- Automaty na občerstvenie sú v moderných elektrických jednotkách
- Projekt je súčasťou Stratégie ZSSK, ktorej cieľom je zlepšovanie služieb pre zákazníkov
- ZSSK vyhodnotí potenciál automatov pre rozšírenie aj na ďalšie vlakové linky
- V automatoch na občerstvenie je možná platba kartou a hotovosťou
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spustila nový pilotný projekt, v rámci ktorého sú vo vlakoch na trase Nová Baňa – Banská Bystrica nainštalované automaty na občerstvenie, v ktorých je možná nielen platba hotovosťou, ale aj platobnou kartou. Tento projekt je súčasťou stratégie ZSSK, ktorej cieľom je zlepšovanie komfortu cestovania prostredníctvom moderných služieb a inovácií pre zákazníkov.
„Našou prioritou je poskytovať moderné a komfortné služby, ktoré spĺňajú očakávania našich cestujúcich. Tento pilotný projekt je príkladom toho, ako sa snažíme inovovať a zlepšovať cestovateľské zážitky na všetkých našich linkách. Verím, že výsledky tohto projektu nám poskytnú cenné informácie, ktoré nám pomôžu pri ďalšom rozvoji služieb na železnici,“ povedal Peter Helexa, generálny riaditeľ ZSSK.
Cieľom pilotného projektu je overiť dopyt po tejto forme občerstvenia a zistiť, ako zavedenie automatov ovplyvní spokojnosť cestujúcich. ZSSK bude počas trvania projektu zhromažďovať spätnú väzbu od cestujúcich prostredníctvom QR kódov umiestnených na automatoch, čo umožní lepšie porozumieť ich preferenciám a potrebám.
Automaty sú nainštalované v elektrických jednotkách (EJ) Panter, ktoré premávajú na rýchlikoch linky Bratislava – Banská Bystrica, medzi železničnými stanicami Banská Bystrica a Nová Baňa. Umiestnené sú vedľa vchodových dverí a pokryté kamerovým systémom pre zvýšenie bezpečnosti. Ponuka automatov zahŕňa rôzne chladené nápoje, croissanty a neskôr aj bagety, pričom platba bude možná kartou aj mincami.
Pilotné automaty s občerstvením plánujeme radiť do týchto vlakov:
- R 12830 URPÍN (Banská Bystrica 04:04 – Nová Baňa 5:26)
- R 863 URPÍN (Zvolen os. st. 5:13 – Banská Bystrica 5:35)
- R 861 URPÍN (Levice 5:44 – Banská Bystrica 7:28)
- R 12832 URPÍN (Banská Bystrica 06:15 – Nová Baňa 7:23)
- R 11833 URPÍN (Nová Baňa 06:24 – 7:47 Banská Bystrica)
- R 12834 URPÍN (Banská Bystrica 08:15 – Nová Baňa 9:23)
- R 12831 URPÍN (Nová Baňa 08:24 – Banská Bystrica 9:47)
- R 12836 URPÍN (Banská Bystrica 10:15 –Nová Baňa 11:23)
- R 12833 URPÍN (Nová Baňa 10:24 –Banská Bystrica 11:47)
- R 12838 URPÍN (Banská Bystrica 12:15 – Nová Baňa 13:23)
- R 12835 URPÍN (Nová Baňa 12:24 – Banská Bystrica 13:47)
- R 12840 URPÍN (Banská Bystrica 14:15 – Nová Baňa 15:23)
- R 12837 URPÍN (Nová Baňa 14:24 –Banská Bystrica 15:47)
- R 12842 URPÍN (Banská Bystrica 16:15 – Nová Baňa 17:23)
- R 12839 URPÍN (Nová Baňa 16:32 – Banská Bystrica 17:47)
- R 12844 URPÍN (Banská Bystrica 18:15 – Nová Baňa 19:22)
- R 12841 URPÍN Nová Baňa 18:24 – Banská Bystrica 19:47)
- R 12845 URPÍN (Nová Baňa 20:24 – Banská Bystrica 21:47)
- R 860 URPÍN (Banská Bystrica 20:31 – Zvolen os. st. 20:54)
Po ukončení projektu ZSSK vyhodnotí jeho potenciál pre rozšírenie aj na ďalšie vlakové linky.