Toyota odhaľuje prístupy, ktoré zmenia budúcnosť automobilového priemyslu

Spoločnosť Toyota Motor Corporation oznámila niekoľko nových prístupov, ktoré zásadne ovplyvnia budúcnosť automobilového priemyslu a vďaka ktorým sa japonská automobilka stane tiež firmou poskytujúcou služby mobility. Kľúčom sú tri prístupy: elektrifikácia, inteligencia a diverzifikácia.

17.07.2023 00:00
toyota, pr nepouzivat

V oblasti elektrifikácie pôjde Toyota aj naďalej cestou rôznorodých smerov vrátane uvádzania optimálnych druhov pohonu v jednotlivých regiónoch.

V rámci inteligencie bude okrem samotných vozidiel a služieb podporovať iniciatívy napomáhajúce k užšiemu prepojeniu spoločností, ako je napríklad mesto Woven City.

A diverzifikácia podnikateľských aktivít Toyoty znamená rozširovať záber z áut viac na spoločnosť. Cieľom je sloboda pohybu a možnosť voľby medzi rôznymi druhmi energie pre každého používateľa.

Foto: KeitaSawa
toyota, pr nepouzivat

Technologická stratégia Toyoty a ďalšie smerovanie výroby automobilov

Hiroki Nakadžima, výkonný viceprezident a hlavný technický riaditeľ (CTO)

V aprílovom brífingu bola vysvetlená tzv. koncepcia mobility Toyota (Toyota Mobility Concept). Do marca 2023 sme tak presunuli vyše polovicu našich pracovníkov výskumu a vývoja; ďalej približne polovica výdavkov na výskum a vývoj smeruje do oblasti pokročilého vývoja, pričom absolútna suma neustále rastie. V tomto trende plánujeme pokračovať aj do budúcna.

Foto: KeitaSawa
toyota, pr nepouzivat

Tri piliere výroby aut

Chceme presadzovať výrobu automobilov založenú na troch pilieroch. Prvým je bezpečnosť a istota. Plánujeme stále zdokonaľovať systém Toyota Safety Sense a poskytovať zákazníkom bezpečné a spoľahlivé technológie. Druhým pilierom je skutočnosť, že k utváraniu budúcnosti prispieva každý jeden z nás.

Vytvárame budúcnosť nadväzovaním kontaktov s kolegami na celom svete prostredníctvom rôznych iniciatív – príkladom je snaha CJPT dekarbonizovať obchodné odvetvie, partnerská spolupráca s CP Group v Thajsku alebo naša spolupráca v motoristickom športe. Za tretie urýchlime doterajšie úsilie o lokalizáciu. Keďže sa potreby našich zákazníkov budú v jednotlivých regiónoch ešte viac líšiť, urýchlime vývoj v blízkosti zákazníkov prostredníctvom výskumných a vývojových základní na celom svete.

Stratégia elektromobilov s batériami novej generácie

Takero Kato, prezident závodu BEV Factory

Prostredníctvom organizácie BEV Factory so zameraním na výrobu batériových elektromobilov (založenej tento rok v máji) chceme meniť budúcnosť cestou premeny automobilov, výroby a spôsobu práce.

Naším cieľom je dosiahnuť dojazd vozidiel 1 000 km vďaka rôznym technológiám vrátane začleňovania batérií novej generácie a ultrazvukovej technológie. Na podporu štýlového dizajnu a aerodynamických parametrov sa bude využívať umelá inteligencia, zatiaľ čo návrhári sa zamerajú na vyjadrenie prirodzenej vnímavosti. Funkcie prispievajúce k radosti z automobilov a cestovania bude možné donekonečna rozširovať prostredníctvom operačného systému Arene a kompletnej podpory diaľkových online aktualizácií (OTA).

toyota, pr nepouzivat
Budeme zákazníkom ponúkať zaujímavé prekvapenia za pomoci technológií, ktorými disponuje iba výrobca automobilov.

Karosérie sa budú vyrábať z troch hlavných komponentov s využitím novej modulárnej konštrukcie. Technológia tzv. gigaodliatkov napomôže k výraznejšej integrácii súčastí, čo prispeje k poklesu nákladov na vývoj a zníženiu nutných investícií do výrobných závodov. Okrem toho technológia samohybnej výroby zníži investície do procesov a zariadení o celú polovicu.

BEV Factory zhmotňuje TÍM VŠETKO V JEDNOM – pod jedným lídrom, ktorý zjednocuje funkcie a regióny nad rámec automobilky vrátane spoločnosti Woven by Toyota a externých partnerov.

Tento JEDEN TÍM prinesie revolúciu v spôsobe práce, pri ktorom má každý z pracovníkov na tom istom pracovisku rovnaké povedomie o aktuálnej situácii, aby bolo možné rýchlo prijímať rozhodnutia a zaistiť rýchle prvotné reakcie.

Batériové elektromobily novej generácie uvedieme v celosvetovom meradle v roku 2026 v podobe kompletného modelového radu. BEV Factory do roku 2030 dodá 1,7 milióna vozidiel z celkového objemu výroby 3,5 miliónov kusov.

