Ako úspešne expandovať s eshopom na nový trh?

E-commerce vo východnej a strednej Európe zažíva veľký boom. Online podnikanie je v týchto krajinách menej rozvinutý a konkurencia je nižšia. Naopak, potenciál na zárobok je obrovský.

13.09.2021 00:00
seocentrum4, PR, nepouzivat Foto:

Úspech na domácom trhu otvára možnosti pre expanziu eshopu do zahraničia. Samotnú expaniu je potrebné dôkladne naplánovať a uvedomiť si zopár dôležitých faktov.

Prieskum trhu

Aká je krajina, akí sú jej obyvatelia, ich zvyky a návyky? Kľúčom k úspešnej expanzii je získať čo najviac informácií, ktoré uľahčujú celý proces expanzie. Ak máte veľké skúsenosti s maďarským trhom, poznáte kultúrne zvyklosti Maďarov aj ich nákupné správanie, expanzia do Maďarska bude pre vás určite jednoduchšia ako do iných krajín. Pokiaľ začínate na zelenom poli, oplatí sa najprv zistiť, v ktorých krajinách je o váš biznis skutočný záujem. Do prieskumu sa môžete pustiť sami, čo môže byť pomerne náročné. Je dobré spoľahnúť sa na odborníkov, ktorí sú v danej oblasti doma. Napríklad v našom regióne strednej a východnej Európy poskytuje komplexné služby pri expanzii eshopov do zahraničia spoločnosť Expandeco.

Zákaznícka podpora a preklady

Ak ovládate jazyk krajiny expanzie na profesionálnej úrovni je to pre vás veľké plus. Preklady webu či popisov produktov vám však dokážu výrazne ušetriť čas a zároveň zvýšiť kvalitu prekladu profesionálni prekladatelia. Určite sa oplatí siahnuť po lokalizovaných prekladoch, ktoré budujú dobré meno eshopu na trhu a zabraňujú neželaným nerodozumeniam v komunikácii. Netreba zabúdať ani na lokálnu zákaznícku podporu. Ak napríklad zvažujete expanziu do Maďarska, odporúčame zabezpečiť profesionálnu zákaznícku podporu v maďarčine, ktorá vás môže stáť menej ako samotné náklady na reklamácie, nespokojných a stratených zákazníkov, či dokonca zbytočné vratky tovaru. Navyše ňou podporujete pozitívnu zákaznícku skúsenosť s vašou značkou v zahraničí, čím vzniká príležitosť na priame zvýšenie hodnoty objednávok.

Finančný plán

Vypracovaný finančný plán dokáže znížiť riziko nepredvídaných výdavkov a pomôže stanoviť pomerne presný rozpočet, ktorý bude potrebný na expanziu eshopu. Koľko stojí expanzia dokážete zistiť viacerými spôsobmi. Môžete postupne zisťovať informácie od fungujúcich firiem, alebo si opäť nechať všetko prerátať odborníkmi z prostredia ecommerce. Ušetríte tak čas aj množstvo energie. Najmä v začiatkoch je prirodzene potrebné počítať s vyššími nákladmi. Treba si uvedomiť, že preraziť na zahraničnom trhu je dlhodobý proces a zisk prichádza až po určitom čase. Ak plánujete rásť s vaším eshopom na ďalších troch, poraďte sa s medzinárodnými odborníkmi z Expandeco. Vyhnúť sa tak môžete viacerým ťažko predvídateľným situáciám, obzvlášť v počiatočnej fáze expanzie vášho e-shopu, a o to rýchlejšie sa etabulujete na novom trhu.

chyba