Zbohom dress code!

Viac ako polovica ľudí vníma striktné pravidlá obliekania v práci negatívne a takmer dve tretiny si myslia, že by sa mali uvoľniť. Tieto výsledky prieskumu o vzťahu Slovákov k dress codu v zamestnaní utvrdili Poštovú banku v rozhodnutí ZRUŠIŤ HO.

02.05.2019 08:11
Poštová banka, PR článok, reklama, nepoužívať

Okrem toho, banka pre svojich zamestnancov pripravila sériu workshopov o slow fashion, swape a viacerých možnostiach upcyklácie, aby sa mohli obliekať nielen pohodlne, ale aj s rešpektom k životnému prostrediu. Formálnosť v centrále banky vystriedala voľnosť a plytvanie peňazí za oblečenie nahradí ekologický prístup v otázke módy. O internej novinke v Poštovej banke sme sa porozprávali s jej generálnym riaditeľom Andrejom Zaťkom.

Foto: PR servis
Poštová banka, PR článok, reklama, nepoužívať

Poštová banka nedávno ohlásila zrušenie dress codu. Čo to znamená v praxi?

Poštová banka prechádza už určitý čas zmenami nielen externe, ale taktiež interne. Našim zamestnancom chceme prinášať tie najlepšie benefity aj v otázke komfortu v rámci pracoviska. Preto sme sa na konci apríla rozhodli zrušiť dress code v centrále Poštovej banky. Zamestnancom sme tak dali voľnosť v obliekaní, pretože veríme, že ľudskosť a profesionalita sa nemeria kravatami či oblekmi. Je teda na zamestnancoch, či budú aj naďalej chodiť v obleku a v kostýme, alebo si zvolia neformálnejšie oblečenie.

Čo vás viedlo k tomuto, pre banku, neštandardnému rozhodnutiu?

Tento krok má viac rozmerov – profesionálny, ľudský a ekologický. Sme presvedčení o tom, že náš úspech nestojí na lodičkách a kravatách. Dobrú banku nerobia len ľudia v oblekoch. Zamestnancom dávame možnosť chodiť do práce v tom, v čom sa cítia sami sebou – ako sa človek cíti, tak pracuje. Zároveň spúšťame aj zber zbytočného biznis oblečenia, vďaka ktorému všetky nevyužité obleky a kostýmy poslúžia tým, ktorí ich potrebujú viac ako my. V banke budú prebiehať aj workshopy na tému upcyklácia nepotrebného oblečenia. Naučíme sa, ako si zo staršej košele vyrobiť nový kus oblečenia, alebo obal na tablet, vrecko na zeleninu, nákupnú tašku a podobne. Aj oblečenie by sme mali nakupovať s rozumom a rovnako tak zaobchádzať aj s kopami vecí, ktoré už nenosíme, aby sme nevytvárali ešte viac ťažko a draho recyklovateľného odpadu.

Trošku zvláštne, že sa banka zaoberá témou recyklácie oblečenia. Kde vznikla táto myšlienka?

V Poštovej banke nám záleží na životnom prostredí, preto robíme množstvo akcií na jeho podporu. V minulosti sme otvorili napr. grant na čistenie studničiek a potokov, v centrále máme koše na separovaný odpad, taktiež sme sa zapojili do výzvy #trashtag a upratali sme okolie našej centrály, uprednostňujeme eko materiály, nekupujeme vody v plastových obaloch, predvolená obojstranná tlač je u nás už dávno samozrejmosťou. Do širokého portfólia našich ekoprojektov nám prirodzene zapadla aj zbierka už nepotrebného biznis oblečenia. Spojili sme sa tiež s NOSENE. Pre zamestnancov pripravia workshopy upcyklácie a vyzbierané šatstvo posunú ľuďom, ktorí ho potrebujú viac ako my.

Neobávate sa, že neformálne oblečenie zníži dôveryhodnosť ľudí pracujúcich v banke?

Prieskum, ktorý sme si dali vypracovať pred zavedením tejto novinky, nám potvrdil, že pri kúpe bankových a poistných produktov je pre ľudí dôležitejšia kompetentnosť pracovníkov, výhodnosť produktov a prostredie pobočky ako to, čo má zamestnanec oblečené. Pre nás je dôležité aj zistenie, že sloboda pri výbere oblečenia do práce podnecuje pocit pohody v práci. Väčšina ľudí dokonca potvrdila aj to, že voľnosť v obliekaní pozitívne ovplyvňuje ich výkon.

Foto: PR servis
Poštová banka, PR článok, reklama, nepoužívať

Čo nie je zakázané, to je dovolené. Stretneme teda zamestnancov banky v lete aj v žabkách a krátkych nohaviciach?

Našim zamestnancom po zrušení dress codu nič nezakazujeme ani neprikazujeme. Ak sa v biznis oblečení cítia dobre, môžu v ňom chodiť aj naďalej. Keď sa cítia pohodlnejšie v rifliach a tričku, nikto ich po príchode do práce v tomto outfite nepošle domov, aby sa prezliekli. Kolegom však dávame odporúčania, tipy, ako sa aj po zrušení dress codu vhodne obliecť na stretnutie či už s interným, alebo externým klientom. Dress code na pobočkách sme upravili už minulý rok. Nie je tak striktný, ani tak nudný ako v iných bankách. Dámy aj páni môžu svoje oblečenie oživiť oranžovými doplnkami, či už motýlikom, oranžovými šnúrkami do tenisiek, náhrdelníkom, čelenkou. Na centrále dress code rušíme. Moji kolegovia si oblečenie budú vyberať slobodne, ale zároveň s vedomím, že aj po zrušení dress codu banka zostáva bankou a nemení sa na kúpalisko.

Poštová banka v posledných mesiacoch pravidelne prekvapuje kampaňami, produktovou ponukou a teraz aj touto internou novinkou. Je to súčasť vašej premeny, ktorú ste začali zmenou loga?

Zmenou loga sme vyslali prvý signál, že stará dáma sa mení na modernú banku. Ale odvtedy sme tých signálov vyslali omnoho viac či už v podobe zmien produktovej ponuky, komunikačného konceptu, interiéru našich pobočiek, mnohých inovatívnych zmien a pokračujeme zmenou firemnej kultúry, a to aj v podobe zrušenia dress codu v centrále banky.

Prečo je pre vás firemná kultúra tak dôležitá?

Nechcem, aby moji kolegovia chodili do práce. Mojou snahou je, aby chodili do práce radi. Som presvedčený, že len vtedy, keď si vytvoríme zdravú firemnú kultúru, môžeme ponúknuť viac aj našim klientom. Tí sa pri výbere produktov v mori aktuálnych ponúk už dávno nerozhodujú len podľa ich výhodnosti či úrokovej sadzby. Pre klientov je dnes najdôležitejší zážitok, úroveň starostlivosti, ktorá sa im v banke dostane. Uvedomujeme si však, že v prvom rade musíme kvalitnú starostlivosť poskytnúť zamestnancom, a to tak prostredníctvom pestrej ponuky benefitov, ako aj v podobe voľnosti, ktorú majú už i v obliekaní.

chyba