Od seniorov prijímajú objednávky telefonicky a blogujú. Lekáreň z Nitry našla recept na úspech

Online obchody sú čoraz populárnejšie: Ako sa v konkurencii dokázala presadiť lekáreň z Nitry?

03.06.2022 00:00
Shoptet, pr, nepouzivat Foto:

Hoci si Slováci obľúbili nakupovanie cez internet už dávnejšie, počas pandémie koronavírusu návštevnosť mnohých e-shopov doslova trhala rekordy. Tento potenciál si uvedomuje čoraz viac majiteľov kamenných predajní. Svoj biznis do online priestoru rozšírila aj lekáreň Moja, ktorá sa dokázala presadiť v silnej konkurencii. Jej úspešný príbeh v sebe okrem iného ukrýva aj výnimočný prístup k zákazníkom.

Z kamennej prevádzky do online sveta

Majitelia lekárne Moja vo farmaceutickom biznise podnikali už dlhšie, svoju ponuku aj do online sveta však rozšírili až v roku 2021. Cez internet dnes nakupuje lieky a výživové doplnky takmer štvrtina Slovákov, a tak sa snaha získať si takýmto spôsobom nových zákazníkov vyplatila.

Hoci bežný e-shop si môže otvoriť takmer každý, pri internetovej lekárni je zákon oveľa prísnejší. „Podľa legislatívy je otvorenie e-shopu s liekmi dostupné len pre tých, ktorí majú kamennú predajňu,“ vysvetľuje Tomáš Karmažín, ktorý pomáhal vybudovať Lekarenmoja.sk. Preto zákazníci internetových lekární nemusia mať obavy – tovar, ktorý si objednávajú, je taký istý, ako keby ho kupovali osobne v lekárni.

E-shop mali hotový rýchlo

Prvým krokom k úspechu bolo samotné vybudovanie e-shopu. Pre veľmi široké spektrum produktov bolo dôležité zvoliť správnu platformu, ktorá by internetovej lekárni Moja pomohla čo najskôr sa udomácniť na trhu. Tomáš Karmažín zvolil Shoptet, vďaka ktorému úspešne podniká čoraz viac ľudí. Na jeho otvorenie totiž nepotrebujete programátora ani tisícky eur.

„Veľkou výhodou je, že na Shoptete dokážete spustiť e-shop veľmi rýchlo. Navyše má Shoptet vybudované moduly na prepojenie s Heurekou, Facebookom a mnohými ďalšími webmi, čo vám pomôže rásť,“ vyratúva Tomáš Karmažín ďalšie plusy.

Foto: Freepik
Shoptet, pr, nepouzivat

Len nízke ceny nestačia

Pri spustení internetovej lekárne Moja sa jej tvorcovia zamerali na čo najširšiu ponuku produktov. Zároveň sa snažili udržať čo najnižšie ceny na trhu, aby prilákali nových zákazníkov. Za kľúčovú však Tomáš Karmažín považuje marketingovú prezentáciu samotného e-shopu.

„Vytvorili sme reklamy na Googli, Heureke aj Facebooku a snažili sme sa čo najviac prezentovať. Neustále vytvárame pre našich zákazníkov niečo nové.“ Internetový obchod by teda v online priestore mal byť dobre viditeľný, aby mohol zaujať potenciálnych klientov. So spustením e-shopu lekárni Moja pomohla digitálna agentúra Effectix, ktorá sa postarala aj o kampane na Googli.

Recept na úspech spočíva v prístupe k zákazníkovi

V roku 2021 bolo v tejto oblasti na internete už pomerne široké zastúpenie, preto sa lekáreň Moja od začiatku snažila pridať niečo navyše. „Konkurencia je veľká, ale našim zákazníkom ponúkame telefonickú aj e-mailovú pomoc a od starších zákazníkov prijímame objednávky i telefonicky.“

Cenné rady si pochvaľujú nielen seniori či pacienti, ale aj široká verejnosť z hľadiska prevencie chorôb. Preto bol v rámci internetovej lekárne Moja spustený blog plný užitočných informácií. „V jednotlivých príspevkoch radíme najmä mamičkám a ženám, ako sa starať o seba a o svojich blízkych,“ približuje Tomáš Karmažín.

V kurze sú kolagény aj kaše

Typ tovaru predávaný online sa od toho z kamennej prevádzky líši. Zatiaľ čo v klasickej lekárni sa najviac predávajú lieky, v prípade online obchodu Moja sú to napríklad kolagény alebo raňajkové kaše. Počas pandémie v rebríčkoch popularity vo všetkých e-shopoch vystrelili vitamíny, ktorými sa ľudia snažili podporiť imunitu a obranyschopnosť organizmu, dnes už je dopyt nižší.

Výhoda prepojenia kamennej lekárne s tou internetovou sa prejavuje pri objednávaní tovaru z distribučných spoločností a efektívnejšom riešení prípadných výpadkov. Bonusom je, že kamenná prevádzka môže slúžiť ako výdajné miesto: „Zákazníci z Nitry a okolia si svoje online objednávky môžu vyzdvihnúť v kamennej predajni.“

Hľadajte partnera, ktorý vám pomôže

Dôležitým benefitom Shoptetu je technická podpora. „Sme za ňu veľmi vďační, pretože ľudia zo Shoptetu nám vždy poradia. Využívame mnoho doplnkov a zapojili sme sa aj do vzdelávacieho procesu v Shoptet Univerzite,“ dodáva Tomáš Karmažín.

A ako nazerá na budúcnosť? E-shop Moja by chcel neustále zlepšovať a naďalej sa bude zameriavať na poskytovanie jedinečného servisu zákazníkom: „A to vrátane rýchleho doručenia objednávok už na druhý deň. Zároveň chceme mať čoraz viac stálych zákazníkov a byť čoraz známejší.“

Založte si e-shop na Shoptete rýchlo a jednoducho aj vy

Shoptet, pr, nepouzivat
chyba