Mladí umelci to natreli známemu reťazcu v Bratislave

Spojte chuť vytvoriť niečo netradičné s energiou pouličného umenia a vznikne nápad, ktorý zaujme. Tak ako múr na parkovisku pred jedným z Kauflandov.

29.11.2023 00:00
KAUF 1, pr, nepouzivat

S myšlienkou pretvoriť vizuálne neatraktívny oporný múr na pouličné umenie prišiel obľúbený predajca potravín po prvý raz v roku 2021 na parkovisku predajne Kaufland vo Vranove nad Topľou. Na uvedenie netradičného nápadu do života vtedy oslovil skupinu Natre­toProjekty – Natreto. Ide o mladý tím umelcov, ktorí sa venujú nástenným veľkoplošným maľbám, písmomaliarstvu a grafickému dizajnu. Pod vedením Viktora Fehera vytvorili mozaiku, či skôr tapetový patern, ktorý výrazne osviežil fádny, 200 metrov dlhý múr. 

Tento rok posunul svoju snahu podporiť mladé pouličné umenie ešte o krok ďalej. Cez anketu na sociálnych sieťach dal hlasujúcim možnosť vybrať z alternatívnych návrhov od troch talentovaných umelcov tú kreatívnu cestu, ktorá by ich oslovila najviac. Víťazný návrh od autorky Lery Sxemky tak odráža zároveň vkus a cítenie zákazníkov, ktorí v reťazci pravidelne nakupujú.

KAUF2, pr, nepouzivat

“Farebná, šťavnatá a zábavná maľba na stenách bola vytvorená so zámerom zlepšovať náladu a svojou hravou formou pripomenúť návštevníkom, aby život nebrali tak vážne. Jedzte čerstvé produkty, pite viac vody, a nakupujte v Kauflande,“ hovorí Lera Sxemka o svojom projekte.

Pravdepodobne najväčšia nástenná maľba na Slovensku s celkovou plochou 1000 m2 vznikala aj tentoraz pod vedením skúseného tímu maliarov z firmy Natreto. Na maľbe sa okrem Lery Sxemky podieľali aj Viktor Feher, Maroš Juhás a Jakub Staš. Prípravy a následná realizácia trvali mesiac.

Výsledné dielo so sebou na bratislavskú Patrónku prinieslo viac svetla, a najmä radosti z pestrých farieb. Keďže povrch steny nebol v najlepšej kondícii, Lera Sxemka zvolila jednoduchý motív. Kompozícia farebných produktov, prevažne ovocia a zeleniny, sa bude určite páčiť práve mladším ročníkom, pre ktorých je maľba určená.

Už dnes je jasné, že pestré farebné odtiene pozitívne vplývajú na okoloidúcich, dodávajú miestu veselú atmosféru a rodičia s deťmi sa tešia z usmievavých “komixových” výjavov. Ozaj, už ste ich videli?

chyba