Zážitkové podujatie „Vinárom na deň“
,,Našim cieľom bolo, aby sme spolu s našimi partnermi zažili, aké je to byť Vinárom na deň, ako sme podujatie aj pomenovali.'' hovorí CEO spoločnosti JUDr. Jozef Krajča. Nakoľko je oberačkové obdobie, celý deň bol veľmi autentický a mali sme možnosť vidieť čo všetko obnáša proces, ktorého výsledkom sú vynikajúce vína pána Matyšáka.
Všetci pozvaní hostia boli súčasťou výroby vína v priamom prenose. Po príchode sa prechádzalo oddeleniami distribúcie, kde sa pripravuje expedícia. Ďalej ich previedli chodbičkami výrobnej haly, známej pre svoj proces od odstrapenia hrozna až po samotné fľaškovanie. Chuťovými pohárikmi si pozvaní odsledovali jednotlivé fázy zrenia. Čerstvý mušt ochutnávali priamo z tanku, burčiak zo sudu a skvelé víno v pivniciach výrobného závodu a hotela Matyšák. Technológia fľaškovania je jednou z najmodernejších vôbec a vďaka tomu je distribúcia prostredníctvom sesterskej firmy Arios Investment (B2B-services) možná v obrovských nákladoch do takmer každého obchodného reťazca na Slovensku.
Obchodný riaditeľ spoločnosti Víno Matyšák, JUDr. Peter Jakušík, nás sprevádzal celým podujatím. Prezradil, že s pánom Krajčom sa poznajú už od čias štúdia na vysokej škole. Na otázku ako začala ich spolupráca odpovedal : ,,Síce som pôsobil po ukončení školy 4 roky v Amerike, v New Yorku, keď som sa vrátil, opäť sme sa stretli a začali spolupracovať. Jozef pôsobil v obchodných reťazcoch a vybudoval si know how, vďaka ktorému nás ako Víno Matyšák dostal k tomuto obchodnému reťazcu, kde sme sa sami dostať nevedeli. Prostredníctvom jeho firmy sme začali distribúciu Vína Matyšák, s ktorou spolupracujeme dodnes.''
Fanúšikovia vína poznajú často len konečnú fázu, keď je víno vo fľaške pripravené na spotrebu. Prečo je však dôležité, aby videli aj výrobnú stránku vinárstva?
Peter Jakušík: „Väčšina konzumentov je laikov a vníma víno len podľa toho, či mu chutí alebo nechutí, ale čo všetko sa skrýva za tým, od pestovania až po spracovanie hrozna, je pre mnoho ľudí veľkým neznámym. Práve preto bol veľmi dobrý nápad spojiť degustáciu s interaktívnou prehliadkou výrobného závodu Vína Matyšák, kde mali možnosť vidieť celý proces počas oberačkovej sezóny. Aké je to náročné hovorí aj fakt, že napriek peknému výzoru a dobrej chuti hrozna nie je isté, že z neho bude kvalitné víno. Chceli sme ľuďom priblížiť, aký je proces od zberu hrozna až po fázu, keď je víno vo fľašiach a pijete ho, náročný a drahý biznis.“
Dobré vzťahy sú prioritou
Hostia podujatia Arios Investment „Vinárom na deň“, mali možnosť degustovať i vlajkové lode Vína Matyšák, ako napríklad vzácnu limitovanú edíciu – najdrahšie a najkvalitnejšie víno z portfólia, z ktorého je vyrobených len 3000 fliaš. Krstené bolo až v ďalekom New Yorku. ,,Väčšinou ho práve kvôli tomuto na degustáciu ani neponúkame, ale keďže máme s Jozefom naozaj dobré osobné aj obchodné vzťahy, tak si zaslúžil, aby sme mu ponúkli aj toto víno.'' žartuje obchodný riaditeľ Vína Matyšák.
Obchodníci Arios Investment spolu s majiteľom spoločnosti dostali priestor i na osobnú komunikáciu a čas prediskutovať obchodné príležitosti a finančnú situáciu na trhu. Na záver podujatia sa presunuli do archívnej pivnice hotela Matyšák, kde sa nachádza zrejme najstarší archív vín na Slovensku. Nuž, aj takéto príjemné môže byť utužovanie vzťahov a stretnutie medzi obchodníkom a cenným klientom.