„Zamestnancom poskytujeme finančné bonusy aj zľavy na tovar,“ hovorí Dagmar Polievková o benefitoch v PLANEO Elektro

24.07.2020 15:04
planeo, pr clanok, reklama, nepouzivat
Autor:

Koronakríza zamiešala karty aj v požiadavkách zamestnancov na poskytovanie benefitov a v ich poskytovaní zamestnávateľmi.

Vzrástol záujem o flexibilnú pracovnú dobu spolu s prémiami alebo inými firemnými bonusmi, päť a viac týždňov dovolenky a v prípade robotníckych pozícií aj o stravné lístky. Výrazne tiež stúpol záujem o nadštandardnú zdravotnú starostlivosť. Vyplýva to z prieskumu agentúry Grafton. S HR riaditeľkou PLANEO Elektro Dagmar Polievkovou sme sa pozreli na benefity v najrozšírenejšej sieti elektropredajní na Slovensku.

Aké benefity poskytuje PLANEO Elektro svojim zamestnancom? Zmenili sa požiadavky na ne u vás?

DP: Je ich veľa. Napríklad odmena pre Garanta, narodenie dieťaťa, svadba, odporučenie nového zamestnanca, zamestnanecké zľavy, zľavové karty, rôzne zvýhodnené produkty partnerov pre zamestnancov, atď. U našich zamestnancov sa požiadavky na benefity zásadne nezmenili. Svoje požiadavky menia aj uchádzači o zamestnanie. Vnímate to aj u vás? DP: Prevažná väčšina otvorených pozícií sa týka kamenných predajní a priameho predaja, takže noví uchádzači prejavujú záujem o rovnaký typ benefitov ako pred koronou. Vyššie stravné, motivačné odmeňovanie, finančné benefity, podpora zdravého životného štýlu a podobne.

Viacero firiem po koronakríze firemné bonusy prispôsobilo, alebo vzhľadom na dopyt uvažuje o ich zmene. Je niečo nové aj v PLANEO Elektro?

DP: Mali sme v pláne prispieť na program podporujúci zdravý životný štýl a viac začať oceňovať našich stabilných zamestnancov, ktorí odpracovali vo firme už nejaký ten rok a stáli pri nej v dobrom aj v zlom. Avšak ako každý zamestnávateľ po korone, aj my musíme prioritne riešiť to, čo je teraz dôležité, a to je pre nás plné zachovanie pracovných miest. Po konsolidácii si budeme môcť dovoliť riešiť ďalšie kroky aj v tejto oblasti. A urobíme tak veľmi radi.

U vás bola počas protipandemických opatrení zavedená práca z domu tam, kde to bolo možné. Pretrval alebo vzrástol záujem o homeoffice aj po návrate zamestnancov na pracovisko?

DP: Záujem o pokračovanie v home office sa objavil na niektorých administratívnych pozíciách. Nehovorím teraz o trvalej práci z domu ale o možnosti pracovať z domu v niektorých dňoch v mesiaci/týždni, kvôli dochádzaniu, mimoriadnej situácii doma alebo zdravotnému stavu. Takéto požiadavky samozrejme berieme vážne a rozhodujeme o nich individuálne.

Plánujete ponechať homeoffice na pozíciách, kde sa počas protipandemických opatrení osvedčil?

DP: Bohužiaľ to nejde. Iné je, keď sú podmienky dané jednoznačne ako force major, a vy s tým nemôžete nič urobiť, len sa prispôsobiť. Home office sa vtedy osvedčil hlavne preto, že umožňoval pokračovať v práci bez prerušenia. Nemali sme čas riešiť technický alebo časový ne/komfort zamestnancov. Teraz, keď je možné „si vybrať“, je nám jasné, že tie pozície, u ktorých počas korony bolo možné pracovať z domu, nie sú stavané na trvalú prácu z domu. Robíme obchod a tam skrátka musíme „byť v poli“ s kolegami, ktorí predávajú.

Ktorý benefit považujete vy ako skúsená HR manažérka za najprínosnejší pre zamestnanca a pre zamestnávateľa?

DP: Pre nás je dôležitá stabilita dobrých pracovných síl, takže by som volila loyality bonus pre kľúčových zamestnancov, a motivačné benefity na podporu zdravého životného štýlu. Pre zamestnancov to sú finančné bonusy, vyššie stravné, ale aj parkovanie v mieste výkonu práce, flexibilný pracovný čas a pod.

Autor: Lucia Tuzinska
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku