Spravovanie poistiek cez aplikácie či web je v kurze - aké to má výhody?

Nabúrate autom na križovatke a na nahlásenie škody stačí pár klikov cez telefón. Potrebujete si v poisťovni overiť svoje krytie či platbu poistného a všetko sa dozviete jednoducho cez chatovú aplikáciu. Chcete si rýchlo zmeniť údaje o svojom aute či adresu na zmluve bez toho, aby ste niekam chodili. Takto dnes vybavuje rôzne situácie s poisťovňou čoraz viac Slovákov.

26.07.2023 00:00
Kooperativa, pr Foto:
Cez mobil, laptop či PC si vybavuje rôzne situácie s poisťovňou čoraz viac Slovákov.

Všetci dnes očakávame, že naše požiadavky s úradmi, bankou či poisťovňou budú vyriešené rýchlo, jednoducho a ideálne bez osobného kontaktu. Stále pribúdajúce nové formy online komunikácie a poskytovania služieb pomáhajú ľuďom šeriť čas a pre firmy sú príležitosťou budovať lepší vzťah s nimi. Za oblasť poisťovní to potvrdzuje aj KOOPERATIVA, ktorá napreduje podľa plánu vo svojej stratégii digitalizácie.

„Chceme, aby mohol každý klient riešiť svoje potreby čo najjednoduchšie a najrýchlejšie cestou, ktorá mu najviac vyhovuje. Smart formy udržiavania svojich zmlúv, online vybavovanie správ s našou poisťovňou či nahlásenie škody pri autonehode cez aplikáciu v telefóne si osvojili za uplynulé vyše 3 roky už rádovo desaťtisíce klientov a tento počet bude ďalej rásť,“ uvádza hovorkyňa poisťovne KOOPERATIVA Silvia Nosková Illášová.

Keď sa ocitnete v probléme

Ak sa stanete na cestách účastníkom nehody, škodu na aute nahlásite už aj priamo z miesta nehody cez mobilnú aplikáciu. Poisťovňa s najväčším počtom zmlúv povinného zmluvného poistenia na Slovensku minulý rok na jeseň predstavila digitálne riešenie pre vodičov, aké tu rozsahom funkcionalít a benefitov dovtedy chýbalo a ktoré dokáže bezpochyby aspoň čiastočne znížiť stres v nechcených situáciách. Či už nehodu zaviníte vy alebo druhá strana, cez šikovnú mobilnú aplikáciu KOOPERATIVA budete mať jej nahlásenie poisťovni vybavené za 10 minút.

Postará sa o to rýchle predvyplnenie vašich údajov, možnosť rovno odfotiť preukazy, ktorých správnosť potvrdí umelá inteligencia, či odoslanie záznamu o škode formou hlasovej správy. „Pre využívanie mobilnej aplikácie stačí mať v Kooperative zmluvne uzavretý ktorýkoľvek z produktov poistenia. Teší nás, že je o toto riešenie záujem a je v praxi často využívané. Od marca minulého roku do júna tohto roku si aplikáciu stiahlo už viac ako 25-tisíc našich klientov. Každý mesiac je touto digitálnou formou vybavených približne 60 až 80 prípadov škôd,“ hovorí zástupkyňa Kooperativy.

Ak sa stanete na cestách účastníkom nehody,... Foto: freepik
Kooperativa, pr Ak sa stanete na cestách účastníkom nehody, škodu na aute priamo z miesta nehody už nahlásite jednoduchšie cez aplikáciu KOOPERATIVA.

Keď potrebujete rýchlo poradiť

Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa napr. platby poistného, uzatvorenia novej zmluvy, zmeny údajov na zmluve, spôsobu hlásenia poistnej udalosti či produktov poisťovne, stačí si v telefóne otvoriť aplikáciu WhatsApp. Líder v digitálnych a smart riešeniach na slovenskom poistnom trhu totiž na jar tohto roku spustil služby svojho call centra aj cez túto najvyužívanejšiu chatovú aplikáciu. „Sme radi, že môžeme byť touto formou klientom ešte viac poruke a že si na túto komunikáciu zvykajú. Naši operátori vybavili počas prvých mesiacov prevádzky cez WhatsApp už vyše tisíc požiadaviek,“ uvádza Silvia Nosková Illášová a dopĺňa, že služba je pre klientov poisťovne KOOPERATIVA dostupná v pracovných dňoch medzi 8:00 a 17:00 hod. Stačí mať v telefóne aplikáciu a v kontaktoch číslo 0905 444 144.

