Premýšľate o podnikaní? Poradíme vám, ako začať

Chcete začať podnikať, ale neviete ako na to, alebo premýšľate aké zameranie by bolo pre vás najvhodnejšie? Nie vždy je potrebné mať hneď na začiatku veľký balík peňazí, ide to aj s malým rozpočtom.

20.01.2023 00:00
shutterstock Foto:

Začnite s plánovaním

Ak chcete biť v biznise úspešný, najdôležitejšie je vedieť, v akej oblasti by ste chceli podnikať. Nie vždy vás zláka to, čo ste vyštudovali a na čo máte kvalifikáciu. Je samozrejme veľmi dôležité, aby ste mali k danej oblasti vzťah aj určité znalosti. Nie je to ale všetko.

Zamyslite sa nad tým, čo by vás bavilo a zároveň vám prinieslo financie. Neraz sa stáva to, že zamestnanca omrzí pracovať „na druhých“, osamostatní sa a založí si vlastnú firmu. Ak sa venujete napríklad marketingu, grafike alebo akejkoľvek inej profesii, pri ktorej je hlavným pracovným nástrojom počítač, môžete začať s naozaj malým rozpočtom, pretože na začiatok vám bude stačiť kvalitný počítač a potrebný softvér.

Na zaistenie výroby už budete potrebovať nielen šikovných zamestnancov, ale aj kvalitné priemyslové vysávače, ktoré sa postarajú vo firme o bezpečnosť a poriadok.

Foto: SHUTTERSTOCK
shutterstock

Nezabudnite na správne financovanie

Ak chcete niečo vyrábať, ako napríklad šperky, kozmetiku či textil, oceníte priestor, aspoň malú dielňu, materiál, špeciálnu tlačiareň na textil, šijací stroj a podobne. To znamená viac financií, možno podnikateľskú pôžičku alebo aspoň spotrebný úver. Dôležité je nielen plánovanie samotnej činnosti, ale aj financovanie. Samozrejme treba sa rozhodnúť, či je pre vás lepšia s.r.o., alebo na začiatok postačí živnosť.

Foto: SHUTTERSTOCK
website, pr

Nepodceňujte marketing a tvorbu webu

Či už budete ponúkať služby, vyrábať nábytok na mieru alebo predávať vlastné výrobky, musia o vás potenciálni klienti vedieť. Základom je určite web stránka a profily na sociálnych sieťach, vďaka ktorým sa dostanete bližšie k svojim zákazníkom. Na tvorbu profesionálneho webu, ktorý vám plnenie týchto cieľov uľahčí, si najmite služby odborníkov, aby vám dlho a dobre slúžil.

Do marketingu treba investovať aj určitý čas či financie. Ak to ale budete robiť systematicky a komplikované veci necháte na odborníkov, investícia sa vám vráti v podobe nových klientov či objednávok. Spravovanie sociálnych sietí si predsa vyžaduje odbornosť a množstvo času, rovnaké je to aj so SEO optimalizáciou, na ktorú môžete bez odborne vytvoreného webu zabudnúť.

chyba