4 najúčinnejšie kroky, ako zvládnuť návrh firemného loga

Podnikanie bez loga a konkrétneho označenia je dnes nemysliteľnou vecou. Predstavte si v obchode výrobok, ktorý by sa predával v čistom obale bez akéhokoľvek popisu či označenia. Nepôsobí to dobre ani po vizuálnej stránke a dôveryhodnosť produktu klesá v očiach zákazníkov samozrejme tiež.

15.01.2018 08:00
2

Nie nadarmo sa hovorí, že obal predáva. Okrem iných marketingových foriem je práve on tou najlepšou cestou, ako sa uplatniť na trhu a v tej najširšej konkurencii. Aby sa zákazník o vašej činnosti dozvedel všetko dôležité, potrebujete k tomu určité označenie. Len tak sa od spomínanej konkurencie odlíšite a zároveň jednoducho dostanete do povedomia kupujúcich.

Inšpirujte sa, ale nekopírujte

Než začnete, preneste sa na chvíľu do spotrebiteľského režimu a zamyslite sa nad všetkými nezabudnuteľnými a obľúbenými logami, ktoré ste kedy videli. Existujú určité vlastnosti, na základe ktorých musí byť každé logo úspešné. Platí to aj pre vašu novo založenú offshore firmu.

Poznáte známe čokolády TOBLERONE, švajčiarsky produkt, ktorého značka a logo je charakteristická jednoduchým nápisom, v ktorom sa ukrýva názov mesta Bern (TOBLERONE), kde sa pôvodne vyrábajú. Súčasťou loga je ale aj vrch, na ktorý sa musíte dobre zahľadieť, aby ste v ňom našli siluetu medveďa, čo je tiež súčasť charakteristických prvkov danej lokality.

Alebo to, že v známom logu Toyoty nájdete všetky písmená tejto značky, vám asi hovoriť ani nemusíme. Aj vaše logo by malo byť podobné a dokonale výstižné. Ako na to?

Poraďte sa

Navrhovanie loga pre firmu môže znieť ako jednoduchá úloha, ale nie je to vždy pravda. Pokiaľ nie ste skúsený grafický dizajnér, je pravdepodobné, že budete musieť prácu prenechať niekomu inému a skúsenejšiemu. Ide o dokonalú súhru farieb, písmen, čísel a tvarov, ktoré vystihujú všetko, čím vaša firma disponuje. Ak tieto veci neviete preniesť do jednoduchého označenia, zvážte spoluprácu s odborníkom. Takéto logo vám potom bude slúžiť dlhodobo.

Vizualizujte si svoj návrh

Návrh je snáď najdôležitejším konceptom pri vytváraní loga. Aj keď nie je dizajn vašou silnou stránkou, určité nápady a myšlienky môžete dať pokojne na papier. Aj profesionálovi musíte poskytnúť aspoň minimálnu predstavu a dodať niečo hmatateľné.

Na základe toho potom získajú všetky zúčastnené strany lepšiu predstavu o tom, akým smerom sa bude návrh loga uberať. A ak plánujete preraziť aj na zahraničnom trhu a využívať medzinárodnú prepravu, nebojte sa originálnych nápadov, ktorých by malo byť viac, aby ste mali z čoho vyberať.

Dajte (to)mu čas

Neočakávajte okamžitý úspech s akýmkoľvek typom loga alebo marketingovej stratégie. Ak neuspeje v priebehu času, je možné ho zmeniť. Nepokúšajte sa o to ale príliš skoro – dokonca aj logu Nike to trvalo niekoľko rokov. Ak spĺňa všetky kritériá (jednoduché, všestranné a farebné), potom je pravdepodobné, že sa časom stane víťazom.

Ako vytvoriť dobré logo a rozpoznať správny a nesprávny postup sa vždy tak jednoznačne nedá. Inšpirácií máte naozaj veľa a koniec koncov samotné logo vašu spoločnosť nezlomí. Naopak to môže byť skvelý spôsob, ako upútať pozornosť širokého publika.

chyba