Neviete ako naštartovať vaše podnikanie? Využite cenovo dostupné online nástroje pre podnikateľov

Rozbiehate vlastné podnikanie, ale neviete kde vlastne začať? Alebo už podnikáte dlhšie, ale nedokážete si získať nových zákazníkov? Problém nemusí byť v zlom produkte. Možno vám len chýba správna online stratégia.

07.07.2023 00:00
hybl, pr, nepouzivat Foto:
Radovan Hýbl

Neviete ako naštartovať vaše podnikanie? Využite cenovo dostupné online nástroje pre podnikateľov.

Rozbiehate vlastné podnikanie, ale neviete kde vlastne začať? Alebo už podnikáte dlhšie, ale nedokážete si získať nových zákazníkov? Problém nemusí byť v zlom produkte. Možno vám len chýba správna online stratégia.

Radovan Hýbl

Podnikanie je dynamická činnosť, poskytujúca nezávislosť, slobodu a úplnú kontrolu nad vykonávanou prácou, rozhodnutiami a smerovaním. Ako podnikateľ sa nemusíte riadiť príkazmi nadriadeného a venujete sa projektom a činnostiam, ktoré sú pre vás dôležité.

Ak nedokážete plánovať, plánujete svoj neúspech.

Tieto slová z učebníc marketingu nesú v sebe hlbokú pravdu. Plánovanie je kľúčovou zručnosťou pre dosiahnutie cieľov v podnikateľských projektoch. Bez dobre premysleného plánu je veľmi pravdepodobné, že sa ocitnete na ceste k neúspechu. Nejde však o to, aby ste vytvárali časovo náročné samoúčelné materiály. Stanovte si podnikateľské ciele, merajte ich plnenie a prispôsobujte vaše podnikanie. Nie všetko totiž pôjde podľa vašich predstáv.

Môžete poskytovať tie najlepšie služby alebo predávať tie najlepšie produkty na trhu, to však neznamená, že budete v podnikaní úspešní.

Kvalita je základným prvkom, ktorý zaručuje spokojnosť zákazníka a váš dlhodobý úspech, ako podnikateľa. To však samo o sebe bohužiaľ nestačí. Ak o vás zákazníci nebudú vedieť, nebudete úspešní.

Presadiť sa na saturovanom trhu dnes však nie je jednoduché. Jednou z možností na zviditeľnenie sa, je spustenie reklamnej kampane. Je to však pomerne drahá cesta, ktorá nemusí prinášať požadovanú návratnosť. Ďalším negatívom je, že akonáhle reklamu prestanete platiť, prílev nových zákazníkov sa okamžite zastaví.

Foto: hybl.sk
hybl, pr, nepouzivat

Online stratégia

Ako sa vysporiadať s týmto problémom nám prezradí ekonóm, špecialista na rozbeh podnikania a majiteľ platformy hybl.sk, Radovan Hýbl: „Za optimálnu možnosť získavania relevantnej návštevnosti považujem investíciu do trojkombinácie: Google My Business, Meta Business Account a Landing Page. Ide o relatívne lacné riešenie, ktoré vám pomôže získavať dôveru zákazníkov. Pre ich oslovenie, je potrebné byť prítomný na miestach, ktoré navštevuje vaša cieľová skupina. Vlastná Landing Page zas dokáže pracovať s privádzanou návštevnosťou a meniť ju na platiacu klientelu. A to podľa vašich podmienok. Nie ste tak odkázaní na obmedzenia tretích strán.“ Ak s implementáciou online nástrojov nemáte skúsenosti, viac informácií získate v službe Startup.

Rozbehnúť vlastné podnikanie môže byť vzrušujúcim a odvážnym krokom, ale prinesie so sebou aj množstvo prekážok. Podstatné je sústrediť svoju energiu do overených postupov a činností, ktoré prinášajú požadovaný efekt.

chyba