dm ponúka z grantového programu Školy na zelenú príspevok na fotovoltické panely

dm odštartovala druhý ročník výzvy na získanie finančných prostriedkov z jej grantového programu Školy na zelenú. Do 9. februára môžu školy a školské zariadenia žiadať o podporu slúžiacu na inštaláciu fotovoltických panelov a súvisiace edukačné činnosti.

12.01.2024 00:00
dm skoly na zelenu ZS lokca, pr, nepouzivat
Základná škola Lokca

Tému inovatívneho využívania energetických zdrojov dm drogerie markt prináša do škôl a školských zariadení prostredníctvom projektu Školy na zelenú. V prvom ročníku medzi školské zariadenia v Lokci, Marhani a Seredi prerozdelila 82 843 €. „Pri hodnotení sme mali stanovené viaceré kritériá. S prizvanými odborníkmi sme posudzovali technický stav ako statiku či izoláciu budov. Pozerali sme sa aj na to, akým spôsobom školy pracujú s témou udržateľnosti a ekológie – akým vzdelávaním a projektami k nej vedú deti a mládež,“ približuje vyhodnocovanie žiadostí z roku 2023 Mária Kalčok Babušová, členka hodnotiacej komisie projektu za dm drogerie markt.

Prihlasovanie žiadostí do druhého ročníka výzvy prebieha od 10.1. do 9.2.2024. Elek­tronickou formou môžu žiadosť podať všetky inštitúcie, ktoré sú ministerstvom evidované v Sieti škôl a školských zariadení Slovenskej republiky. Podávanie žiadostí prebieha prostredníctvom formulára na webstránke www.darca.sk, kde si záujemcovia pri registrácii svojho profilu medzi nadačnými fondmi vyberú „Nadačný fond dm drogerie markt v Nadácii Pontis“ a ako program zvolia možnosť „dm Školy na zelenú 2024“.

Materská škola Sereď
dm skoly na zelenu MS sered Materská škola Sereď

Podávanie žiadostí sa 9. februára 2024 uzatvára o 13:00 hod. Po tomto termíne prebehne formálna kontrola žiadostí a dvojkolové odborné hodnotenie. Vybrané inštitúcie sa o pridelení finančného príspevku dozvedia 12. apríla 2024 a na realizáciu projektu budú mať čas dokonca októbra 2024. Limit podpory pre jedného žiadateľa je v rozmedzí od 10 000 € do 50 000 €.

Grantový program Školy na zelenú svoje finančné prostriedky v oboch rokoch získal aj vďaka kampani Giving Friday, ktorá v dm už tradične nahrádza výpredajovú akciu „black friday“. Podstatou kampane je venovanie 5 % denného obratu z predajní, e-shopu aj mobilnej aplikácie Moja dm-App tam, kde financie chýbajú. Po podpore ekologických projektov občianskych združení, obcí a miest, zabezpečenia slávnostného jedla pre ľudí bez domova a vytvorení počítačových učební pre marginalizované skupiny, sa v posledných dvoch rokoch kampaň sústredila na podporu inštalácie fotovoltických panelov do škôl a školských zariadení. V novembri 2023 sa touto kampaňou podarilo vyzbierať sumu 69 453,85 €. Tieto prostriedky sú na ceste za udržateľnosťou pripravené pomôcť ďalším školám a školským zariadeniam.

Podrobnejšie informácie a štatút grantovej výzvy nájdete na www.dm-spolocne.sk.

chyba