Pohár trpezlivosti pretiekol. Volkswagen chce bojovať za bezpečnosť na našich cestách

Akí sme za volantom? Ale úprimne! Volkswagen to chce zistiť pomocou dotazníka a spúšťa kampaň za zlepšenie kultúry za volantom na Slovensku. Akí budú Slováci za VWolantom?

17.11.2022 07:00
WV, prieskum, pr, nepouzivat

Slováci za VWolantom – tak sa volá nová kampaň, za ktorou stojí Volkswagen Slovensko. Cieľom je zistiť, akí sú Slováci za volantom a čo sa dá robiť pre zlepšenie šoférskej kultúry v našej krajine. Na to je potrebné, aby čo najviac ľudí vyplnilo jednoduchý dotazník ohľadom ich šoférskych zvykov na www.slovacizavwolantom.sk. Úprimne, na rovinu, bez klamstiev. Chceme totiž zistiť, aká je realita.

Prečo táto iniciatíva vznikla a prečo by ste sa mali zapojiť? Takmer každý deň sa totiž v médiách objaví správa o novej dopravnej nehode, pri ktorej často úradoval alkohol. Napriek tomu, že sa z alkoholu nedávno stala celospoločenská téma a naplno sa ukázalo, koľko nešťastia môže pár pohárikov spôsobiť, vyzerá to tak, že s naším svedomím to nepohlo. Kým totiž v správach vidíme každý deň jeden alebo dva prípady, v skutočnosti ich príslušníci polície riešia denne desiatky – nezávisle od miesta, dňa či hodiny.

Alkohol je pritom len jednou, a nie najväčšou časťou problému. Ďalšími zdrojmi nešťastí a príčinami dopravných nehôd sú rýchlosť a nevenovanie pozornosti šoférovaniu. Telefonovanie bez použitia systému hands-free či nebodaj písanie správ za volantom veľmi znižuje našu pozornosť a schopnosť reagovať na krízovú situáciu. S rozmachom sociálnych sietí sa oči mnohých slovenských vodičov čoraz viac venujú sledovaním rôznych stories. Uponáhľaný život zas mnohých láka robiť za volantom čoraz viac činností, ktoré so šoférovaním nesúvisia. Výsledkom môže byť ťukanec, ktorý na hodinu paralyzuje dôležitú dopravnú tepnu v meste a spôsobí rozsiahle zápchy, ale môže to byť aj nehoda, ktorá naveky paralyzuje samotného vodiča či vodičku.

Často sa do nebezpečných situácií dostávame aj nedbanlivosťou, prípadne tým, že necháme svoje emócie, aby ovládli náš štýl jazdy. Agresivita za volantom je magnetom na krízové situácie. Štatistiky nehôd sa nezlepšujú a kým nie je počet smrteľných nehôd na ceste rovný nule, vždy je za čo bojovať.

Spoločnosť Volkswagen Slovensko sa teda rozhodla prispieť k zlepšeniu kultúry za volantom a k bezpečnosti cestnej premávky kampaňou, ktorá začína jedinečnou reportážou o pôsobení alkoholu na šoférov. Táto reportáž vznikla v spolupráci s redakciou magazínu Auto motor a šport. Traja vodiči v nej absolvovali tri šoférske disciplíny v Centre bezpečnej jazdy v rôznych stavoch opitosti. Výsledky aj pozorovanie nájdete vo videu z reportáže. Volkswagen chce poukázať, že alkohol za volantom naozaj nie je v poriadku. Je to však iba medializovaná špička ľadovca a nešťastie na cestách má mnoho ďalších príčin.

Preto vznikol jednoduchý dotazník pre slovenských vodičov. Cieľom je, aby sme si všetci úprimne a bez klamstiev odpovedali na otázky ohľadom našich šoférskych návykov. Zapojte sa, prosím, do prieskumu aj vy a pošlite dotazník aj svojim známym! Chceme spoznať realitu.

Výsledky prieskumu sa samozrejme verejnosť po vyhodnotení dozvie. Misia je jasná: na našich cestách musí byť bezpečnejšie. Pozrite si reportáž a vyplňte dotazník na www.slovacizav­wolantom.ska sledujte www.volkswagenblog.sk.

chyba