Vďaka spolupráci s Lidlom investovali milióny a vytvorili 100 pracovných miest

Juraj Mačaj: „Teší nás, že s novými investíciami a rozširovaním výrobných kapacít môžeme ponúknuť prácu viacerým ľuďom. A to všetko je možné vďaka spolupráci s Lidlom.“

08.06.2020 09:12
lidl, PR článok, nepoužívať Foto:

Lidl v čoraz väčšej miere podporuje slovenských dodávateľov. Výsledkom sú ich investície a nové pracovné miesta. Príkladom je spolupráca diskontného reťazca s družstvom Zeleninárska.

Za približne rok a pol dodala Zeleninárska na pulty predajní Lidl viac ako 33 500 ton zemiakov a zeleniny. Spolupráca sa začala písať pred Vianocami v roku 2018. „Museli sme si položiť otázku, či budeme schopní dodávať postačujúce objemy. Bola to pre nás veľká výzva, no rozhodli sme sa urobiť všetko preto, aby sme to zvládli. Najprv sme začali s dodávkou zemiakov a cibule. Minulý rok sme ju rozšírili o cesnak a tento rok sme začali aj s koreňovou zeleninou. Spolupráca s Lidlom je férová, preto by sme mali záujem rozšíriť ju aj na iné krajiny,“ povedal Juraj Mačaj, predseda predstavenstva Zeleninárska. Lidl okrem nákupu tovarov pre slovenský trh umožňuje domácim firmám aj export do zahraničia. Ročne takto slovenské spoločnosti vyvezú na pulty zahraničných Lidlov výrobky v hodnote desiatok miliónov eur.

Foto: PR servis
lidl, PR článok, nepoužívať

„Uvedomujeme si, že len vďaka neustálemu zlepšovaniu našich služieb, môžeme uspieť. Náš zisk preto investujeme do infraštruktúry. Musíme budovať produkčnú schopnosť, aby sme aj pre sieť predajní akou je Lidl boli zaujímaví. Zároveň nás teší, že s novými investíciami a rozširovaním výrobných kapacít môžeme ponúknuť prácu viacerým ľuďom. Sprevádzkovaním novej baliarne a skladu sme prijali ďalších 100 zamestnancov. A to všetko bolo možné vďaka spolupráci s Lidlom,“ zhodnotil Juraj Mačaj doterajší obchodný vzťah s diskontným reťazcom. Družstvo aktuálne zamestnáva 500 ľudí, vďaka Lidlu narástol ich počet o štvrtinu. V roku 2019 vyprodukovala Zeleninárska na vlastných poliach 94 000 ton zemiakov a zeleniny a do predajní Lidla dodala bezmála 20 000 ton tovaru. Spolupráca má rastúci trend a hoci najsilnejšia je stále v oblasti zemiakov a cibule, diskont odoberá aj významné objemy mrkvy či cesnaku.

Foto: PR servis
lidl, PR článok, nepoužívať

„Lidl vnímame ako stabilného a predvídateľného partnera, rokovania sú konštruktívne a vždy je priestor na spoločnú debatu,“ vysvetlil Mačaj a dodal: „Vďaka obchodnej spolupráci s Lidlom sme v tomto roku spravili investíciu v celkovej hodnote 16 miliónov €. Postavili sme baliareň na vysokej technickej úrovni s novými technológiami, ktoré spĺňajú medzinárodné štandardy. V rámci Slovenska sme priekopníci. Postavili sme aj nový sklad, veľké objemy dopestovanej zeleniny si tak môžu zachovať svoju čerstvosť.“ Práve čerstvosť patrí spolu s kvalitou a výhodnou cenou medzi základné piliere obchodnej politiky Lidla. Z obchodného vzťahu diskontu a družstva Zeleninárska profituje aj slovenský zákazník. Od objednávky po doručenie zeleniny do logistických centier Lidla totiž neuplynie viac ako dvadsaťštyri hodín. Z logistických centier tovar vzápätí putuje do predajní a zákazník si tak môže kúpiť denne čerstvý sortiment. Zárukou kvality je medzinárodný certifikát GlobalG.A.P., ktorým disponuje Zeleninárska a rovnako aj ďalší dodávatelia Lidla.

chyba