Ako sa uplatniť na zahraničnom trhu?

5 skvelých riešení na efektívny vstup firmy na zahraničný trh

16.10.2020 10:44
Foto: freepik.com
KJ group, PR článok, nepoužívať

Aby ste sa úspešne uplatnili na zahraničnom trhu, potrebujete predovšetkým efektívnu stratégiu. Medzi najvhodnejšie spôsoby patrí lokalizácia webstránky a optimalizácia pre internetové vyhľadávače. Mnohým podnikateľom sa stáva, že sú pri hodnotení konkurencieschop­nosti svojej firmy relatívne nekritickí, preto sme pripravili 5 riešení, s ktorými sa na zahraničnom trhu uplatníte ešte efektívnejšie.

1. Venujte pozornosť dôkladnej analýze zahraničného trhu

Najprv analyzujte zahraničný trh a dobre sa pozrite na záujem o služby, ktoré vo vašej firme ponúkate. Pri výbere vhodného trhu buďte opatrní. Pamätajte na to, že najbližšie trhy nie sú vždy pre váš biznis aj tie najvhodnejšie.

Pri analýze zahraničného trhu si všímajte aj to, že kým niektoré trhy sú presýtené ponukami na konkrétne služby, iné ich takmer vôbec neponúkajú. Ak na vybranom trhu už existujú firmy, ktoré ponúkajú podobné služby ako vy, znamená to, že je na konkrétnom trhu už o tieto služby záujem.

2. Pomocou bezplatných internetových nástrojov zostavte zoznam kľúčových slov

Ďalší dôležitý krok pri príprave vášho efektívneho uplatnenia sa na zahraničnom trhu je analýza kľúčových slov. Na internetu nájdete niekoľko bezplatných, no dosť efektívnych nástrojov na vytváranie zoznamov kľúčových slov, ktoré majú spojitosť s vašimi službami alebo výrobkami. Ponúka vám ich Google, Yahoo a ešte množstvo ďalších. Pri výbere kľúčových slov sa vyhýbajte príliš odborným výrazom. Zoznam slov by mal byť čo najdlhší, no mal by obsahovať len frázy a slová, ktoré pri vyhľadávaní na internete hľadajú vaši zákazníci.

3. Nešetrite na preklade a lokalizácii vašej webstránky

Nemenej dôležitá je lokalizácia vašej webstránky. Rovnako ako na Slovensku, tak aj všade inde po svete ľudia vyhľadávajú služby vo svojom jazyku. Práve preto je ešte dôležitejšie, aby ste pri vstupe na zahraničný trh nešetrili na kvalitných prekladoch a lokalizácii vašej webovej stránky.

Ak bude vaša stránka povrchne alebo zle preložená, môže to spôsobiť nedôveru zákazníkov nielen k vašej webstránke, no aj k vám a k službám, ktoré poskytujete. Kvalitný preklad webstránky vám zabezpečí, že vás budú ľudia na cieľovom trhu brať naozaj vážne. Odporúčanou možnosťou je aj použitie lokálnej adresy a telefónneho čísla. Na to môžete využiť aj služby množstva firiem, ktoré vám vybavia adresu aj číslo na zahraničnom trhu.

Samozrejme je veľmi dôležité aj to, aby bola vaša webstránka estetická a aby bolo jej používanie pre používateľov jednoduché a intuitívne. Ak chcete mať kvalitne vyhotovenú webstránku, najlepšie bude, ak prácu na nej zveríte do rúk odborníkom. Niektoré firmy, ktoré sa venujú tvorbe webstránok, spolupracujú aj so skúsenými prekladateľskými agentúrami, čo vám ešte uľahčí prácu. Jednou z takých firiem je napr. Olioweb. Okrem vyhotovenia webovej stránky vám zariadia aj kvalitné preklady a naložia vám ich priamo na vašu webstránku. Tak bude váš web lokalizovaný a pripravený pre zahraničný trh.

4. Dobre nastavené reklamy vám umožnia kontrolu nad vašimi nákladmi

Dnes už máte možnosť nastavenia reklám tak, aby sa používateľom zobrazovali len v prípade, že služby vyhľadáva v určitej oblasti. Ak sa rozhodnete robiť reklamu vašim službám alebo výrobkom aj napr. v Číne alebo Japonsku, môžete reklamy nastaviť tak, aby sa zobrazovali len tam, v lokálnom jazyku vašich cieľových zákazníkov.

Internetové reklamy vám umožňujú aj úplnú kontrolu nad vašimi finančnými nákladmi. Najlepšie je, ak začnete s promóciou s čo najmenším rozpočtom a potom ho podľa potreby začnete postupne zvyšovať.

5. Zvláštnu pozornosť venujte jazykovým špecifikám

V niektorých krajinách, ako napr. Anglicko a USA, sa pre rovnaké veci môžu používať rôzne výrazy. Preto je naozaj dôležité, aby sa preklad vašej webstránky úplne prispôsobil cieľovému trhu.

Odporúčame Vám, aby ste pomoc s prekladmi vyhľadali v overenej prekladateľskej agentúre K&J Translations, ktorej dôveruje množstvo veľkých aj menších firiem a ktorá vám bude stále stáť po boku. Špičkoví prekladatelia sa nepostarajú len o bezchybný preklad vášho webu, ale poskytnú vám aj množstvo cenných rád, ktoré vám prídu vhod pri promócii a prezentácii vašej firmy na zahraničnom trhu.

chyba