Slovenská zelenina v Kauflande? Reťazec jej chce ešte viac a víta ekologické prístupy

29.07.2019 00:00
Kaufland, PR článok, nepoužívať
Autor:

Slovenskej zelenine sa v Kauflande darí. Reťazec jej sortiment neustále rozširuje a zákazníci prejavujú o domácu produkciu záujem. Kaufland však netají, že by privítal viac dodávateľov s ekologickým prístupom.

V roku 2018 takmer polovica ponuky zeleniny v predajniach Kaufland pochádzala od slovenských dodávateľov. Podpora tunajších poľnohospodárov je pre reťazec dôležitá, záleží mu však aj na tom, akým spôsobom zeleninu pestujú.

„Aktuálne máme v predajniach slovenskú zeleninu a ovocie od 8 veľkých dodávateľov, ktorí združujú približne 200 menších pestovateľov. Špeciálne však vieme oceniť tých, ktorých zaujíma dopad spôsobu pestovania na životné prostredie a zdravie človeka. Ekologické zmýšľanie je nám vlastné, a preto ho vítame aj pri našich dodávateľoch,“ uviedla Michaela Florišová, vedúca oblasti nákup Ovocie a zelenina v spoločnosti Kaufland. Ide o naozaj pokrokový prístup a Kaufland dokazuje, že aj obchodný reťazec môže myslieť a najmä konať ohľaduplne.

Autor: PR servis

Počuli ste o integrovanej produkcii?

Ekologický prístup je dôležitý aj pre Vitazel, ktorý má svoje skleníky a polia v Marcelovej, kde pestuje tiež plodiny určené pre Kaufland. Využíva na to systém integrovanej produkcie. O čo ide?

Je to kompromis medzi ekologickým a klasickým pestovaním. V maximálnej možnej miere sa uprednostňujú biologické a mechanické postupy, ktoré sú šetrnejšie k pôde, vode i ovzdušiu. Michal Kmeťo z Vitazelu vysvetlil: „Naším cieľom je dodávať kvalitnú a biologicky nezávadnú zeleninu. Integrované pestovanie využívame pri všetkých našich plodinách bez rozdielu.“

„Kým pri ekologickom pestovaní ide hlavne o to, ako sa pestuje a množstvo dopestovanej zeleniny nie je prioritou, klasické pestovanie sa zameriava hlavne na množstvá a nedbá na vplyv na životné prostredie. Integrovaná produkcia je akousi zlatou strednou cestou medzi týmito dvoma spôsobmi. Preferuje ekologicky bezpečnejšie postupy s cieľom udržať stabilnú produkciu,“ upresnil Jozef Šumichrast zo Zväzu zeleninárov a zemiakarov Slovenska.

Vďaka uhorkám bez fólie sa dá vyhnúť produkcii 15 ton plastu

Pre Kaufland je téma ekológie kľúčová vo všetkých oblastiach – nielen pri pestovaní, ale aj pri skladovaní a balení produktov. Aj preto sa rozhodol zbaviť šalátové uhorky fólie a dokázať, že s odborne nastavenými procesmi na strane reťazca i dodávateľa je možné vyhnúť sa baleniu zeleniny do plastov. Potrebné je, aby sa uhorka dostala na pulty najneskôr do 48 hodín od zberu. Týmto krokom sa reťazec navyše vyhne produkcii až 15 ton plastu ročne na Slovensku.

Tu sa však ekologické ťaženie Kauflandu nekončí. Len nedávno začal s predajom mrkvy v kompostovateľnom obale a chystá ďalšie novinky súvisiace s trvalou udržateľnosťou.

Zníženie spotreby plastov má Kaufland zakotvené v dlhodobej stratégii. Na oddelení ovocia a zeleniny využíva prioritne prepravky od firmy EPS, ktorými nahradil jednorazové kartónové a drevené debničky. V praxi to znamená, že ovocie a zelenina sa nachádza počas celého logistického procesu od pestovateľa až po umiestnenie v predajni len v jednej prepravke. Kaufland na Slovensku ich začal využívať už v roku 2015 a od konca roka 2018 sa stali zelené prepravky štandardným balením pre väčšinu ovocia a zeleniny v celej sieti Kaufland v Európe. Ďalšou novinkou je spustenie predaja EKO sieťok priamo v predajniach, ktoré môžu zákazníci využiť ako alternatívu k mikroténovým vreckám na ovocie a zeleninu. Tieto EKO sieťky sú vyrobené z bio bavlny s certifikátom GOT­S.

Sleduj najnovšie články na našom Facebooku