Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok

Prehľadnosť, jednoduchosť, zariadenie predajne či rýchlosť vybavenia nákupu, ktorá je pre zákazníka veľmi dôležitá najmä pri malých každodenných nákupoch. Aj toto, okrem čerstvosti a šírky sortimentu, sú dôležité atribúty, ktoré si spotrebiteľ v rámci svojej návštevy obchodu všíma.

28.02.2018 08:00
exterier 1

Obchodný reťazec Kaufland preto prišiel s novým konceptom svojich predajní. „Pravidelne sa zaoberáme trendami v rámci trhu a snažíme sa ich postupne zavádzať do praxe,“ hovorí Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland. Ako dodáva, chcú aby mali zákazníci len pozitívne emócie a pohodu pri nákupe.

to go

Nový dizajn zvnútra i zvonka

Nový koncept kladie dôraz na voľnejší pohyb v predajni, urýchlenie nákupu vďaka samoobslužným pokladniam, ale aj na väčší priestor na jeho samotnú realizáciu. Zákazníkom sú k dispozícií už nielen nákupné vozíky, ale aj menšie nákupné košíky. Nákup sa tak stáva jednoduchším a intuitívnejším. Len vlani postupne získala nový dizajn viac než tretina z existujúcich 65 predajní.

Samoobslužné pokladne

Od úspešného spustenia v roku 2016 na prevádzke v Dunajskej Strede sa celkový počet samoobslužných pokladní na predajniach neustále zvyšuje a stali sa štandardom každej novej prevádzky. „Všetci žijeme rýchlo, preferujeme nielen pohodlie, ale aj rýchle a efektívne vybavenie. Aj to bol jeden z dôvodov, prečo sme sa rozhodli zaviesť samoobslužné pokladne. Asi tretina našich zákazníkov ich využíva na pravidelnej báze na menšie nákupy,“ dopĺňa Langová.

Kaufland samo pokladne

Viac možností platby

Na samoobslužných pokladniach sa dá platiť aj v hotovosti a aj platobnou kartou. Nechýba im ani možnosť rýchlej voľby potravín či zrozumiteľné hlasové komentáre. V rámci nového konceptu predajní boli do blízkosti samoobslužných predajní presunuté aj Informačné pulty. V prípade akýchkoľvek nejasností sa tak zákazník vie kedykoľvek obrátiť na obsluhujúci personál, ktorý mu je neustále k dispozícii.

Podľa prianí zákazníkov

Vstup na predajnú plochu je po novom rozšírený tak, že sa zákazník ocitne v oddelení ovocia a zeleniny. Odstránenie stredovej regálovej steny dáva zelenú rýchlejšiemu pohybu zákazníkov cez celú predajňu, aj pomedzi jednotlivé oddelenia. Okrem toho sa zmenilo aj umiestnenie pekárne, ktorá sa nachádza hneď za ovocím a zeleninou, pribudol regál s tovarom na malý rýchly nákup. Po novom je mraziarenský tovar umiestnený pri pokladniach, čo zákazníkom prinesie nielen urýchlenie nákupu, ale aj praktickosť. Zmenené je aj rozmiestnenie sortimentu v predajni tak, aby zodpovedalo nárokom a požiadavkám nakupujúcich.

3E3E0954

Jedna otázka pre Luciu Langovú, hovorkyňu Kauflandu

Vaše prevádzky sa postupne prestavujú podľa nových štandardov. Čo je za týmito zmenami?

Vnímame, že naši zákazníci preferujú pri nákupe nielen čerstvosť, pohodlie a široký sortiment, ale aj možnosť rýchleho a efektívneho nákupu. Preto sme sa rozhodli vyjsť v ústrety aj ich novým prianiam. Meníme prítomnosť, a tým tvoríme budúcnosť. Prinášame tzv. otvorený koncept, čo znamená, že sme rozšírili uličky, znížili regály na 1,8 m a odstránili stredovú regálovú stenu – tým sa celá predajná plocha stala prehľadnejšia, otvorenejšia a pohyb v nej voľnejší. Na každej prevádzke sa nachádzajú aj tzv. koncesionári – drobné obchodíky, ktoré ponúkajú doplnkové služby. Ich dizajn sme zjednotili, aby lahodil oku a bol prehľadnejší. Každý ocení, ak môže všetky svoje nákupy a potreby vybaviť na jednom mieste, a ušetrí tým množstvo času – či už je to kúpa liekov, podanie stávky, alebo nákup kytice pre svoju partnerku. Okrem toho by sme chceli, aby u nás zákazníci nielen nakúpili, ale aj strávili príjemný čas pri káve alebo si dali chutný obed. Preto sme zaviedli koncept „food court“. Výsledkom je „one-stop-shopping“, teda všetko vybavené počas jedného nákupu. Naši zákazníci sa môžu tešiť na úplné nový zážitok z nakupovania.

chyba