Volkswagen predstavil ID. Buzz s dlhým rázvorom. Prináša aj technické novinky

Volkswagen ID. Buzz konečne prichádza aj vo verzii s predĺženým rázvorom. Prináša nielen viac priestoru ale aj novú batériu a elektromotor!

13.06.2023 00:00
Volkswagen, pr, nepouzivat Foto:

Volkswagen ID. Buzz je auto o dobrej nálade, slobode a spoločných dobrodružstvách vo vlastnom štýle. Teraz ponúka ešte viac miesta na spoločné zážitky, pretože si ho môžete objednať aj v predĺženej verzii.

Aj 7-miestna verzia

Získate tak takmer 5 metrov (presne 4 962 mm) dlhé auto, s rázvorom ohromných 3 239 mm, teda o 250 mm viac. Konkrétne dĺžka dverí narástla o 192 mm a zvyšných 58 mm pripadlo na oblasť medzi zadnými stĺpikmi karosérie a zadnými kolesami. Tu môže byť voliteľný tretí rad sedadiel, s ktorým auto odvezie 7 cestujúcich aj s batožinou. Plne variabilný interiér poskytne rôzne možnosti usporiadania sedadiel: okrem sedemsedadlovej konfigurácie môžete využiť napríklad 6 sedadiel – tri rady po dvoch, alebo 5 sedadiel. Vtedy dosahuje objem batožinového priestoru úžasnú hodnotu 1 340 litrov! Iba s prednými sedadlami sa táto hodnota zväčší na rekordných 2 469 litrov! Rodinne založených ľudí poteší, že k dispozícii je až 5 úchytov ISOFIX. Možnosť 7-miestnej verzie pribudne čoskoro aj „krátkemu“ ID. Buzz.

Jedným z mnohých praktických prvkov vybavenia modelu ID.Buzz je vyberateľný ID. Buzz Box. V hornej časti má odkladaciu priehradku, ktorej nastaviteľné deliace steny sa dajú použiť súčasne ako škrabka na ľad a otvárač na fľaše. Na čelnej stene je umiestnená výklopná schránka s objemom 1,4 litra (napr. na fľašu s vodou), vzadu je zásuvka s objemom 5,0 litra na väčšie predmety ako laptopy a tablety. Box sa dá zafixovať medzi predné sedadlá a pred sedadlá v druhom rade, vyhotovené ako delená lavica. Ak je ID. Buzz vybavený dvoma samostatnými sedadlami v druhom rade, box sa dá nasadiť aj medzi tieto sedadlá. Okrem toho sú vždy v stredovej konzole medzi vodičom a spolujazdcom dva výklopné držiaky na nápoje.

Foto: VW
VW, pr, nepouzivat

Nová technika

Volkswagen si po novom vyrába komponenty pohonu vo vlastnej réžii. Štandardná batéria s kapacitou 77 kWh netto (82 kWh brutto) je základ, ale predĺžený rázvor vytvoril možnosť inštalovať ešte väčšiu batériu. Tá má menovitú kapacitu až 85 kWh (91 kWh brutto). Medzi nové komponenty patrí aj samotný elektromotor. Zvládne maximálny krútiaci moment až 560 Nm a aj keď to nie je údaj, ktorý dosahuje v modeli ID. Buzz, je dobré poznať jeho potenciál. Udávaný výkon má hodnotu 210 kW (286 k), čo je slušný posun oproti doterajším 150 kW (204 k).

Foto: VW
Volkswagen, pr, nepouzivat

Zrýchlenie z 0 na 100 s ním dlhému štýlovému vanu trvá len 7,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je na úrovni 160 km/h. Rovnako zaujímavý je maximálny pri nabíjaní. Tu zvládne nová batéria výkon až 200 kW, čo znamená, že z 10 na 80 % ju dobijete za 25 minút a vďaka službe Plug & Charge nemusíte hľadať nabíjaciu kartu. V zime sa týmto číslam priblížiť pomáha systém vyhrievania batérie pred nabíjaním. O vyhrievanie kabíny sa zas stará nové, efektívnejšie tepelné čerpadlo.

ID. Buzz je vybavený množstvom USB konektorov pre celú posádku. Väčšina z nich podporuje aj USB Power Delivery s výkonom do 45 W. V základni sedadla spolujazdca môže byť na želanie namontovaná zásuvka 230 V s maximálnym výkonom 300 W. Na rozdiel od vozidiel so spaľovacím motorom sa zásuvka 230 V elektrickom automobile ID. Buzz dá používať aj pri vypnutom pohone. Viac informácií nájdete na stránke www.volkswagenblog.sk.

+3
chyba