Mnohí Slováci vyhadzujú za svoj účet zbytočne veľa peňazí. Viaceré banky poplatky vlani zvýšili, a tak klienti bežne platia za účet 5, 6, niektorí dokonca až 7 alebo viac eur mesačne. Klienti často svojim účtom so zložitými podmienkami ani nerozumejú, no kvôli vlastnej pohodlnosti si drahé a komplikované účty platia aj naďalej. Pritom by mohli mať účet so všetkým čo potrebujú a banka by ich ešte aj odmeňovala. Klientov, ktorí prechádzajú do inej, výhodnejšej banky, je stále viac.
Dôležité je však vybrať si taký účet a banku, ktorá vám bude naozaj vyhovovať. Niektoré banky klientom napríklad sľubujú zľavy z poplatkov, ale len po splnení veľmi komplikovaných podmienok. Účet sa tak pre klienta stáva ešte väčšou záťažou, keďže mu doslova diktuje, aké služby a ako často musí využívať. Ďalším extrémom je, ak banka ponúka zdanlivo výhodný účet, ale jeho benefity sú časovo obmedzené, prípadne je banka pre klienta reálne nedostupná. Nemá v jeho blízkosti pobočky, na ktorých by si mohol vybaviť ďalšie služby alebo sa o svojich financiách poradiť osobne. Pri výbere účtu je preto dôležité porovnávať všetky služby a výhody a nezabúdať pritom aj na dostupnosť banky.
Ideálne je vybrať si účet, ktorý obsahuje všetko čo potrebujete za jednu výhodnú cenu, a ešte vás bude aj odmeňovať. Napríklad s Osobným účtom v Prima banke získajú klienti okrem najpoužívanejších bankových služieb aj množstvo ďalších výhod. Osobný účet klientov odmení za každú platbu kartou, môžu s ním výhodne zhodnotiť svoje peniaze a navyše si aj pravidelne sporiť s úrokom až 5,0 % ročne. O svojich financiách majú prehľad vďaka SMS-kám po každom pohybe na účte, Internet bankingu či mobilnej aplikácii Peňaženka.