Batériové elektromobily novej generácie budú používať nové batérie, prostredníctvom ktorých chceme dosiahnuť postavenie svetového lídra v spotrebe energie batériových elektromobilov. Vďaka získaným zdrojom zvýšime atraktivitu vlastných produktov, aby sme prekonali očakávania zákazníkov a dosiahli potrebné tržby.

Už teraz sa môžeme tešiť na batériové elektromobily vyrábané priamo automobilkou, inšpirujúce srdcia všetkých zákazníkov.

Foto: KeitaSawa
toyota, pr nepouzivat

Vodíková obchodná stratégia

Mitsumasa Jamagata, prezident Hydrogen Factory (do funkcie bude menovaný 1. júla 2023)

Trhy s vodíkom v Európe, Číne a Severnej Amerike budú v roku 2030 zďaleka najväčšie a možno očakávať, že trh s palivovými článkami bude do uvedeného roku prudko rásť až na úroveň 5 biliónov jenov ročne. Podporujeme externý predaj palivových článkov s využitím vodíkových jednotiek z modelu Mirai, pričom už dnes v rámci externého predaja evidujeme ponuky v objeme 100 000 kusov do roku 2030. Väčšina sa týka úžitkových vozidiel.

V reakcii na rýchle zmeny na trhu založíme tento rok v júli novú organizáciu Hydrogen Factory, aby sme dokázali rýchlejšie prijímať rozhodnutia pod jedným vedením, a to súčasne naprieč oblasťami predaja, vývoja a výroby. Hydrogen Factory podporí obchodné aktivity v troch smeroch.

Prvým je lokalizácia výskumu a vývoja a výroba v krajinách na troch hlavných trhoch. Existujúce úsilie podporíme založením miestnych základní, najmä v Európe a Číne.

Druhým je posilňovanie spojenectiev s poprednými partnermi. Budeme sa snažiť vytvárať s partnermi také spojenectvá, aby sme dosiahli dostatočný objem, a tak mohli zákazníkom poskytovať palivové články za dostupnú cenu.

Tretím smerom je konkurencieschop­nosť a technológie. Budeme pracovať na inovatívnej evolúcii konkurencieschop­ných technológií palivových článkov novej generácie vrátane technológií článkov novej generácie a systémov palivových článkov.

V rámci uvedených iniciatív sa budeme usilovať o obchodné využitie v čo najširšom rozsahu. Pri systémoch novej generácie budú náklady vďaka technologickému pokroku, úsporám z rozsahu a lokálnej výrobe o 37 % nižšie. Ak navyše v spolupráci s partnermi do roku 2030 nazhromaždíme dopyt po 200 000 jednotkách, budeme schopní znížiť náklady o 50 % pri súčasnom dosiahnutí primeraného zisku a naplnení očakávaní mnohých našich zákazníkov aj štátnych orgánov.

V záujme naplnenia tohto cieľa budeme spolupracovať v oblasti vývoja, výroby a predaja.

Okrem toho je vodík stále veľmi drahý. V rámci podpory čo najväčšieho rozšírenia vodíka bude Toyota pokračovať v spolupráci s partnermi, aby podporila výrobu, prepravu a používanie vodíka.

Existujúce vzťahy so silnými partnermi vnímame ako príležitosť na rýchlejšie komerčné využívanie vodíka, pričom chceme zakladať zákaznícky zamerané základne na hlavných trhoch a ponúkať cenovo dostupné produkty v dostatočných objemoch.

Dosiahnutie nuly a s tým spojená nová pridaná hodnota

Toyota v rámci svojho úsilia odovzdať našu planétu budúcej generácii určila niekoľko problémov súvisiacich s jednotlivcami aj celou spoločnosťou, ktoré tiež pomáha riešiť; túto iniciatívu Toyota označuje ako Dosiahnutie nuly, teda snahu úplne eliminovať negatívne vplyvy uvedených problémov na ľudstvo a životné prostredie. Toyota okrem toho pracuje na cieli Beyond Zero, teda vytváraní a poskytovaní väčšej pridanej hodnoty neúnavným hľadaním rôznych spôsobov zlepšovania života a spoločnosti v budúcnosti.

Foto: KeitaSawa
toyota, pr nepouzivat

O iniciatíve Beyond Zero

global.toyota/en/mo­bility/beyond-zero/

Toyota Motor Corporation sa venuje vývoju a výrobe pokrokových, bezpečných a vysokokvalitných výrobkov a služieb s cieľom prinášať radosť z mobility pre všetkých. Sme presvedčení, že na skutočné naplnenie týchto cieľov je nevyhnutná podpora našich zákazníkov, partnerov, zamestnancov a komunít na všetkých miestach, kde pôsobíme. Už od nášho založenia pred viac než 80 rokmi (1937) uplatňujeme naše ústredné zásady v snahe zaistiť bezpečnejšiu, ekologickejšiu a inkluzívnejšiu spoločnosť. Teraz v rámci našej premeny na firmu poskytujúcu služby mobility – keď vyvíjame prepojené, automatizované, zdieľané a elektrifikované technológie – sa verne držíme našich ústredných zásad a stratégie SDG (Sustainable Development Goals – ciele trvale udržateľného rozvoja) Organizácie Spojených národov, aby sme napomohli k rozkvetu stále lepšieho sveta so slobodou pohybu pre všetkých.

Iniciatívy SDG

global.toyota/en/sus­tainability/sdgs/

chyba