Slováci milujú grilovanie s rodinou a priateľmi, ukázal prieskum. Pochutnávajú si na kuracom a bravčovom mäse, ale aj klobásach či slanine

Grilovačka je pre Slovákov obľúbenou letnou aktivitou. Na grile ľudia pripravujú najmä mäso, klobásy či slaninu, pričom pri výbere potravín si všímajú ich kvalitu a zloženie, vyplýva z aktuálneho prieskumu o grilovacích zvyklostiach. Grilovačky Slováci organizujú najmä z dôvodu, že túto aktivitu majú radi, ale pre veľkú časť ľudí ide o spoločenskú udalosť, keď sa stretávajú s blízkymi. Aj preto sieť supermarketov BILLA prináša svojim zákazníkom novú privátnu značku Grill Party.

05.06.2023 13:37
billa, pr nepouzivat Foto:

Slováci majú grilovanie v malíčku

Príchod teplých slnečných dní znamená pre našincov stretnutia v prírode a pri chutnom jedle. Takmer tri štvrtiny ľudí (72 %) uprednostňujú grilovačky pred opekačkami, pričom väčšina z nich griluje počas letného obdobia. Vyplýva to z prieskumu o grilovacích zvyklostiach, ktorý počas apríla realizovala agentúra 2muse pre sieť supermarketov BILLA*. „Najčastejším dôvodom, prečo ľudia grilujú, je fakt, že túto činnosť majú radi (53 %), ale pre takmer polovicu Slovákov (46 %) ide o spoločenskú aktivitu a možnosť, ako sa stretnúť s blízkymi. Grilovanie tiež pre respondentov predstavuje relax a zábavu,“ povedal Michal Vyšinský z agentúry 2muse. Grilovačky Slováci trávia zväčša s rodinou (92 %) a priateľmi (61 %), menej už so známymi svojich priateľov, kolegami či spolužiakmi.

billa, pr nepouzivat

Pri výbere potravín určených na grilovanie je pre takmer dve tretiny opýtaných (61 %) veľmi dôležitým kritériom kvalita výrobkov, ale aj ich zloženie a cena. „Viac ako polovica ľudí v našom prieskume uviedla, že na grile najradšej pripravuje mäso (53 %) – a to najmä kuracie a bravčové –, ale obľúbené sú aj grilované klobásy, špekáčiky a slanina. Z grilovaných syrov je pre Slovákov číslom jeden hermelín, nasledovaný camembertom či ovčím a kozím syrom,“ povedala Albena Georgieva, prevádzková riaditeľka BILLA. Ako prílohu ľudia najčastejšie volia čerstvý zeleninový šalát, ale aj pečivo, grilovanú zeleninu a zemiaky. Pokrmy z grilu si väčšina respondentov dochucuje horčicou, kečupom a cesnakovou omáčkou.

billa, pr nepouzivat

Čas na gril párty s BILLA

Všetko, čo Slováci potrebujú na bezchybnú grilovačku, nájdu v predajniach BILLA. Svoj kvalitný sortiment od starostlivo vybraných dodávateľov sieť supermarketov najnovšie rozšírila o privátnu značku Grill Party, ktorá zákazníkom ponúka potraviny určené na grilovanie, ale aj súvisiaci nepotravinový tovar. Základným sortimentom tejto značky sú grilovacie klobásky a párky, pričom zaobstarať si ich možno vo viacerých variantoch. V ponuke Grill Party nechýbajú ani steaky, rebrá, mleté mäso určené do burgerov alebo grilovacie syry ako camembert, pološtiepok či syr mediteránskeho typu. Vyváženú chuť dodajú jedlu Grill Party kečupy a omáčky so sladkokyslou, diabolskou či barbecue príchuťou. Na svoje si vďaka ponuke chutného tofu prídu aj vegáni.
billa, pr nepouzivat

Samozrejmosťou v BILLA je vysoká kvalita grilovacích produktov za výhodné ceny, čo už ocenili aj samotní zákazníci. V renomovanej ankete „Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2023“ odovzdali novej privátnej značke Grill Party najviac hlasov v kategóriách Mäsové výrobky na gril a Dressingy a omáčky. Cieľom tohto ocenenia je vyzdvihnúť nové a inovované výrobky na trhu, pričom v aktuálnom 12. ročníku bolo do súťaže prihlásených viac ako 140 produktov v 45 kategóriách. „Sme veľmi radi, že už krátko po uvedení našej novej značky Grill Party si ju obľúbilo množstvo zákazníkov, čo potvrdil aj jej úspech v marketingovom programe Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka. Slováci si teplé dni jednoducho nevedia predstaviť bez grilovania, a my v BILLA im vychádzame v ústrety. S kvalitným a chutným sortimentom našej privátnej značky Grill Party môže svoju rodinu a priateľov pohostiť každý, či už pripravuje jedlo pre vegetariánov, vegánov alebo ľudí preferujúcich mäsitú stravu,“ uviedla A. Georgieva.

billa, pr nepouzivat

*O prieskume:

Prieskum Grilovanie vypracovala pre spoločnosť BILLA na vzorke 502 respondentov agentúra 2muse na základe exkluzívneho kvantitatívneho ad-hoc prieskumu realizovaného formou online panela s riadeným prístupom. Terénny zber dát prebiehal od 13. 4. do 17. 4. 2023.

billa, pr nepouzivat
chyba