuť merateľné nutričné, sociálne, spoločenské vplyvy a dosahovať pozitívny vplyv na životné prostredie. Spoločnosť Danone postavila svoju stratégiu na obnovení rastu, konkurencieschop­nosti a vytváranie hodnôt z dlhodobého hľadiska. Do roku 2025 sa chce stať jednou z prvých nadnárodných spoločností, ktoré získali globálnu certifikáciu B Corp™.  

S viac ako 100 000 zamestnancami po celom svete a predanými produktmi na viac ako 120 trhoch spoločnosť vygenerovala v roku 2021 tržby vo výške 24,2 miliardy EUR. V súčasnosti portfólio Danone zahŕňa popredné medzinárodné značky (Actimel, Activia, Alpro, Aptamil, Danette, Danio, Danonino, evian, Nutricia, Nutrilon, Volvic, atď.). Na slovenskom a českom trhu ponúka značky mliečnych a rastlinných produktov ako napr. Activia, Actimel, Danette, Kostici a Fantasia, Alpro, ale aj výrobky detskej výživy Nutrilon a Hami a prípravky klinickej výživy spojené so značkou Nutricia – Nutridrink, Forticare, Cubitan, Nutrison, Neocate a ďalšie.

Danone je súčasťou európskej akciovej burzy Euronext Paris a zároveň je súčasťou amerického finančného trhu OTCQX prostredníctvom programu ADR (American Depositary Receipt). Je súčasťou akcií popredných indexov udržateľnosti vrátane indexov spravovaných spoločnosťami Vigeo Eiris a Sustainalytics, ako aj Ethibel Sustainability index, indexu MSCI ESG, sérii indexov FTSE4Good, indexu rodovej rovnosti Bloomberg a indexu prístupu k výžive.

chyba