Úspešná online reklama je o výbere vhodného komunikačného kanálu

Svet reklamných kampaní sa z klasických billboardov či inzerátov v televízii a časopisoch presunul do online priestoru. Úžasné na reklamách na internete je to, že je možnosť uspieť aj s nižším, resp. s maximálne efektívnym rozpočtom. Nie je to však, samozrejme, jednoduché. Pre úspech akejkoľvek kampane v online priestore je kľúčové trafiť správny komunikačný kanál, prípadne mix rôznych kanálov a prostriedkov.

20.10.2020 11:29
seocentrum, pr clanok, reklama, nepouzivat Foto: ,

Ako a kde inzerovať?

Na túto otázku je len ťažké hľadať všeobecnú odpoveď. Úspešná online reklama je v prvom rade o tom, aby ste si uvedomili, na aké publikum a na akú skupinu zákazníkov chcete cieliť. Ak sa bavíme najmä o mladej generácii, je lepšie zvoliť aj platenú inzerciu na moderných platformách typu Facebook či Instagram, ak o strednej generácii, tak kľúčom bude Google či rôzne cenové porovnávače tovaru alebo služieb. Akýmsi základom je v tomto prípade Google, od ktorého sa všetko ďalšie odvíja. Určite to však nefunguje tak, že správna stratégia je inzerovať všade a vo veľkej intenzite. Nemá to žiadnu efektivitu.

Platené alebo neplatené?

Spôsoby online inzercie sa dajú rozdeliť na platené alebo neplatené. Medzi platené zaraďujeme známe inzercie na Facebooku, videá na YouTube, sponzorované príspevky na Instagrame, PPC reklamy či Google Ads, ktorý danú firmu zobrazí na prvom mieste vyhľadávania medzi danými produktmi. Aj platené nástroje však treba vedieť používať, pretože nie je to len o veľkosti rozpočtu, ale aj o schopnosti efektívne využiť určené prostriedky. Za neplatené kanály považujeme bežný manažment na sociálnych sieťach, content marketing alebo SEO, ktoré je však bez outsourcingu na marketingovú agentúru časovo i personálne veľmi náročné.

Ideálna prirodzená reklama

Ideálne je inzerovať prirodzene a nenútene, a zbytočne „nevyrušovať“ potenciálneho zákazníka. V tomto prípade je ideálna reklama na cenových porovnávačoch, ktoré porovnávajú ceny elektroniky, nábytku či iných produktov. Takouto reklamou viete zasiahnuť presne toho zákazníka, na ktorého kampaň cieli, a vhodne zvolenou tematikou viete daného zákazníka aj dostatočne zaujať.

chyba