Choré deti pred odletom na dovolenku, uhryznutie jedovatou rybou v Chorvátsku či transport vrtuľníkom z hory v Thajsku

19.06.2024 00:00
thumbnail Adobe Stock 120160357,  pr, nepouzivat Foto:

Spoľahnite sa na asistenčné služby cestovného poistenia: problém vyriešia za vás!

Martin miloval vysokohorskú turistiku a veľmi túžil vidieť najvyššiu horu Thajska Doi Inthanon, nachádzajúcu sa na tzv. streche kráľovstva. Zhruba v dvoch tretinách výstupu začali problémy. Najskôr silné bolesti hlavy, nevoľnosť a neskôr sa mu mimoriadne zrýchlil tep, začalo mu búšiť srdce a nastali problémy s dýchaním. Miestny sprievodca pochopil, že Európan nezvyknutý na vlhkú thajskú klímu už výstup nezvládne. Okamžite privolal miestnu záchrannú službu, ktorá Martina transportovala do najbližšej nemocnice. Diagnóza – akútna horská nemoc, ktorá postihuje až 30% trekerov. Príčinou býva ľahký opuch mozgu v dôsledku nedostatku kyslíka.

Martin bol poistený a cez sprievodcu kontaktoval asistenčnú službu poisťovne. „Zabezpečili sme komunikáciu s ošetrujúcimi lekármi a uhradili náklady na transport z hôr do nemocnice ako aj 2-dňovú hospitalizáciu. Okamžitý prevoz na Slovensko nebol potrebný – Martinovi sa uľavilo a dokončil dovolenku. Bez strachu z toho, kto zaplatí liečebné náklady,“ hovorí manažérka likvidácie udalostí z poistenia osôb UNIQA Petra Leštinová.

Asistenčná služba UNIQA rovnako pomohla aj Jane, ktorú počas šnorchlovania v mori v Chorvátsku počas plavby výletnou loďou uhryzla jedovatá ryba. Prvé príznaky sa objavili po tom, ako sa vrátila na loď. Jej brat okamžite volal asistenčnú službu k cestovnému poisteniu UNIQA a po Janu vyslali záchranný čln. Následne ju previezli do nemocnice. Ani ona nemusela nič platiť ani záchranným zložkám, ani nemocnici. Všetko za ňu vybavila a zaplatila asistenčná služba UNIQA.

odkaz
Obrazok1, pr, nepouzivat

Andrea miluje teplo a windsurfing. Ako každý rok, aj teraz odcestovala na Bali, aby si užila oboje. Na občasné presuny mestom používala prenajatý skúter, na ktorom mala nehodu. Andrea sa po nej ocitla doráňaná na zemi a na hlave krvácala. Keď sa spamätala, dokázala zavolať rodičom a následne upadla do bezvedomia. Trvalo dlho, kým po ňu prišla sanitka a odviezla ju do nemocnice.

Medzitým jej rodičia kontaktovali asistenčnú službu cestovného poistenia UNIQApre Andreu a požiadali ju o pomoc. Tá zatelefonovala partnerskej organizácii v Indonézii, ktorá dokázala zistiť, v ktorej nemocnici sa Andrea nachádza. Po stabilizácii a krátkej rekonvalescencii sa rozhodlo o jej prevoze domov – v polosediacej polohe na lôžku, keďže mala zranenú aj krčnú chrbticu. Dohľad pri prevoze vykonával lekár, ktorý kontroloval jej stav najmä pri zmenách tlaku pri štarte a pristátí.

Andreina nešťastná nehoda nakoniec stála poisťovňu viac ako 18 000 EUR, ale skončila sa dobre a úplným vyliečením. Andrea poznamenáva: „Asistenčná služba cestovného poistenia UNIQA bola pre mňa záchranou. Mnohí miestni policajti azáchranári nehovoria po anglicky a my sme sa nevedeli dohovoriť. Asistenčná služba však všetko sprostredkovala, preverila ponúkané riešenia a nakoniec rozhodla o mojom návrate, za čo som naozaj vďačná. Keď som sa dozvedela, koľko to všetko stálo, na chvíľu som sa zľakla, koľko mi poisťovňa naúčtuje. Ubezpečili ma však, že všetko pôjde z môjho poistenia. Stále tomu nemôžem uveriť: je to prvýkrát, čo som niečo čerpala z poistenia!“