Nový „user-friendly“ web

Medzi ďalšie zmeny v poisťovni KOOPERATIVA, ktoré uľahčujú online prístup k informáciám, patrí aj redizajn webovej stránky www.kooperativa.sk, ktorá dostala nielen modernejší a prehľadnejší vizuál, ale aj vylepšenia v podobe zjednodušenej navigácie, smart sprievodcov, nástrojov online výpočtov, katalógu dokumentov či ďalších prepracovaných riešení pre komfort klientov. „Na vynovenú webovú stránku máme pozitívne ohlasy. Od jej spustenia v apríli registrujeme viac unikátnych aj opakovaných návštev, viac času stráveného na stránke, klienti využívajú viac online komunikáciu cez stránku a používajú aj viac online výpočtov a kalkulačiek, ktoré sú praktickými pomocníkmi pred uzatvorením služieb poistenia či pri porovnávaní ponúk medzi poisťovňami,“ dopĺňa hovorkyňa Silvia Nosková Illášová.

Keď chcete na diaľku zmeniť údaje na zmluve

Spravovanie poistiek si vyžaduje držať svoje zmluvy stále aktuálne a vo viacerých prípadoch je treba si na nich meniť priebežne údaje. Ak potrebujete kvôli PZP pri prehlásení auta zmeniť v poisťovni svoje údaje, alebo je potrebné v poistnej v zmluve čokoľvek doplniť, opraviť, ak meníte svoju adresu, sídlo firmy, alebo si chcete zmeniť druh platenia poistného – dá sa tak urobiť kdekoľvek a kedykoľvek online. Práve tieto zmeny uvádza zo svojich štatistík ako najvyužívanejšie aj poisťovňa KOOPERATIVA, ktorá už 5 rokov prevádzkuje svoju non-stop „digitálnu pobočku“ – klientsky portál e-Kooperativa.

„Priemerná týždenná návštevnosť portálu sa pohybuje okolo 5-tisíc užívateľov, čo považujeme aj z hľadiska referenčných portálov za výborný výsledok. Spolu využíva tieto služby na diaľku už viac ako 130-tisíc registrovaných klientov,“ uvádza hovorkyňa poisťovne KOOPERATIVA a vysvetľuje, že klienti touto formou oceňujú nielen praktickú správu svojich údajov, napr. pri zmene adresy, priezviska po svadbe či zmene auta, ale aj celkový prehľad o úhradách poistného či servis pri riešení poistnej udalosti. Ak si chcete uzavrieť nové online poistenie, ako používatelia eKooperativa máte výhodu aj v tom, že systém všetky osobné údaje automaticky predvyplní. To celý proces zjednoduší.

Ak máte otázky týkajúce sa platby poistného,... Foto: freepik
Kooperativa, pr Ak máte otázky týkajúce sa platby poistného, zmeny údajov na zmluve či spôsobu hlásenia poistnej udalosti, stačí si v telefóne otvoriť aplikáciu WhatsApp.

Elektronicky a ekologicky komunikuje už vyše 360-tisíc klientov

Rastie aj počet klientov, ktorí využívajú elektronickú komunikáciu. Na bezpapierovú, elektronickú komunikáciu s poisťovňou KOOPERATIVA prešlo už viac ako 360-tisíc klientov. Vďaka dlhodobej stratégii v oblasti digitalizácie procesov uzatvára poisťovňa už 85 % všetkých poistných zmlúv elektronicky. „Sme radi, že naše napredovanie v oblasti digitalizácie, smart a online funkcionalít oceňujú klienti aj odborná verejnosť. Svedčí o tom aj fakt, že sme sa stali Smart Poisťovňou roka 2022. V ankete sme sa umiestnili na prvom mieste v dvoch kategóriách – komerčná poisťovňa a mobilná aplikácia. Je to zadosťučinenie a záväzok do ďalšej práce, v ktorej sa chceme stále zlepšovať,“ uzatvára zástupkyňa poisťovne KOOPERATIVA.

chyba