Značka GANT oslavuje 70. výročie

Vzdáva česť ikonám American Sportswear

21.05.2019 00:00
Foto: Archív spoločnosti Vermont
GANT, PR článok, reklama, nepoužívať

V tomto roku značka GANT oslavuje 70. výročie svojho založenia. Všetko sa začalo v roku 1949 výrobou prvotriednych košieľ. Od tej doby uplynulo sedem desaťročí. Značka rozšírila svoju ponuku o prémiové oblečenie v štýle American Sportswear a do našich pamätí sa zapísala niekoľkými ikonickými produktami. Tento rok si toto dedičstvo pripomenieme a zároveň nadviažeme na dlhodobé krédo značky – Never Stop Learning – ktoré sa snúbi s jej minulou, súčasnou i budúcou filozofiou.

História

Foto: Archív spoločnosti Vermont
GANT, PR článok, reklama, nepoužívať

Bernard Gantmacher bol židovský prisťahovalec z Ukrajiny, ktorý v roku 1914 vycestoval do USA. Začal pracovať na Manhattane v závode na šitie košieľ. Onedlho stretol svoju budúcu manželku, ktorá pracovala v rovnakej spoločnosti, ale v oddelení šitia gombíkov. Postupom času začali spoločne šiť ležérnejšie košele, ktoré vyhovovali štýlu vtedajšieho obliekania mladšej generácie. Práve takáto košeľa je ikonickým produktom súčasnej značky a vyznačuje se niekoľkými typickými prvkami ako sú gombíky na golieri (tzv. button-down), záhyb a pútko na chrbte (tzv. boxpleat a locker-loop). V roku 1949 založili spolu s ich synmi Martym a Eliotom rodinný podnik v New Haven na americkom východnom pobreží, v prostredí známom svojimi prestížnymi univerzitami a aktívnym životným štýlom. Tak sa zrodila dnes už celosvetovo známa módna značka charakteristická svojim nadčasovým preppy štýlom.

7 dekád 7 ikon

Foto: Archív spoločnosti Vermont
GANT, PR článok, reklama, nepoužívať

Celý jubilejný rok pripomínajúci si 70 rokov značky sa ponesie v znamení 7 ikonických produktov. Krédom značky je Never Stop Learning. A práve byť neustále zvedavý je neodmysliteľnou súčasťou DNA značky GANT. Vedie nás k jej koreňom spred 70 rokov, do univerzitného prostredia na východe USA. V uplynulých siedmich desaťročiach kládol GANT dôraz na inovácie a zdokonaľovanie svojich ikonických produktov, ktorými sú košeľa The Button-Down Shirt, the Club Blazer (klubové sako), the Chino Pant (nohavice chinos), the Piqué (polokošele), the Heavy Rugger (rugger), the GANT Varsity Jacket (univerzitná bunda bomber), a the Cable Knit (sveter s vrkočovým vzorom). Z týchto ikonických kúskov neskôr vznikli sofistikovanejšie verzie, aby boli pozitívne prijaté po celom svete. Každý mesiac si postupne budeme jednotlivé ikony pripomínať a predstavíme si aj ich súčasnú ponuku z aktuálnej kolekcie SS19.

„Na svoje dedičstvo sme hrdí. Vášeň a inovácie nás ako výrobcu vysokokvalitných košieľ vedú vpred. Keď sme premýšľali, ako v rámci kolekcie osláviť toto výročie, pozreli sme sa do archívu. Zistili sme, že týchto sedem ikonických kúskov preppy American Sportwear obstálo v teste s časom. Vždy sa v nich vlastne cítite moderne. Ich pripomenutím chceme vzdať česť nadčasovému štýlu a dlhej životnosti, ktorá je pre GANT tak charakteristická. Pri navrhovaní ďalších kúskov máme stále na mysli túto nadčasovú filozofiu a krédo Never Stop Learning. Chceme navrhovať také kúsky, ktoré ocenia i budúce generácie,“ hovorí Matthew Mounsey-Wood.

Ikonická košeľa The Button-Down Shirt

Foto: Archív spoločnosti Vermont
GANT, PR článok, reklama, nepoužívať

Košeľa The Button-Down Shirt stála na počiatku dlhej sedemdesiatročnej cesty značky GANT. Gombíky na golieri mali praktický význam. Vďaka nim totiž zostal na svojom mieste i pri najrôznejších športových aktivitách.

Košeľa bola po prvýkrát predstavená americkému trhu len v obmedzenej ponuke. V 40. rokoch ste si takúto košeľu mohli objednať len na mieru v špecializovanej predajni. V roku 1949, kedy bola značka založená, zazrela svetlo sveta úplne prvá menšia kolekcia pozostávajúca z jednofarebných a prúžkovaných košieľ typu Button-Down.

Neskôr si GANT patentoval tri inovatívne prvky: pútko a záhyb na zadnom diele košele (the locker loop, the boxpleat), a gombík vzadu na golieri (the back-collar button). Pútko na zadnom diele bolo navrhnuté tak, aby sa košeľa dala zavesiť napríklad v šatni a nepokrčila sa. Zadné pútko sa tiež stalo súčasťou študentskej univerzitnej kultúry v Spojených štátoch. Chlapec, ktorý bol zadaný, si pútko odstrihol a jeho dievča na oplátku nosilo jeho šál. Záhyb na zadnom diele zas poskytoval väčšiu voľnosť pohybu. Gombík na zadnej časti goliera udržoval kravatu na svojom mieste a golier sa vďaka tomu nezdvihol. V rovnakej dobe, keď boli zdokonaľované pánske košele, si GANT všimol, že aj ženy túžia po takomto pohodlnom oblečení. Inšpirovaní množstvom žien, ktoré si od svojich partnerov požičiavali košele, si návrhári uvedomili, že prémiové oblečenie v štýle American Sportwear ocenia všetci. GANT neskôr predstavil svoje prvé dámske košele so sloganom: „Pre ženy robí GANT košele, nie blúzky.“ A tak sa košele GANT rýchlo stali košeľami na bežné nosenie nielen pre študentov prestížnych amerických univerzít.

chyba