- ročne sa v kaviarňach Fresh Corner v sieti čerpacích staníc Slovnaft predá vyše 9 miliónov šálok kávy
- tento rok dominuje v obľúbenosti espresso, nasledujú tradičné kávy v štýle americano – long coffee s mliekom a long coffee
- v rámci Skupiny MOL sa od začiatku roka vypilo najviac káv v Česku
Česko, Maďarsko, Chorvátsko – tak aktuálne vyzerá regionálny rebríček spotreby kávy na základe štatistík čerpacích staníc MOL za prvých osem mesiacov roku 2024. Od januára do augusta tohto roku sa na všetkých prevádzkach Fresh Corner predalo viac ako 40 miliónov šálok kávy. Znamená to, že ľudia žijúci v regióne vypili vo Fresh Corneri každú minútu viac ako 120 šálok kávy.
Aj Slovensko významne prispieva k celkovému predaju kávy v sieti Skupiny MOL. Od začiatku roka do augusta sa u nás v kaviarňach Fresh Corner predalo zhruba 7 miliónov šálok kávy. Minulý rok sme uzavreli s celkovým predajom viac ako 9 miliónov šálok kávy, čo predstavuje priemerný predaj vyše 100 káv denne pre každú čerpaciu stanicu Slovnaft s prevádzkou Fresh Corner. Jednotkou v obľúbenosti medzi Slovákmi a Slovenkami je espresso. Nasleduje „veľká“ káva na spôsob americana, tzv. long coffee. Verzia s mliekom je o niečo obľúbenejšia oproti verzii bez mlieka.
Bez kávy si nevie predstaviť deň ani ambasádor značky Fresh Corner, motocyklový jazdec a nositeľ titulu Dakar Legend Štefan Svitko. „Káva je pre mňa každodenný rituál. Za deň vypijem v priemere štyri kávy, nezriedka dvojité. Vo Fresh Corneri si rád dám flat white. Mojím top je však dvojité espresso. Ním začínam svoj deň aj v bivaku na Dakare, kde si pravidelne nosím 15 kíl kávy Fresh Corner,“ uviedol pätnásťnásobný účastník maratónskej rely Dakar.
Podľa mapovania zákazníckeho správania sa zákazníci o kúpe kávy rozhodujú ešte pred príchodom na čerpaciu stanicu. Káva a jej vlastnosti preto hrajú dôležitú úlohu aj pri výbere samotnej čerpacej stanice. Chuť a ponuku kávy preto značka Fresh Corner neustále prispôsobuje požiadavkám zákazníckej verejnosti. V minulom roku priniesla na trh dva nové druhy kávy, ktorých chuťový profil pomohlo vybrať 2 tisíc konzumentov v regióne strednej a východnej Európy.
Pre členov zákazníckeho programu Slovnaft Move spúšťa Fresh Corner od 1. októbra až do 1. decembra súťaž o dovolenku na Maldivách v hodnote 10 tisíc eur. Stačí sa zaregistrovať do hry v aplikácii Slovnaft Move, kúpiť si kávu alebo občerstvenie Fresh Corner a predložiť svoju zákaznícku kartu. Okrem hlavnej výhry sa týždenne počas trvania súťaže žrebujú aj poukazy na 365 káv alebo hot dogov zadarmo na celý rok. Navyše kúpou kávy sa šance na výhru zdvojnásobia. Podrobnejšie informácie o súťaži sú k dispozícii na sutaz.slovnaftmove.sk.
Top trojka káv v jednotlivých krajinách Skupiny MOL
Za prvý osem mesiacov roka 2024 boli tieto kávy najpopulárnejšie v jednotlivých krajinách, v ktorých Skupina MOL prevádzkuje sieť kaviarní Fresh Corner:
Slovensko: Espresso, Long coffee s mliekom, Long coffee
Česká republika: Latte, Americano s mliekom, Cappuccino
Poľsko: Káva s mliekom, Čierna coffee, Latte
Maďarsko: Espresso, Cappuccino, Long coffee
Rumunsko: Latte, Espresso, Americano
Chorvátsko: Espresso macchiatto, Espresso, Cappuccino
Slovinsko: Káva s mliekom, Espresso, Cappuccino
Srbsko: Espresso, Espresso s mliekom, Cappuccino
Zdroj: Skupina MOL
O Skupine SLOVNAFT
Skupina SLOVNAFT je integrovanou rafinérsko-petrochemickou skupinou. Kľúčovou spoločnosťou skupiny je SLOVNAFT, a.s., ktorá sa zaoberá najmä spracovaním ropy v jednej z najkomplexnejších európskych rafinérií a veľkoobchodným a maloobchodným predajom pohonných hmôt. Slovnaft prevádzkuje najväčšiu sieť čerpacích staníc na Slovensku. Spoločnosť patrí k lídrom v oblasti CSR a firemnej filantropie, významne podporuje šport, kultúru, vzdelávanie, mládež a revitalizáciu životného prostredia. Magazín Forbes zaradil značku Slovnaft medzi najhodnotnejšie slovenské značky. Skupina SLOVNAFT je členom medzinárodnej Skupiny MOL, ktorej dlhodobá Stratégia Shape Tomorrow smeruje k uhlíkovej neutralite do roku 2050. Cieľom Skupiny je sústrediť sa na obnoviteľné palivá, podporu rôznych foriem mobility, zelené investície a vytváranie hodnoty z odpadu.