Od septembra žiaci stihli prebrať teoretické základy programovania a počas novembra sa výučba už začína orientovať aj na praktickú aplikáciu nadobudnutých znalostí. Výučba napreduje podľa stanoveného harmonogramu a doterajší priebeh nasvedčuje, že žiaci plánované učivo zvládajú podľa predpokladov.
Predmetu sa v overovacom pilote zúčastňujú žiaci deviateho ročníka, ktorí prejavili záujem o nadobudnutie týchto kompetencií. Cieľovou úrovňou znalostí je dosiahnutie schopnosti samostatne tvoriť jednoduché mobilné aplikácie a zvládnuť prácu s voľne dostupnými zdrojmi na internete. Z toho dôvodu je výučba programovania obohatená o odbornú slovnú zásobu. Predmet je vyučovaný profesionálnym programátorom z praxe a výučba je riadená cez informačný systém, kde žiaci nájdu zadania domácich úloh a slovíčka na nasledujúcu hodinu.
Riaditeľka ZŠ, Karpatská, Eva Smolková o doterajšom priebehu výučby: “ Žiaci majú možnosť pracovať s niečím novým, netradičným spôsobom. Základná škola je i o tom, že ukáže možnosti, cestu. Pilotný projekt overuje naplánovanú výučbu. Výsledkom by mal byť predmet, ktorý bude možné ponúknuť žiakom v ďalších školských rokoch a v týchto intenciách sa zatiaľ darí napĺňať stanovený plán.“
“Združenie HARPÚNA chce prinášať netradičné návrhy na tradičné problémy a predkladané riešenia aj overiť v praxi. Táto pilotná výučba má overiť možnosti budovania kľúčových znalostí u žiakov cez disponibilné hodiny škôl.” uviedol Michal Hybský, predseda občianskeho združenia HARPÚNA. Združenie v budúcnosti plánuje priniesť nové predmety na budovanie kľúčových znalostí a taktiež rozšíriť počet škôl, kde budú predmety dostupné.
Pilotnú výučbu v ZŠ, Karpatská, realizuje občianske združenie HARPÚNA. Pilotný projekt výučby programovania pre Android na ZŠ vznikol aj s podporou Nadácie Orange, Nadácie ESET a Grantového systému mesta Žilina.
Páči sa vám aktivita “Budovanie kľúčových znalostí” združenia HARPÚNA? Podporte združenie likom FB stránky.