Nezabudnite si do mobilného telefónu uložiť číslo na asistenčnú službu

Tieto príbehy ukazujú, ako veľmi vám môže pomôcť asistenčná služba cestovného poistenia. Pred odchodom si do mobilu uložte telefónne číslo na ňu a číslo poistnej zmluvy. Rovnaké informácie poskytnite aj svojmu spolucestujúcemu a všetkým blízkym, ktorí zostanú doma, pre prípad, že by ste sami nemohli komunikovať. Ak sa budete riadiť odporúčaniami profesionálov z asistencie, môžete sa spoľahnúť, že poisťovňa uhradí všetky náklady spojené s udalosťou až do výšky dohodnutého limitu poistného plnenia. „ A to aj v prípade mimoriadnych udalostí, akými boli minulý rok požiare na gréckych ostrovoch a náhle zhoršenie bezpečnostnej situácie v Izraeli,“ hovorí E. Trajboldová z UNIQA.

Ak plánujete dovolenku v predstihu, poistite si storno

Najmä pri deťoch sa môžu stať nepredvídateľné udalosti, kvôli ktorým nemožno odcestovať. Poistenie storna je zahrnuté vo vyšších balíkoch cestovného poistenia s prednastavenými limitmi, storno je však možné uzatvoriť aj samostatne. Môže nastať situácia, že nakoniec nebudete môcť vycestovať – ochorejú Vám deti, úmrtie blízkej osoby, tehotenstvo či rozvod, živelná udalosť, pri ktorej došlo k poškodeniu vášho majetku, alebo ste dostali výpoveď z práce či neurobili štátnice – to všetko sú dôvody na uplatnenie si nároku na úhradu storno poplatku.

„V poslednom čase zaznamenávame výrazný nárast poistných udalostí z rizika storna zájazdov najmä pri rodinách s deťmi, kde sa môže stať viacero nepredvídateľných udalostí, kvôli ktorým nemožno odcestovať. Odporúčame preto, aby si rodina s deťmi storno pripoistila,“ radí manažérka poistenia osôb UNIQA Eva Trajboldová.

Storno a prerušenie cesty z rovnakej príčiny si môže uplatniť až 6 ľudí, ktorí sú poistení na jednej zmluve. Znamená to, že ak napríklad pred cestou ochorie dieťa a je hospitalizované, storno poplatkov si môže uplatniť celá rodina.

Poisťovňa Vám preplatí vopred uhradené náklady na cestu, ubytovanie a nespotrebované služby v prípade, že máte poistené storno poplatky. Požičanie auta, karavanu či motorky však do poistenia storna nespadá. Poisťovni stačí doručiť lekársku správu, resp. potvrdenie dokazujúce dôvod zrušenia cesty a potvrdenie o zakúpení a úhrade dovolenky so storno podmienkami.

odkaz
Obrazok2, pr, nepouzivat

Pozor! Dôvody na uplatnenie storna sú jasne špecifikované v poistných podmienkach a cestu nemôžete stornovať z akýchkoľvek dôvodov. Napríklad, ak sa rodina bojí odcestovať do Egypta, kde pred časom útočil žralok, takýto prípad poistenie nekryje.

„Spolu s poistením storna poplatkov má u nás klient poistené aj prerušenie cesty, čo znamená, že ak je z dôvodu náhleho ťažkého ochorenia alebo úmrtia rodinného príslušníka alebo blízkej osoby nutný skorší návrat z dovolenky, poisťovňa uhradí nečerpané služby a spiatočnú cestu,“ hovorí E. Trajboldová z UNIQA.

Pozor! Poistenie storno poplatkov je potrebné uzatvoriť najneskôr v deň úhrady prvej splátky sumy za zájazd/ubytova­nie/cestovný lístok. Pokiaľ si klienti uzatvoria storno až po zakúpení zájazdu resp. dovolenky, platnosť poistenia storna sa o niekoľko dní posunie.

chyba