Televízia TA3 dosiahla podľa Medianu najvyššie hodnoty objektívnosti svojho spravodajstva od roku 2015

Nezávislá spoločnosť MEDIAN SK pre prieskum trhu, médií, verejnej mienky a vývoj analytických a marketingových softvérov, ktorá realizuje všetky typy kvalitatívnych a kvantitatívnych prieskumov trhu, uverejnila najnovšiu analýzu dát z Prieskumu MML - TGI ®, zameranú na spravodajstvo v slovenských televíziách.

30.09.2021 00:00
Hlavne spravy TA3, PR, nepouzivat

Podľa tohto prieskumu dosiahla Televízia TA3 historicky najlepšie výsledky od roku 2015.

Zber dát sa realizoval v termíne apríl až jún 2021 na vzorke 2 053 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 – 79 rokov so zameraním na spotrebné správanie, médiá a životný štýl.

Všetci respondenti prieskumu odpovedali na otázku: „Ktorá televízia má podľa Vás najobjektívnejšie spravodajstvo?“. Respondent mohol v dotazníku označiť iba jednu odpoveď – jednu televíziu.

Televízia TA3 sa umiestnila prvýkrát s percentuálnym podielom 21,1 % na treťom mieste tesne za televíziou Markíza s 21,6%.

“Za týmto výsledkom je obrovský kus práce celej redakcie a mojich kolegov, ktorým patrí veľká vďaka a rovnako sme vďační aj našim divákom, ktorí sú s nami už 20 rokov a naozaj sa tešíme každému novému priaznivcovi nášho spravodajstva,” uviedla riaditeľka Centra spravodajstva a publicistiky Televízie TA3 Zuzana Martináková.

Foto: MML Omnibus, 2021/II, MEDIAN SK
TA3, PR, nepouzivat
Foto: MML Omnibus, 2021/II, MEDIAN SK
TA3, PR, nepouzivat

Televízia TA3 má najobjektívnejšie spravodajstvo aj podľa agentúry Reuters

Prestížny Inštitút Reuters na Oxfordskej univerzite robil aj tento rok prieskum najdôveryhodnejších médií. Výskumníci oslovili takmer 100-tisíc ľudí zo 46 krajín sveta. Opýtaní na Slovensku uviedli, že najviac dôverujú televízii TA3, a to až 65 % ľudí. Prieskum tiež ukázal, že v čase pandémie a globálnej krízy chcú ľudia najmä správy od nestranných a objektívnych médií, ktorým musia veriť.

Prieskum si tiež všíma to, že televízia TA3 v roku 2020 zaznamenala výrazný nárast sledovanosti. Médiá na Slovensku vtedy ovplyvnili najmä tri hlavné udalosti, a to pandémia koronavírusu, zmena vlády a súd s obžalovanými v súvislosti s vraždou Jána Kuciaka a jeho snúbenice Martiny Kušnírovej. Dôvera v spravodajstvo v týchto ťažkých časoch stúpla. „Prešli sme si temnými časmi a veľká časť verejnosti si uvedomila, že spravodajské organizácie boli v tejto tme často akýmsi žiarivým lúčom,“ uvádza Rasmus K. Nielsen, riaditeľ Inštitútu Reuters.

chyba